حرکت بعدی دسانتیس؟ دلاور برای فرود هواپیمای احتمالی مهاجران در نزدیکی خانه بایدن آماده می شود

ماموران سرویس مخفی ایالات متحده در مقابل خانه تعطیلات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نزدیکی ساحل Rehoboth، دلاور در سال گذشته دیده می شوند.

هنوز مشخص نیست که شرکت Vertol Systems مستقر در اورگان، که در Destin فعالیت دارد، چه نقشی در پرواز مهاجران به تاکستان مارتا داشته است.

برخی از مهاجران گفتند که با وعده‌های شغلی و کمک‌هایی که نادرست بودند، به پروازهای مارتا وینارد کشیده شدند.

کلانتری شهرستان بکسار روز دوشنبه اعلام کرد که در حال آغاز تحقیقات در مورد اینکه آیا هیچ یک از مهاجران قربانی یک جنایت بوده اند یا خیر.

ماموران سرویس مخفی ایالات متحده در مقابل خانه تعطیلات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نزدیکی ساحل Rehoboth، دلاور در سال گذشته دیده می شوند.

انتظار می‌رود که فرماندار اواخر روز سه‌شنبه کنفرانس خبری داشته باشد و ممکن است به گزارش‌های مربوط به پرواز بپردازد. کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. استانداری هم همینطور.

برنامه پرواز این هواپیما دارای نشانه های عملیات فرماندار ران دیسانتیس در هفته گذشته برای پرواز 48 مهاجر ونزوئلایی از سن آنتونیو به تاکستان مارتا است. اما تا ساعت 11 صبح، سوابق پرواز نشان داد که هواپیما هنوز در فرودگاه منطقه‌ای نزدیک لانگ‌ویو، تگزاس روی زمین بوده و از زمان پرواز برنامه‌ریزی‌شده خود گذشته است و هنوز به سن آنتونیو نرسیده بود. دلیل تاخیر مشخص نبود

دیسانتیس گفته است که این تلاش‌ها به‌عنوان پیامی در مورد تعداد بی‌سابقه مهاجرانی است که از مرز جنوبی عبور می‌کنند – که او و دیگر جمهوری‌خواهان بایدن را مسئول آن می‌دانند. فرماندار دوشنبه شب در برنامه شان هانیتی فاکس نیوز حاضر شد تا درباره پروازهای چارتر صحبت کند. او با تصویری همراه بود که می‌گفت این پروازها «فقط آغاز تلاش‌ها برای جابه‌جایی مهاجران» است.

قانونگذاران دموکرات فلوریدا از دیسانتیس خواسته اند تا از پول ایالتی برای جابجایی ها استفاده نکند. در اوایل سال جاری، قانونگذار ایالتی بودجه دو حزبی را تصویب کرد که بر اساس آن برنامه ای 12 میلیون دلاری برای حذف “بیگانگان غیرمجاز از این ایالت” مجاز شد. اما هیچ یک از مهاجران پا به فلوریدا نگذاشته اند، مگر زمانی که هواپیماهایشان در مسیر شمال برای سوخت گیری در پانهندل فرود آمدند.

در کنفرانس خبری دوشنبه، ایوان جن، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان دانیا بیچ، به گفته دموکرات تالاهاسی، گفت که این پروازها “در مورد سیاست، ساده و ساده” بوده است.

پرواز دلاور قرار بود صبح سه شنبه از فرودگاه منطقه ای نزدیک لانگ ویو به کلی فیلد در سن آنتونیو سفر کند. سپس در برنامه پرواز آن توقف در پانهندل فلوریدا و فرود در فرودگاه ساحلی دلاور در بعدازظهر بود. فرودگاه حدود 40 دقیقه از خانه تعطیلات بایدن در نزدیکی ساحل Rehoboth فاصله دارد. در صبح سه‌شنبه نشانه‌ای از فعالیت در کلی فیلد وجود نداشت.

یک مهاجر ونزوئلایی در حالی که او را به داخل اتوبوس در کلیسای اسقفی سنت اندروز در روز جمعه، 16 سپتامبر 2022، در ادگارتاون، ماس در جزیره مارتاس وینارد هدایت می‌کنند، واکنش نشان می‌دهد. یک گروه 48 نفره از مهاجران اوایل این هفته از تگزاس به جزیره منتقل شدند و آنها را سرگردان کردند. آنها اکنون به یک پایگاه نظامی در کیپ کاد منتقل می شوند.

