خبرنگار NBC به دلیل توطئه های انتخاباتی ساختگی اش با دریاچه کاری مواجه شد

وان هیلیارد، خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز، با نامزد جمهوری‌خواه فرمانداری آریزونا، کری لیک، به دلیل ادعاهای وحشیانه‌اش مبنی بر اینکه قبلاً در انتخابات آتی «دزدی» را شناسایی کرده است، مواجه شد.

کاندیدای مورد حمایت ترامپ با اشاره به خود سوم شخص پاسخ داد: «دریاچه کاری به بازگرداندن انتخابات صادقانه به آمریکا کمک خواهد کرد».

در واقع، این هفته، مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا، ادعای نینجاهای سایبری – شرکتی که پشت “ممیزی آرای آریزونا” است – مبنی بر اینکه 282 مرد مرده در انتخابات 2020 رای داده اند، رد کرد. (دفتر برنوویچ فقط یک رای دهنده را پیدا کرد که قبل از انتخابات مرده بود.)

لیک که زمانی گوینده اخبار محلی مورد حمایت اوباما بود، در سال‌های اخیر به یکی از شرکای ترامپ تبدیل شد و به دلیل استقبال از دروغ‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق که دو بار استیضاح شده بود، به یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه تبدیل شد. چند روز قبل از برگزاری مقدماتی سه‌شنبه‌اش، لیک تا آنجا پیش رفت که پیشگیرانه ادعا کرد «ما در حال کشف دزدی‌هایی هستیم که در جریان است» و او «به آن‌ها اجازه نمی‌دهد انتخابات را بدزدند».

لیک یک بار دیگر از ارائه هیچ مدرکی برای ادعاهای خود خودداری کرد، “من در مورد آن به شما نمی گویم.”

در صحبت با لیک در آستانه انتخابات، هیلارد به ادعای خود مبنی بر اینکه رای آتی مملو از تقلب بود، اشاره کرد و از او پرسید که آیا نگران است که “ایمان آمریکایی ها” را در روند انتخابات تضعیف کند.

در حالی که تبادل نظر داغ شد، خبرنگار اصرار داشت: «می دانید، این در مورد رأی دهندگان آریزونا و ایمان آنها به این انتخابات است.

MSNBC

در همین حال، داگ دوسی، فرماندار آریزونا، اخیراً اظهار داشت که شخصیت ماگا لیک “همه یک عمل” است زیرا او “مدتی است که در حال اجرای نمایش است” در حالی که “رای دهندگان را گمراه می کند.”

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

هیلیارد پاسخ داد: «اما شما حتی هیچ تقلب یا بی‌نظمی هم مطرح نکرده‌اید» و لیک را بر آن داشت تا خبرنگار را به «ویران کردن آمریکا» متهم کند.

MSNBC

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

“پس شما از یک جرم خبر دارید و با این حال آن را به مقامات گزارش نمی کنید؟” هیلیارد پاسخ شلیک کرد.

هیلیارد، در این مرحله، به این فکر کرد که سیاستمدار MAGA دقیقاً چه تقلبی را در انتخابات فعلی افشا کرده است. لیک، با این حال، اظهار داشت که هیلیارد فقط در تلاش است تا این موضوع را در مورد او بیان کند.

البته، لیک از توضیح خود خودداری کرد زیرا هیلیارد برای “MSDNC” کار می کند.

لیک به طرز قابل پیش‌بینی ترامپی عصبانی می‌شود: «آخرین فردی که در سیاره زمین درباره آنچه کشف کردیم، شما و MSDNC هستید.

در حالی که لیک به طوطی‌سازی تئوری‌های توطئه ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 از طریق تقلب گسترده در رأی‌دهی ادامه می‌دهد، جمهوری‌خواهان در ایالت او بارها چنین ادعاهای بی‌اساسی را رد کرده‌اند.