خانواده پس از کشته شدن یک نفر توسط افسران به دنبال پاسخ هستند

مارشال موقت ایالات متحده تری مور گفت که در طول تحقیقات نمی تواند به سوالات پاسخ دهد و پیام های ارسال شده به پلیس ایالتی بازگردانده نشده است.

هان گفت: «حتماً شرایط تخفیف‌دهنده‌ای وجود دارد که آن‌ها به جای منتظر ماندن، در صورت وجود عامل خطر، خطر فرار یا چیزی شبیه به آن، احساس فوریت کردند که او را دستگیر کنند.»

زیربنای سؤالات بی پاسخ این است که آیا در دستگیری مردی در بحبوحه دفن پدرش از مرز نجابت عبور کرده است؟

اما سویگر گفت که مرتکب نقض آزادی مشروط شده است «به دلیل اینکه فقط یک بار چک نکرده است. و به همین دلیل به مادرش قول داد بعد از مراسم خاکسپاری خودش را تحویل دهد.»

اونز قبلا با قانون مشکل داشت. او در سال 2018 به دلیل فرار از معاون کلانتر کانتی هریسون و تلاش برای خفه کردن او در جریان یک درگیری به سه تا 13 سال زندان محکوم شد. او در آوریل 2021 با آزادی مشروط آزاد شد.

قانون ویرجینیای غربی پلیس را از انتشار فیلم های ویدئویی در طول تحقیقات معاف می کند. و دفتر خدمات مارشال های ایالات متحده با اشاره به انتشار خبری که نام اوونز و سایر جزئیات را مخفی کرده بود، گفت که گزارش دقیق حادثه ای در مورد تیراندازی ننوشته است.

وایت کاتن گفت که بعد از پایان خدمت در حال کشیدن سیگار بود که یک خودروی شاسی بلند در حال پرواز در خیابان فرعی بود که ماشین نعش کش بیرون می آمد.

او گفت: “هرگز در زندگی ام با چنین چیزی برخورد نکرده ام.” صادقانه می‌خواهم آنجا را انتظار داشته باشم. اما اینجا نه.»



منبع

هنگامی که عزاداران در 24 آگوست در خارج از خانه تشییع جنازه ویرجینیای غربی جمع شده بودند، دو افسر لباس شخصی با حکم فرار از خودروهای جداگانه وارد شدند، نام اوونز را صدا زدند و او را با شلیک گلوله کشتند و پیراهن پسر 18 ساله‌اش را با خون پاشیدند. عزیزان نگاه کردند

مشخص نیست که آیا ویدئویی از دوربین‌های بدنه پلیس، داشبورد خودروی پلیس یا خود خانه تشییع جنازه وجود دارد یا خیر. برخلاف شهرهای بزرگ که گزارش‌های دقیق حادثه و فیلم‌های ویدئویی پس از تیراندازی‌های مرگبار پلیس منتشر می‌شوند – گاهی اوقات در عرض چند ساعت – که به ندرت در ویرجینیای غربی اتفاق می‌افتد.

کاساندرا وایتکاتن دوست خانوادگی گفت: “هیچ هشداری وجود نداشت.”

Whitecotton گفت که او در شهرهای بسیار بزرگتری مانند هیوستون، دالاس و فورت ورث زندگی کرده است.

تریسی ال هان، مشاور امنیتی مستقر در کلمبوس در اوهایو که پس از 32 سال در اجرای قانون بازنشسته شد، گفت: “اگر آنها به دنبال کسی بودند و سرانجام متوجه شدند که کجا هستند، آنها را خواهند گرفت.” از جمله به عنوان معاون رئیس پلیس در دانشگاه ایالتی اوهایو.

سویگر گفت، برخی از عزاداران پس از اینکه اوونز روی زمین افتاد، به طور غریزی به سمت او هجوم بردند، اما یکی از افسران به آنها گفت: “تو عقب برو وگرنه من به تو شلیک خواهم کرد.”

