جیکوبز GOP کنترل اسلحه های پرقدرت را دو برابر می کند

دو هفته بعد، یک جوان 18 ساله دیگر با سلاح مشابه در مدرسه ابتدایی در Uvalde تیراندازی کرد و 19 دانش آموز و دو معلم را کشت. این بار افکار جیکوبز به سمت فرزندان خودش رفت، یکی 3 ساله و دیگری کمتر از یک سال.

او گفت: “متأسفم که او کاندیدا نشد.” من فکر می‌کنم که این گفتمان بسیار معنی‌داری بود و او می‌توانست حزب خود را در جهت مثبت‌تری سوق دهد. قدرت تصدی قدرت قوی است و ای کاش او از این قدرت برای پیشبرد این بحث در حزب خودش استفاده می کرد.»

اما او گفت که امیدوار است پس از نوامبر، حمایت بیشتری ظاهر شود.

جرارد کاسار، رئیس حزب محافظه کار ایالتی، گفت: «این واقعاً قابل تحمل نیست.

انقضای دوران حرفه‌ای او نشانه دیگری از قطبی‌سازی است که در کنگره‌ای که به قول جیکوبز، “اگر از موقعیت حزبی منحرف شوید، نابود شده‌اید” در حال افزایش است.

او در سنای ایالتی خدمت می کرد که با تایید رئیس جمهور دونالد ترامپ، در ژوئن 2020 در انتخابات ویژه کنگره پیروز شد.

قلمرو جدید شامل شش شهرستان جدید عمدتاً روستایی در امتداد مرز پنسیلوانیا می‌شد که در آنها تا حد زیادی ناشناخته است.

دونالد ترامپ جونیور در توییتی نوشت که جیکوبز «به قاپندگان اسلحه تسلیم شده است».

او در آن زمان گفت: «فکر می‌کنم همه با اتخاذ موضع دموکرات‌ها در مورد کنترل اسلحه به شدت گرفتار شدند.

این مراحل مشابه مراحل مورد نیاز برای هزاران مجوز تپانچه است که جیکوبز در طی پنج سال به عنوان منشی شهرستان ایری صادر کرد، فرآیندی که او تعادل معقولی بین حمایت‌های متمم دوم و مالکیت مسئول در نظر می‌گیرد.

او به رای دهندگان منطقه محافظه کار کنگره خود گفت که اگر ممنوعیت سلاح های تهاجمی به صحن مجلس برسد، از آن حمایت خواهد کرد.

در کنگره، جیکوبز توسط انجمن ملی تفنگ تایید شد، به استیضاح ترامپ رای منفی داد و به شدت از تکمیل دیواری که رئیس جمهور سابق در امتداد مرز جنوبی آغاز کرده بود، حمایت کرد.

نیک لانگ‌ورتی، رئیس کمیته جمهوری‌خواه ایالت، در نهایت در انتخابات مقدماتی منطقه جدید پیروز شد و در ماه نوامبر در برابر دموکرات‌ها، مکس دلا پیا، گزینه اصلی خواهد بود. لانگ ورثی پس از اینکه گفت با حمایت جیکوبز از ممنوعیت استفاده از سلاح گرم نیمه اتوماتیک غافلگیر شده است وارد عمل شد.

نود و نه درصد مردم صاحبان اسلحه بسیار مسئولیت پذیری هستند. متأسفانه، گفتن این فقط 1 درصد (که نیستند) به کسی که کسی را بی‌معنا در بوفالو یا در یکی از این تیراندازی‌های جمعی از دست داده است، هیچ آرامشی نمی‌دهد.»

هنگامی که مجلس در ماه ژوئیه برای اولین بار از سال 2004 به ممنوعیت برخی از اسلحه های نیمه اتوماتیک رای داد، او یکی از دو جمهوری خواه بود که از این پیشنهاد حمایت کردند، پیشنهادی که شانس کمی در سنای ایالات متحده داشت.

