حزب جمهوری خواه به این راحتی نمی تواند «لکه عمیق» دونالد ترامپ را پاک کند و به سراغ ران دیسانتیس برود: صندلی سابق RNC

دیسانتیس نامزدی خود در سال 2024 را اعلام نکرده است، اما به عنوان یکی از نامزدهای اصلی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 شناخته می شود.

ترامپ که پیشنهاد خود را برای بلیت GOP 2024 در 15 نوامبر اعلام کرد، پس از صرف شام با فوئنتس در مار-آ-لاگو در 22 نوامبر با واکنش های شدیدی مواجه شد. یک نئونازی آشکار با ماشین خود به سمت گروهی از معترضان متقابل راند و یک زن را کشت و 35 نفر دیگر را مجروح کرد.

استیل افزود: “در آغوش گرفتن فوئنتس لکه‌ای عمیق بود. در حالی که ممکن است شما مستقیماً این کار را نکرده باشید، رهبر حزب شما این کار را کرده است.” و به عنوان رئیس حزب خود و به عنوان یک رهبر روی تپه یا نماینده حزب در سراسر کشور در سطح ایالتی، اگر آن را رد نکنید، پس شما هستید، عزیزم.

او گفت که جمهوری‌خواهان ترجیح می‌دهند روی فرماندار «روشن و درخشان» فلوریدا، ران دیسانتیس تمرکز کنند.

  • تعدادی از چهره های حزب جمهوری خواه ترامپ را برای شام انتقاد کردند. روز جمعه، کریس کریستی، فرماندار سابق حزب جمهوریخواه، این نشست را “نمونه دیگری از عدم قضاوت وحشتناک دونالد ترامپ” و نشانه ای از اینکه ترامپ “نامزد انتخابات عمومی غیرقابل دفاع” است، خواند. میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا نیز روز سه‌شنبه از ترامپ به دلیل دیدار با یه و فوئنتس انتقاد کرد و گفت: «جایی» در جمهوری‌خواه برای برتری سفیدپوستان وجود ندارد.

    استیل بین سال‌های 2009 تا 2011 رئیس RNC بود. او اکنون منتقد سرسخت ترامپ و مفسر شبکه MSNBC است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری‌خواهان می‌گوید که اگرچه حزب جمهوری‌خواه می‌خواهد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق خارج شود، اما انجام این کار آسان نخواهد بود.

    استیل به شام ​​ترامپ با نیک فوئنتس ناسیونالیست سفیدپوست و کانیه وست خواننده رپ به عنوان لکه‌ای دیگر اشاره کرد.

    استیل در مورد حزب جمهوری خواه و روایت آن گفت: “اوه، ترامپ بد بود. اوه، این شی درخشان و درخشان در فلوریدا. بیایید روی آن در فرماندار DeSantis تمرکز کنیم.” “اما متاسفم، شما نمی توانید آن لکه را از روی پیراهن سفید تمیز خود به این راحتی پاک کنید، زیرا لکه عمیقی است.”

    مایکل استیل، رئیس سابق RNC می گوید که رهبری حزب جمهوری خواه به این راحتی نمی تواند از ترامپ خارج شود.

  • سخنرانی دونالد ترامپ در گردهمایی

    استیل گفت که ترامپ پس از شورش کنگره و با ملاقات با نیک فوئنتس، لکه‌ای عمیق بر جمهوری‌خواهان گذاشت.

  • استیل روز چهارشنبه در MSNBC گفت که به نظر می رسد رهبران جمهوری خواه مشتاق تمرکز بر دیگر نامزدهای احتمالی جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند، مانند ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا.

    سخنگوی دفتر مطبوعاتی پس از ریاست جمهوری ترامپ بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    استیل گفت: «آن‌ها می‌خواهند همه ما در این مرحله به این فکر کنیم که «ما از ترامپ گذشته‌ایم، دیگر ترامپ را انجام نمی‌دهیم».

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در 5 نوامبر 2022 در طی یک گردهمایی در لتروب، پنسیلوانیا، سخنرانی می کند.برنده مک نامی/گتی ایماژز