حزب جمهوری خواه در آستانه بازپس گیری کنترل مجلس با اکثریت اندک است

هر قانونی که از مجلس بیرون بیاید می‌تواند در سنا با مشکلات زیادی روبرو شود، جایی که اکثریت محدود دموکرات‌ها اغلب برای منحرف کردن قانون‌های قهرمان حزب جمهوری‌خواه کافی است.

نامزدهای جمهوری خواه در مبارزات انتخاباتی متعهد شدند که مالیات ها را کاهش دهند و امنیت مرزی را تشدید کنند. قانونگذاران جمهوری خواه همچنین می توانند کمک به اوکراین را به دلیل جنگ با روسیه خودداری کنند یا از تهدید عدم پرداخت بدهی های کشور به عنوان اهرمی برای کاهش هزینه ها و حقوق اجتماعی استفاده کنند – اگرچه با توجه به اینکه اکثریت جمهوری خواهان چقدر کوچک هستند، همه این پیگیری ها سخت تر خواهند بود. در نهایت به بودن

بایدن به عنوان یک سناتور و سپس معاون رئیس جمهور، دوران حرفه ای خود را صرف ایجاد سازش های قانونی با جمهوری خواهان کرد. اما به‌عنوان رئیس‌جمهور، او در مورد آنچه که به‌عنوان تهدیدهای ناشی از حزب جمهوری‌خواه فعلی می‌نگرید، واضح بود.

شکست حزب جمهوری‌خواه در کسب دستاوردهای بیشتر به‌ویژه شگفت‌انگیز بود زیرا این حزب با بهره‌مندی از نقشه‌های کنگره که توسط مجالس جمهوری‌خواه دوباره ترسیم شده بود، وارد انتخابات شد. تاریخ نیز طرف جمهوری خواهان بود: حزبی که کاخ سفید را در اختیار دارد، تقریباً در اولین میان دوره ای دوره مدرن هر رئیس جمهور جدید، کرسی های کنگره را از دست داده بود.

تقریباً یک هفته پس از انتخابات میان دوره ای، جمهوری خواهان به اکثریت نزدیک شدند و به محافظه کاران اهرمی داد تا دستور کار بایدن را کمرنگ کنند و تحقیقات گسترده ای را برانگیزند. اما یک مزیت عددی ناچیز، چالش‌های فوری برای رهبران جمهوریخواه ایجاد می‌کند و توانایی حزب را برای حکومت کردن پیچیده می‌کند.

با چنین اکثریت اندکی در مجلس، امکان هرج و مرج قانونی وجود دارد. دینامیک اساساً به یک عضو منفرد قدرت زیادی در شکل دادن به آنچه در اتاق اتفاق می افتد می دهد. این می‌تواند به شرایط دشواری برای رهبران جمهوری‌خواه منجر شود، زیرا تلاش می‌کنند از اقدامات لازم برای تصویب حمایت کنند که بودجه دولت را تامین می‌کند یا سقف بدهی را افزایش می‌دهد.

با این حال، حتی رسیدن به 218 به سختی به این معنی است که جمهوری خواهان احتمالاً باریک ترین اکثریت قرن بیست و یکم را خواهند داشت. این می تواند رقیب سال 2001 باشد، زمانی که جمهوری خواهان تنها 9 کرسی، 221-212 با دو نماینده مستقل داشتند. این بسیار کمتر از پیروزی گسترده ای است که جمهوری خواهان پیش بینی کرده بودند در انتخابات میان دوره ای امسال برگزار شود، زمانی که حزب امیدوار بود با سرمایه گذاری بر چالش های اقتصادی و محبوبیت عقب مانده بایدن، دستور کار در کنگره را دوباره تنظیم کند.

در عوض، دموکرات‌ها توانستند تا حد زیادی یک انتخابات بزرگ حزب جمهوری‌خواه را خنثی کنند و در نواحی میانه‌رو و حومه‌ای از ویرجینیا تا مینه‌سوتا و کانزاس برگزار شوند. این نتایج می‌تواند برنامه‌های کوین مک‌کارتی، رهبر حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را برای رئیس‌جمهوری پیچیده‌تر کند، زیرا برخی از اعضای محافظه‌کار درباره اینکه آیا از او حمایت می‌کنند یا شرایطی برای حمایت خود وضع کرده‌اند، تردید دارند.

