حل و فصل مستلزم آن است که سناتور آرکانزاس انسداد منتقدان را رفع کند

راپرت گفت که با امضای توافقنامه هیچ تبعیضی علیه رای دهندگان قائل نیست و هیچ اشتباهی را اعتراف نکرده است.

این گروه از طرف اعضای خود و چهار ساکن آرکانزاس که از حساب های Rapert مسدود شده بودند شکایت کرده بود. شاکیان استدلال کرده بودند که حساب های Rapert یک انجمن عمومی است که باید برای آنها قابل دسترسی باشد. شاکیان استدلال کردند که راپرت پس از انتقاد از موضع وی در مورد چندین موضوع، از جمله بنای یادبود ده فرمان، آنها را مسدود کرده است.

راپرت استدلال کرده بود که متمم اول قانون اساسی این حق را دارد که افرادی را که به گفته او شخصاً به او حمله می‌کنند و او را قلدری می‌کنند، ببندد. محاکمه این پرونده برای ماه اکتبر تعیین شده بود.

آتئیست های آمریکایی در دادخواهی فدرال خود علیه آرکانزاس بر سر رسانه های اجتماعی سناتور جمهوری خواه جیسون راپرت، توافق را اعلام کردند. بر اساس نسخه ای از توافقنامه ای که راپرت هفته گذشته امضا کرد، قانونگذار ملزم به حذف هرگونه محدودیت در حساب های فیس بوک و توییتر خود خواهد بود.

جفری تی بلک ول، مشاور حقوقی برای ملحدان آمریکایی، در بیانیه ای که توسط این گروه منتشر شد، گفت: “این یک پیروزی برای آزادی بیان و برابری برای ملحدان است.”

وی در بیانیه ای گفت: «فرصت حل و فصل این دعوا بدون پذیرش مسئولیت یا تخلف موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش برای همه افراد ذینفع می شود».

لیتل راک، آرک (AP) – یک سناتور ایالت آرکانزاس طبق توافقی که یک گروه ملحد ملّی اعلام کرد که روز چهارشنبه با ایالت به دست آمده است، باید انسداد منتقدان را از حساب های رسانه های اجتماعی خود باز کند.

این قانونگذار از چندین محدودیت سقط جنین و همچنین قانونی حمایت کرده است که ایالت را ملزم می کند که بنای یادبود ده فرمان را در محوطه کاپیتول اجازه دهد. راپرت در اوایل سال جاری برای نامزدی حزب جمهوری خواه برای معاون فرماندار ناموفق بود.

اگر Rapert هر یک از شاکیان را قبل از 1 ژانویه، زمانی که او دفتر را ترک می کند، مسدود کند، باید مبنای آن محدودیت را مستند کند. این توافق همچنین ایالت را ملزم می کند که 16291 دلار به آتئیست های آمریکایی برای هزینه های مربوط به شکایت پرداخت کند.

سخنگوی دادستان کل لزلی راتلج، که دفترش نماینده راپرت بود، گفت که این قانونگذار در مقام رسمی خود به عنوان یک مقام ایالتی مورد شکایت قرار گرفت و توضیح بیشتری نداد.



منبع