حلقه جنایت اورگان 22 میلیون دلار در مبدل های کاتالیزوری جابه جا کرد

دویل به 72 اتهام مختلف، از جمله سرقت، سرقت شدید و پولشویی متهم شد. پلیس می گوید یکی از همکاران او، تانر هلبوش از بیورتون، در ماه مارس با بیش از 100 مبدل کاتالیزوری دستگیر شد. او به 20 مورد مشابه متهم شد. بلافاصله مشخص نشد که آیا آنها وکلایی برای اظهار نظر در مورد این پرونده دارند یا خیر.

کارآگاهان گفتند که برنان دویل 32 ساله را به عنوان رهبر عملیات شناسایی کردند و هفته گذشته خانه او در دریاچه اسوه را به همراه هفت ملک دیگر جستجو کردند. پخش عمومی اورگان گزارش داد که کارآگاهان بیش از 3000 مبدل کاتالیزوری صدها هزار دلار پول نقد، یک خودروی مدل بالا و جواهرات را کشف و ضبط کردند.

پورتلند، اورگان (AP) – پلیس در حومه پورتلند، اورگان، روز پنجشنبه اعلام کرد که یک رهبر باند جنایت را که مسئول قاچاق بیش از 44000 مبدل کاتالیزوری دزدیده شده از وسایل نقلیه در ساحل غربی از سال 2021 بوده، دستگیر کرده است.

مت هندرسون، سخنگوی پلیس بیورتون گفت که دویل و همکارانش متهم به سرقت مبدل های کاتالیزوری از وسایل نقلیه در امتداد ساحل غربی هستند. او گفت که حلقه جنایت در اطراف پورتلند متمرکز بود، اما چندین شهرستان اورگان و همچنین ایالت واشنگتن، نوادا، کالیفرنیا، تگزاس و نیویورک را دربرگرفت.

هندرسون گفت که حلقه جنایت جعبه‌های مبدل را به ساحل شرقی و بین‌المللی ارسال می‌کرد. او افزود که ممکن است ده ها، اگر نگوییم صدها نفر، در این عملیات شرکت داشته باشند، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد زیرا تحقیقات ادامه دارد.

پلیس گفت که حداقل 12 نفر دیگر در ارتباط با این عملیات متهم هستند.



منبع

فلزات داخل مبدل های کاتالیزوری می توانند هزاران دلار در هر اونس به فروش برسند. ارزش خیابانی قطعات سرقت شده و قاچاق شده بیش از 22 میلیون دلار برآورد شده است.