حکم قاضی در مورد استاد ویژه پرونده اسناد ترامپ “عمیقاً ناقص” است

بار: “یک RINO برای او کسی است که با او مخالف باشد که انتخابات دزدیده شده است، درست است؟ این یک رینو است. اکنون، به عنوان کسی که وقتی من 14 ساله بودم در Upper West Side ادبیات بری گلدواتر را توزیع می کرد، کمی احمقانه است.” گفت.





منبع

بار در پاسخ به این سوال که آیا او معتقد است که تصمیم اصلی ویژه در دادگاه تجدید نظر لغو خواهد شد، بار پاسخی واجد شرایط ارائه کرد.

“بیل بار “هیچ جرات” نداشت و “شکوه نداشت”. او یک رینو ضعیف و رقت انگیز بود [Republican in name only]ترامپ که آنقدر از استیضاح شدن می‌ترسید که اسیر دموکرات‌های چپ رادیکال شد – ظاهراً گفت: «لطفا، لطفاً لطفاً من را استیضاح نکنید.» ترامپ نوشت: «بار هرگز آنطور که باید جنگید. صداقت انتخاباتی و خیلی چیزهای دیگر. او خوب به عنوان AG شروع کرد، اما به سرعت محو شد – شجاعت یا استقامت نداشت. چنین افرادی هرگز دیگر آمریکا را بزرگ نخواهند کرد!»

وی با بیان اینکه فکر می کنم این یک خرافات است، افزود: به نظر من استاد خاصی دعوت نمی شود.

صفحاتی از اطلاعات ویرایش شده در نسخه منتشر شده استشهادنامه حکم جستجوی Mar-a-Lago. (جیم بورگ/رویترز)

ترامپ در واکنش به اظهارات بار، دادستان کل سابق خود را در پلتفرم Truth Social خود مورد انتقاد قرار داد.

بار که از زمان تصمیم وی برای کناره‌گیری در برابر کمپین فشار رئیس‌جمهور سابق برای لغو نتایج انتخابات 2020، منتقد سرسخت ترامپ بوده است، روز سه‌شنبه گفت که انتصاب یک استاد ویژه ترامپ را از این احتمال نجات نخواهد داد. در این پرونده با اتهامات کیفری مواجه است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی با حکم کانن مخالفت کرده‌اند و آن را «بی‌سابقه» خوانده‌اند، به‌ویژه که دادستان‌های فدرال را از بررسی بیشتر اسناد توقیف‌شده برای تحقیقات در حال انجام وزارت دادگستری درباره ترامپ منع می‌کند تا زمانی که استاد ویژه که هنوز انتخاب نشده است به پایان برسد. بررسی کامل

ویلیام بار با میکروفون صحبت می کند.

فکر می‌کنم این نظر اشتباه بود و فکر می‌کنم دولت باید به آن اعتراض کند.» بار روز سه شنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت. از چند جهت عمیقاً ناقص است.»

از او پرسیده شد که آیا به آن اهمیت می دهد؟ ترامپ به او برچسب رینو زدبار خندید.

ویلیام بار، دادستان کل وقت، در یک کنفرانس خبری در وزارت دادگستری در واشنگتن دی سی، در سال 2020. (مایکل رینولدز/پول از طریق رویترز)

وی افزود: «اما من فکر می‌کنم پویایی‌های اساسی این پرونده مشخص شده است، یعنی دولت شواهد بسیار قوی‌ای در اختیار دارد که برای تعیین اینکه آیا اتهامات به چه چیزی نیاز دارد. [are] مقتضی است که اسناد دولتی گرفته شده است، اطلاعات طبقه بندی شده گرفته شده و به درستی مورد رسیدگی قرار نگرفته است و در حال بررسی هستند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فریب خورده اند. و هیچ یک از اینها واقعاً به محتوای اسناد مربوط نمی شود. مربوط به این است که اسنادی در آنجا وجود داشت و طبقه بندی شده بودند و احضاریه بودند و هرگز تحویل داده نشدند.»

بار گفت: «فکر نمی‌کنم انتصاب یک استاد ویژه ماندگار باشد، اما حتی اگر اینطور باشد، نمی‌بینم که اساساً مسیر را تغییر دهد.» به عبارت دیگر، فکر نمی‌کنم آنقدر بازی توپ را تغییر دهد، زیرا ممکن است برای چند اینینگ تاخیر در بارندگی داشته باشیم.»

در مصاحبه ای با نیویورک تایمز که سه روز قبل از اعلام نظر کانن منتشر شد، بار در مورد دیدگاه خود درباره استدلال وکلای رئیس جمهور سابق سخنی کوتاهی نکرد.

او گفت: «فکر می‌کنم اگر وزارت دادگستری درخواست تجدیدنظر کند، در نهایت لغو خواهد شد.

صفحات اطلاعات ویرایش شده در نسخه منتشر شده سوگندنامه جستجوی Mar-a-lago دارای خطوط متنی متعددی سیاه شده است.

ویلیام بار، دادستان کل سابق، تصمیم یک قاضی فدرال برای انتصاب یک استاد ویژه برای بررسی اسناد دولتی کشف شده در حمله اف‌بی‌آی به کلوب خانه و روستای رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا را محکوم کرد و آن را “اشتباه” و “عمیقاً ناقص” خواند.

روز دوشنبه، آیلین کانن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، که در سال 2020 توسط ترامپ به سمت خود منصوب شد، در کنار رئیس جمهور سابق قرار گرفت و درخواست تیم حقوقی خود مبنی بر تعیین یک داور مستقل برای بررسی اسناد، که بسیاری از آنها بسیار طبقه بندی شده بودند، را پذیرفت. در طی جستجوی ماه اوت مار-آ-لاگو پیدا شد.