این پرواز دومین موردی بود که DeSantis از پول مالیات دهندگان فلوریدا برای فرستادن مهاجران از تگزاس به شمال شرق استفاده می کرد. چهارشنبه گذشته، فرماندار چارتر کردن دو پرواز را تایید کرد که 48 مهاجر ونزوئلایی را از سن آنتونیو به تاکستان مارتا، جایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، صاحب خانه است، برد. یکی از آن دو هواپیما نیز قرار بود برای سفر دلاور استفاده شود.

این مقام رسمی با اشاره به وب‌سایت ردیابی پرواز گفت: «در مورد ورود هواپیما، من فقط به FlightAware نگاه می‌کنم.

هفته گذشته دو پرواز چارتر از Kelly Field در سن آنتونیو 48 مهاجر ونزوئلایی را به تاکستان مارتا منتقل کردند.  فرماندار ران دیسانتیس گفت که فلوریدا هزینه پروازها را پرداخت کرده است.

یکی از مقامات فرودگاه ساحلی دلاور گفت که در صورت فرود هواپیما در اواخر امروز، پرسنل وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی این ایالت آماده دیدار با مهاجران هستند.

این مقام که خود را یکی از اعضای مدیریت فرودگاه معرفی کرد، اما از ذکر نام خودداری کرد، گفت: “همه چیز هماهنگ شده است.”

این یک خبر فوری است و به روز خواهد شد.

سوابق ایالتی نشان می دهد که وزارت حمل و نقل اخیراً 1.565 میلیون دلار به پیمانکاری که با Panhandle مرتبط است برای برنامه جابجایی پرداخت کرده است.

آنا سبالوس، نویسنده ستاد میامی هرالد و بن ویدر، نویسنده ستاد مک کلاچی دی سی، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

دفتر جان کارنی فرماندار دلاور بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. اما دفتر کارنی به ژورنال خبری دلاور تایید کرد که از این گزارش‌ها آگاه بوده و در حال آماده شدن برای اطمینان از اینکه مهاجرانی که به اینجا می‌رسند از حمایت مورد نیاز خود برخوردار هستند.

هفته گذشته دو پرواز چارتر از Kelly Field در سن آنتونیو 48 مهاجر ونزوئلایی را به تاکستان مارتا منتقل کردند. فرماندار ران دیسانتیس گفت که فلوریدا هزینه پروازها را پرداخت کرده است.

علاوه بر پروازهای DeSantis، فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، مهاجران را با استفاده از اتوبوس به شهرهای شمال شرقی فرستاده است – از جمله برخی از آنها را در محل اقامت معاون رئیس جمهور کامالا هریس در واشنگتن دی سی پیاده کرده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در وب‌سایت FlightAware، به نظر می‌رسد مقصد نهایی این پرواز یک فرودگاه دلاور در نزدیکی خانه تعطیلات رئیس جمهور جو بایدن باشد. این چارتر توسط همان شرکت، Ultimate JetCharters، که هفته گذشته دو پرواز به مارتا وینارد را از طرف ایالت فلوریدا ترتیب داد، صادر شد. این هواپیما می تواند حدود 30 مسافر را در خود جای دهد.

دفتر ابوت به هرالد گفت که تگزاس تا روز دوشنبه بیش از 8100 نفر را به دی سی، بیش از 2600 نفر را به شهر نیویورک و بیش از 675 نفر را به شیکاگو فرستاده است.

این مقام فرودگاهی با بیان اینکه در غیر این صورت از وضعیت پرواز اطلاعی ندارد، گفت که هیچکس با فرودگاه تماس نگرفته تا اطلاعات بیشتری در مورد آن بدهد.

مقامات در دلاور در حال آماده شدن برای ورود احتمالی یک پرواز مهاجر از تگزاس بعدازظهر سه شنبه بودند.

بر اساس بررسی یک پایگاه داده هزینه های ایالات متحده، Vertol Systems همچنین از سال 2004 تقریباً 25 میلیون دلار قراردادهای فدرال دریافت کرده است که عمدتاً از وزارت دفاع است. پایگاه داده نشان می دهد که بیشتر قراردادها برای آموزش پرواز بوده است.

یک مهاجر ونزوئلایی در حالی که او را به داخل اتوبوس در کلیسای اسقفی سنت اندروز در روز جمعه، 16 سپتامبر 2022، در ادگارتاون، ماس در جزیره مارتاس وینارد هدایت می‌کنند، واکنش نشان می‌دهد.  یک گروه 48 نفره از مهاجران اوایل این هفته از تگزاس به جزیره منتقل شدند و آنها را سرگردان کردند.  آنها اکنون به یک پایگاه نظامی در کیپ کاد منتقل می شوند.