وایت کاتن و دیگرانی که فقط چند قدم دورتر ایستاده بودند گفتند که اونز غیرمسلح بود، عمه‌اش، اِولین اودل را در آغوش گرفته بود و بلافاصله پس از نام‌گذاری او تیراندازی شد. شاهدان همچنین ادعای مارشال های ایالات متحده مبنی بر اینکه کمک های اولیه بلافاصله و قبل از رسیدن خدمات پزشکی اورژانس انجام شده است، مخالفت می کنند.

اعضای خانواده چندان مطمئن نیستند. آنها می گویند این تنها به احساس بی احترامی آنها می افزاید که سازمان های درگیر هیچ تعهدی برای پاسخگویی به سؤالات آنها احساس نمی کنند.

در حالی که بستگان خود را برای خدمات روز جمعه برای اوونز آماده می کردند، تحقیقات پلیس ایالتی در مورد تیراندازی در جریان بود. اما صبر در جامعه کمرنگ شده است.

در یک چشم به هم زدن، دوستان و خانواده مات و مبهوت که قبلاً عزادار بودند، یکی از اعضای دیگر را از دست داد. اکنون، آن‌ها پاسخ می‌خواهند – نه فقط اینکه چرا اوونز تیراندازی شد، بلکه چرا برخورد به این شکل اتفاق افتاد.

وایت کاتن گفت: “آنها نام جیسون را فریاد زدند. آنها فقط “جیسون” را گفتند و سپس شروع به تیراندازی کردند.” هر کمکی بکنید.»

مندی سویگر، پسر عموی اونز، گفت: «ما می‌خواهیم بدانیم چرا این کار را جلوی خانواده او انجام می‌دهی». “و چه چیزی به شما این حق را می دهد که به یک مرد غیر مسلح چنین کنید؟”

هان گفت که آژانس‌هایی را می‌شناسد که به مراسم تشییع جنازه رفته‌اند اما منتظر مانده‌اند تا به آن شخص نزدیک شوند.

او گفت: “درمورد ضربه زدن به من بود، بنابراین من دوباره روی حاشیه پریدم و به او نگاه کردم، “مشکل تو چیست؟” مردی با شلوارک و تی شرت بیرون پرید و در را باز گذاشت.

چارلستون، W.Va. (AP) – جیسون آرنی اوونز به حمل تابوت پدرش به ماشین نعش کش کمک کرد، سپس برگشت تا یکی از بستگانش را در آغوش بگیرد. او هرگز به قبرستان نرسید.

بستگان و حامیان هفته گذشته در مقابل دادگاه شهرستان هریسون تظاهرات کردند و مقامات مجری قانون را به تجاوز در قتل اوونز که سفیدپوست بود متهم کردند. یک صفحه فیس بوک به نام عدالت برای جیسون اونز به حدود 800 عضو افزایش یافته است – بیش از نیمی از جمعیت ناتر فورت، جایی که اونز کشته شد.

مقامات مجری قانون در حال حاضر توضیح زیادی نمی دهند و به تحقیقات در حال انجام است. اوونز، 37 ساله، با حکم فرار تحت تعقیب بود، اما سرویس مارشال ایالات متحده نگفته است که برای چه بوده است. آژانس همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که هنگام نزدیک شدن اعضای یک گروه عملیاتی فراری، او اسلحه در اختیار داشت. شاهدان متعدد ادعا می کنند که این درست نیست.

سویگر گفت که یک کامیون سفید رنگ که یک افسر لباس شخصی دیگر داخل آن بود، تقریباً به وسیله نقلیه مادرش برخورد کرد که کامیون با سرعت به داخل پارکینگ رفت. سویگر گفت که اوونز از جهات مختلف مورد اصابت گلوله قرار گرفت و تخمین زده شد که حدود 40 نفر در منطقه بودند. او همچنین گفت که اسلحه ای در دست اوونز ندیده است.