دموکرات ها پیش از این کنترل سنا را به دست آورده اند و 50 کرسی را با دور دوم انتخابات در جورجیا در ماه آینده به دست آورده اند که می تواند به حزب جو بایدن، رئیس جمهور، یک کرسی دیگر بدهد. حزب جمهوری خواه وارد انتخابات شد و باید تنها پنج کرسی برای کنترل مجلس به دست آورد.

واشنگتن (AP) – جمهوری خواهان اواخر روز دوشنبه در آستانه بازپس گیری کنترل مجلس نمایندگان بودند، تنها یک پیروزی در فاصله 218 کرسی مورد نیاز حزب برای کسب اکثریت، تنگ کردن راه برای دموکرات ها برای حفظ مجلس و افزایش چشم انداز یک مجلس. دولت تقسیم شده در واشنگتن

بایدن گفت انتخابات میان‌دوره‌ای نشان می‌دهد که رای‌دهندگان از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌خواهند راه‌هایی برای همکاری و حکومت به شیوه‌ای دو حزبی بیابند، اما همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری‌خواهان به موج انتخاباتی که روی آن شرط‌بندی می‌کردند دست پیدا نکردند و قول دادند: «من قصد ندارم هر چیزی را به هر طریقی اساسی تغییر دهید.»

در اولین انتخابات ملی پس از قیام 6 ژانویه، یک جمهوری خواه که در روز حمله اوباش در خارج از ساختمان کنگره بود، دریک ون اوردن، برنده کرسی مجلس شد. او کرسی ای را به دست آورد که مدت ها در ویسکانسین در اختیار دموکرات ها بود.

حاشیه‌های محدود، سیاست جمهوری‌خواهان را تغییر داده است و باعث شده است که در مورد آنچه اشتباه رخ داده است، انگشت اشاره شود. برخی از اعضای جمهوری خواه دونالد ترامپ را مقصر نتیجه بدتر از حد انتظار می دانند. رئیس‌جمهور سابق، که قرار است روز سه‌شنبه سومین پیشنهاد برای کاخ سفید را اعلام کند، نامزدهای انتخابات مقدماتی امسال را که برای پیروزی در انتخابات سراسری تلاش می‌کردند، کنار زد.

اگر مک کارتی به عنوان جانشین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سمت بالا انتخاب شود، کنفرانسی را رهبری خواهد کرد که احتمالاً یک کنفرانس جنجالی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان خواهد بود، که اکثر آنها با سیاست بی‌نقص ترامپ همسو هستند. بسیاری از جمهوری خواهان در کنگره آینده نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را رد کردند، حتی اگر ادعاهای تقلب گسترده توسط دادگاه ها، مقامات انتخاباتی و دادستان کل خود ترامپ رد شد.

دامنه کامل اکثریت حزب ممکن است برای چند روز – یا هفته های دیگر – مشخص نباشد زیرا آرا در رقابت های رقابتی هنوز در حال شمارش است. با این حال، حزب در مسیر دستیابی به 218 کرسی در کالیفرنیا و سایر ایالت‌ها بود که هنوز برای فراخوان زود است.

علاقه خاصی به تحقیق در مورد معاملات تجاری خارج از کشور پسر رئیس جمهور هانتر بایدن وجود دارد. برخی از محافظه‌کارترین قانون‌گذاران، احتمال استیضاح بایدن را مطرح کرده‌اند، اگرچه این امر برای حزب با اکثریت محدود بسیار سخت‌تر خواهد بود.

علیرغم نمایش ضعیف، حزب جمهوری خواه همچنان شاهد رشد قدرت خود در واشنگتن خواهد بود. جمهوری‌خواهان کنترل کمیته‌های مجلس نمایندگان را به دست خواهند گرفت و به آن‌ها توانایی شکل‌دهی به قانون و آغاز تحقیقات درباره بایدن، خانواده‌اش و دولتش را می‌دهند.

رئیس‌جمهور همچنین در ارزیابی شانس‌های رو به کاهش حزبش صریح بود و روز دوشنبه مجلس نمایندگان گفت: “فکر می‌کنم خیلی نزدیک خواهد بود، اما فکر نمی‌کنم به آن برسیم.”



منبع