حامیان ترامپ در چین در آغوش گرفته اند و در مورد اتهام احتمالی خشمگین هستند: “ترامپ، آمریکا به شما نیاز دارد”

روز شنبه، ساعت 11:30 شب به وقت پکن، اخبار مربوط به کیفرخواست احتمالی ترامپ در پلتفرم Weibo مشابه توییتر به صدر جدول رسید. هشتگ «ترامپ می‌گوید به زودی دستگیر می‌شود» پنجمین موضوع پرخواننده‌ترین موضوع شنبه شب Weibo با بیش از 59 میلیون بازدید بود.

“چقدر سرگرم کننده! پخش کی شروع می شود؟” نظر یکی از کاربران Weibo را بخوانید.

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن در حال بررسی این موضوع است که آیا پرداخت‌های ترامپ به بازیگر فیلم بزرگسال، استورمی دنیلز، نقض قوانین انتخابات نیویورک و قوانین اسنادی است. براگ همچنین در حال بررسی است که آیا این پرداخت‌ها باید به عنوان هزینه غیرقانونی کمپین ترامپ در نظر گرفته شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گروهی از حامیان سرسخت خود را در شبکه های اجتماعی چین پیدا کرده است، زیرا ادعاهای او مبنی بر دستگیری قریب الوقوع او در اینترنت منتشر شده است.

در یکی از کامنت‌ها می‌خوانیم: «من مشتاقانه منتظر دستگیری و زندانی شدن این احمق هستم.

و برخی از کامنت‌گذاران Weibo فکر می‌کردند که کل ایده متهم شدن ترامپ هیجان‌انگیز است و دستگیری احتمالی او را به رویدادهای یک برنامه تلویزیونی واقعی تشبیه کردند.

در همین حال، یک کیفرخواست احتمالی در نیویورک اکنون بر سر ترامپ است.

مخالفان ترامپ در ویبو نیز صحبت کردند، اما تعداد آنها از حامیان او بسیار بیشتر بود.

سخنرانی دونالد ترامپ در گردهمایی

یکی دیگر از کاربران Weibo نوشت: «این دیوانه باید قفل شود، وگرنه در تمام طول روز مزخرفات را به زبان می آورد.

Weibo پلتفرمی است که به شدت توسط دولت چین کنترل و سانسور شده است. این که موضوع ویروسی – و نظرات بالا – به سرعت از پلتفرم پاک نشدند، نشانگر خوبی است که چنین گفتمان طرفدار ترامپ چیزی است که دولت چین اجازه می دهد اتفاق بیفتد.

محققان اندیشکده موسسه بروکینگز در سال 2016 نوشتند که برخی از بخش‌هایی از مردم چین ترامپ را یک موهبت برای پکن می‌دانستند و او را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری می‌دانستند که بیشتر بر تقویت روابط تجاری تمرکز می‌کرد. سی ان ان در سال 2020 گزارش داد که برخی از کاربران رسانه های اجتماعی چینی ترامپ را نامزد بهتری نسبت به رئیس جمهور جو بایدن می دانند – با این تصور که او با ویران کردن آمریکا به ساخت چین کمک می کند.

در نظر دیگری آمده است: «اگر ترامپ دستگیر شود، نشان دهنده فساد روحیه آمریکایی خواهد بود».

“دونالد ترامپ، عقب نشینی نکن. آمریکا آنقدر بزرگ است که به دو قسمت تقسیم شود. ماگا آنچه را که باید انجام دهی، انجام بده!” یک نظر را بخوانید

به گزارش اینسایدر، سوزان نچلس، وکیل اصلی دفاعی رئیس جمهور سابق، روز شنبه گفت هیچ اطلاعاتی از دفتر منهتن DA مبنی بر «دستگیری» ترامپ، همانطور که ترامپ ادعا کرد، دریافت نکرده است، اما محتاط بود که مستقیماً با پست اجتماعی حقیقت مشتریانش مخالفت نکند.

تعجب آور نیست که برخی از مردم چین نمی خواهند ترامپ متهم شود، یا اینکه یک دوره زندان احتمالی، جاه طلبی های او در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را از مسیر خود خارج کند.

دنیلز می گوید که او در سال 2006 با ترامپ رابطه نامشروع داشته است. ترامپ به طور مداوم ارتباط خود را با دانیلز رد کرده است. او همچنین انکار می کند که قبل از انتخابات 2016 به او 130000 دلار پرداخت کرده است تا در مورد این رابطه سکوت کند.

پس از اینکه ترامپ گفت ممکن است روز سه شنبه دستگیر شود، سیل حمایت از ترامپ در ویبو به راه افتاد.

  • برخی از نظر دهندگان Weibo از “حامیان سرخوش” او خواستند تا “در اطراف پادشاه خود جمع شوند.” برخی دیگر ترامپ را «رفیق» خود نامیدند – اصطلاحی که معمولاً برای اشاره به مقامات چینی از جمله شی جین پینگ، رهبر چین استفاده می شود – و او را تشویق کردند که «شجاعانه به جلو حرکت کند».

    کاربران چینی دوستدار ترامپ از او خواستند با کیفرخواست مبارزه کند و او را «رفیق» و «شاه» خطاب کردند.

  • یکی از کامنت‌کنندگان Weibo نوشت: «ترامپ، آمریکا به تو نیاز دارد.

    با پخش شدن هشتگ در Weibo، هجوم حمایت از ترامپ در این پلتفرم نیز به وجود آمد. تعداد زیادی از کامنت‌گذاران دوستدار ترامپ در ویبو – که اکثریت صدها پست دیده شده توسط اینسایدر را تشکیل می‌دادند – او را تشویق کردند که تسلیم نشود و با تمام قدرت با هر اتهام جنایی مبارزه کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    نچلس به اینسایدر گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ این را بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی استوار می‌کند.

    دونالد ترامپ.برنده مک نامی/گتی ایماژز