حمله کاخ سفید به ابوت فرماندار تگزاس به دلیل کاهش مهاجران در شب کریسمس

(گزارش توسط ناندیتا بوز و کانیشکا سینگ، گزارش اضافی توسط سوزان هیوی؛ ویرایش توسط هوارد گولر)



منبع

ابوت جمهوری خواه، منتقد سرسخت سیاست های مهاجرتی دولت بایدن، کاهش شب کریسمس را تایید نکرده و دفتر او مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. رئیس جمهور جو بایدن یک دموکرات است.

عبدالله حسن، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: فرماندار ابوت در شب کریسمس بدون هماهنگی با مقامات فدرال یا محلی، کودکان را در کنار جاده در دمای زیر صفر رها کرد.

امی فیشر، یکی از سازمان‌دهندگان شبکه کمک‌های متقابل همبستگی مهاجران، به NPR گفت که مهاجران بلافاصله به اتوبوس‌های شهری در واشنگتن منتقل شدند و به کلیسایی منتقل شدند که غذا و لباس گرم توزیع می‌کرد.

گروه‌های امدادرسان به مهاجران روز یکشنبه پس از ورود مهاجران به پایتخت آمریکا اعلام کردند که حدود 110 تا 130 مهاجری که به دنبال پناهندگی در ایالات متحده بودند، که بسیاری از آنها خانواده‌هایی با کودکان بودند، توسط مقامات تگزاس در اتوبوس‌ها قرار گرفتند.

حسن افزود: «بازی‌های سیاسی هیچ نتیجه‌ای ندارد و فقط جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد».

تگزاس هزاران مهاجر را با اتوبوس به واشنگتن، نیویورک و شیکاگو منتقل کرده است، چیزی که برخی از منتقدان آن را یک شیرین کاری در بحبوحه بحث ملی در مورد سطح بالای ورود مهاجران در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده می دانند.

حسن گفت که دولت بایدن مایل است با دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای راه‌حل‌هایی برای مسئله مهاجران کار کند.

کورتز، که شهرستانش با مکزیک هم مرز است، گفت: «خروج مهاجران از این منطقه به نوعی به ما کمک می کند… اما راه حلی برای مشکل نیست.

واشنگتن (رویترز) – کاخ سفید روز دوشنبه، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس را به به خطر انداختن زندگی متهم کرد، پس از اینکه اتوبوس‌های مهاجران از مرز جنوب غربی تگزاس در نزدیکی خانه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور در واشنگتن دی سی، در شب سرد کریسمس رها شدند.

توسط ناندیتا بوز و کانیشکا سینگ

قاضی ریچارد کورتز در شهرستان هیدالگو، تگزاس، روز دوشنبه به سی ان ان گفت که مناطقی در تگزاس مانند او تحت تأثیر تعداد مهاجران قرار گرفته اند و نمی توانند همه آنها را در خود جای دهند.

ابوت در نامه ای به بایدن در 20 دسامبر گفت که ایالت با هزاران مرد، زن و کودکی که هر روز وارد تگزاس می شوند و در خیابان های شهر در معرض خطر یخ زدن تا حد مرگ هستند، سنگین است.

کلودیا تریستان، یکی از سازمان‌دهندگان همین گروه، روز دوشنبه به رویترز گفت که تقریباً همه مهاجرانی که در نزدیکی خانه معاون رئیس‌جمهور رها شده‌اند، از قبل به سوی اقوام و دوستانشان در ایالات متحده می‌رفتند.

ابوت قبلاً گفته بود که ایالت او عمداً مهاجران را با اتوبوس به شهرهای پناهگاه منتقل می کرد، جایی که مجری قانون از اخراج مهاجران منع شده است.