حلقه درونی ترامپ می‌دانست که اسناد کاخ سفید یک «مشکل بزرگ» است و از ژوئن نگران بودند که رئیس‌جمهور سابق خود را با مشکل قانونی مواجه کند.

دبرا استایدل، کارمند آرشیو آرشیو ملی، به وکلای ترامپ، از جمله ایوان کورکوران، گفت که به اف بی آی اجازه می دهد مجموعه اسنادی را که ترامپ در ژانویه پس از هفته ها تاخیر بازگرداند، بررسی کند.

وکلای ترامپ قبلاً با ادعای امتیاز اجرایی درخواست زمان برای بررسی اسناد کرده بودند.

  • سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    واشنگتن پست گزارش داد، حلقه نزدیک ترامپ پیش بینی می کرد که “مار-آ-لاگو یک مشکل بزرگ است.”

  • بر اساس گزارش The Post، یکی از افراد حلقه ترامپ گفت: “مار-آ-لاگو یک مشکل بزرگ است.”

    استایدل نوشت: «اکنون چهار هفته از زمانی که برای اولین بار به شما اطلاع دادیم قصد خود را برای فراهم کردن دسترسی FBI به جعبه‌ها به‌گونه‌ای که FBI و سایر اعضای جامعه اطلاعاتی بتوانند بررسی‌های خود را انجام دهند، می‌گذرد.

    بر اساس این نامه، وکلای ترامپ قبلاً برای بررسی اسناد و مدارک درخواست کرده بودند تا زمان بیشتری را بررسی کنند تا ببینند آیا هر یک از آنها در حیطه اختیارات اجرایی قرار دارند یا خیر.

    ترامپ و وکلای او می‌دانستند که اف‌بی‌آی از ماه آوریل بر اساس نامه‌ای که آرشیو ملی و وکلای تامپ ارسال کرده بود، در شرف درگیر شدن با فساد اسناد است.

    ام. ایوان کورکوران خارج از دادگاه فدرال.

    مقامات FBI در 8 آگوست به خانه ترامپ در مارآ لاگو یورش بردند. این نامه نشان داد که ترامپ بیش از 700 صفحه اسناد طبقه بندی شده را گرفته است.

    بر اساس گزارش جدید واشنگتن پست، افراد نزدیک به دونالد ترامپ، هفته‌ها قبل از حمله اف‌بی‌آی به مار-آلاگو برای توقیف اسناد رسمی کاخ سفید، نگران این بودند که رئیس‌جمهور سابق خود را دچار مشکل قانونی کند.

    آرشیو ملی به وکلای ترامپ اطلاع داد که اف‌بی‌آی سوابق کاخ سفید را پس از هفته‌ها تأخیر بررسی خواهد کرد.

  • با این حال، استایدل نوشت که دستیار دادستان کل کمک کرده است تا مشخص شود که “هیچ مبنایی برای رئیس جمهور سابق وجود ندارد که “اظهار محافظتی از امتیاز اجرایی” داشته باشد.

    از ژوئن، حدود یک ماه پس از آن که اداره اسناد و آرشیو ملی به تیم ترامپ اطلاع داد که بازرسان فدرال بررسی مجموعه ای از سوابق بازگردانده شده در ابتدای سال را آغاز خواهند کرد، وکلای ترامپ از یک فاجعه حقوقی فزاینده برای رئیس جمهور سابق بیم داشتند.

    ایوان کورکوران دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی را در 11 ژوئیه ترک می کند. اداره بایگانی و سوابق ملی به کورکوران نامه نوشت و به ترامپ و تیمش اطلاع داد که FBI بررسی مجموعه ای از اسنادی را که در ژانویه بازگردانده شده بودند، آغاز خواهد کرد.خوزه لوئیس ماگانا/AP

    • استایدل نوشت: «بنابراین تصمیم گرفته‌ام به ادعای «حفاظتی» رئیس‌جمهور سابق مبنی بر امتیاز احترام نگذارم. به همین دلایل، من به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ دلیلی برای اجابت درخواست شما برای تأخیر بیشتر قبل از شروع بررسی‌های FBI و سایر اعضای جامعه اطلاعاتی وجود ندارد.»

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع