خانواده بیل پکستون دعوای خود را با بیمارستان به خاطر مرگ حل و فصل کردند

در این دعوا ادعا شد که درمان نادرست باعث شد که پکستون دچار خونریزی بیش از حد، شوک قلبی و عروق کرونر در معرض خطر شود، و گفته شد که سدارز-سینایی می‌دانست که خوی‌نژاد تمایل دارد “در جراحی‌های بدخواهانه شرکت کند و قضاوت نادرست از خود نشان دهد.”

پکستون که در فیلم‌هایی از جمله «آپولو 12»، «تایتانیک» و «بیگانه‌ها» و در مجموعه‌های تلویزیونی از جمله «عشق بزرگ» بازی کرد، در 11 فوریه 2017 درگذشت.

پکستون، که در فورت ورث، تگزاس به دنیا آمد و بزرگ شد، از اوایل دهه 1980 تا زمان مرگش یکی از پرکارترین بازیگران صنعت بود و نزدیک به 100 عنوان از جمله “Twister” و “Wird Science” را جمع آوری کرد. او هنگام مرگ در سریال درام CBS “Training Day” بازی می کرد.

نبرد حقوقی چهار ساله با تلاش‌های مکرر خانواده پکستون برای استخراج شواهد کشف بیشتر از بیمارستان و جلسات مکرر دادگاه بر سر این موضوع مشخص شد.

بر اساس گزارش روز جمعه دادگاه، خانواده بیل پکستون بازیگر فقید با رسیدگی به دعوای مرگ نادرست علیه بیمارستانی در لس آنجلس و جراحی که اندکی قبل از مرگ او در سال 2017 عمل جراحی قلب او را انجام داده بود، موافقت کردند.

شکایتی که یک سال بعد مطرح شد، ادعا می‌کرد که جراح، دکتر علی خوی‌نژاد، از «رویکرد جراحی پرخطر و غیر متعارف» استفاده کرده است که غیرضروری بوده و تجربه کافی برای انجام آن را ندارد و خطرات این عمل را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

این شکایت که بیش از چهار سال پیش علیه مرکز پزشکی Cedars-Sinai مطرح شد، قرار بود ماه آینده به دادگاه کشیده شود. اما وکلای 30 ساله همسر پکستون، لوئیز، و دو فرزندشان، جیمز و لیدیا، در دادگاه عالی لس آنجلس اخطاریه ای ارائه کردند مبنی بر اینکه آنها با حل و فصل پرونده موافقت کرده اند.

بر اساس گواهی فوت وی، علت سکته مغزی 11 روز پس از عمل جراحی برای تعویض دریچه قلب و ترمیم آسیب آئورت بود.

بروس برویلت و استیو هایمبرگ وکلای شاکی در بیانیه ای گفتند: «موضوع با رضایت طرفین حل شده است».

متهمان در اسناد دادگاه گفتند که پکستون و خانواده‌اش خطرات این عمل را می‌دانستند و می‌دانستند و داوطلبانه عمل جراحی را ادامه می‌دادند. متهمان می گویند هیچ قصوری منجر به مرگ وی نشده است.

وکلای دادگستری گفتند که شرایط محرمانه است. ایمیل هایی که به دنبال اظهار نظر از متهمان بودند، بلافاصله برگردانده نشدند. این توافق همچنان باید توسط یک قاضی تایید شود.

___

اندرو دالتون، نویسنده AP Entertainment را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/andyjamesdalton





منبع