جیکوبز، یکی از اعضای خانواده برجسته بوفالو، گفت: «این برای همه ما عمیق بود. عموی او جرمی جیکوبز، مالک میلیاردر Boston Bruins و رئیس غول امتیازات Delaware North است.

جیکوبز گفت: «می‌توانستم چیزی بگویم. سکوت به او اجازه می داد تا در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان عبور کند. اما پس از 31 مرگ در 10 روز، از جمله قتل 19 کودک در مدرسه ای در Uvalde، تگزاس، او احساس کرد که موظف به اتخاذ موضع عمومی است.

آندریا نیکیشر، که یکی از بنیانگذاران یک گروه مترقی در منطقه فعلی جاکوبز بود، مدتهاست که جمهوری خواه را به خاطر سیاست و آرای طرفدار ترامپ مورد انتقاد قرار داده است. با این وجود، او از تصمیم او برای ترک سمت پس از تغییر موضعش در مورد اسلحه ناامید شد.

اما جدایی او از میهمانی با اسلحه زمانی آغاز شد که یک تیرانداز 18 ساله در یک بازار تاپس فرندلی در نزدیکی محل کسب و کار توسعه املاک و مستغلاتش، 10 سیاه پوست را کشت و سه قربانی را زخمی کرد.

اما اگر برای تصمیمی که به طور ناگهانی فعالیت سیاسی او را متوقف کرد، پشیمانی وجود داشته باشد، نشان نمی دهد. در خروج از کنگره، جمهوری خواه که برای اولین بار دوره کامل ریاست جمهوری خود را سپری می کند، حمایت خود از مقررات مربوط به برخی سلاح های گرم پرقدرت را دوچندان کرده و یک رژیم مجوز برای افرادی که می خواهند آنها را بخرند، پیشنهاد کرده است.

کریس گرانت، سخنگوی ستاد انتخاباتی وی، در بیانیه ای سه شنبه به AP گفت، در صورت انتخاب، لانگ ورثی از ممنوعیت تسلیحات تهاجمی یا قانون دیگری که حقوق قانون اساسی آمریکایی های قانونمند را محدود می کند و ناکارآمدی آن ثابت شده است، حمایت نمی کند.

بسیاری از حامیان سابق جیکوبز موضع او را خیانت می دانند.

اگر جیکوبز تصمیم می گرفت برای انتخاب مجدد نامزد شود، باید در منطقه ای تازه طراحی شده که حتی محافظه کارتر از منطقه ای است که او اکنون در حومه شهر و مناطق روستایی اطراف بوفالو نمایندگی می کند، مبارزات انتخاباتی می کرد.

جیکوبز گفت: «معلوم است که اگر نامزد می‌شدم – و فکر می‌کردم می‌توانستم آن را به پایان برسانم – اما فکر می‌کردم NRA، پول زیادی از خارج می‌کرد و فکر نمی‌کردم این برای منطقه یا حزب خوب باشد.» “و من فقط به این نتیجه رسیدم که این کار درست نیست.”

او در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: «در حزب جمهوری خواه رأی دهندگان تک موضوعی زیادی در مورد این موضوع و از سوی دیگر سقط جنین وجود دارد».

جیکوبز هنوز حمایتی برای پیشنهاد مجوز تسلیحات تهاجمی خود پیدا نکرده است و انتظار ندارد تا چند هفته دیگر شاهد ظهور آن در انتخابات باشد.

قانون صدور مجوز تسلیحات حمله فدرال او افراد را ملزم می کند تا قبل از خرید یک “سلاح تهاجمی نیمه اتوماتیک” یک دوره ایمنی را بگذرانند، یک بررسی پیشینه FBI را بگذرانند و اثر انگشت خود را ارسال کنند. معافیت هایی وجود دارد، از جمله برای مالکان فعلی، افسران نظامی و اجرای قانون.

شهرت جیکوبز به عنوان یک میانه رو تاکنون به نفع او بوده است. او اولین جمهوری خواه بود که در 40 سال به عنوان کارمند کانتی ایری انتخاب شد و در هیئت مدیره مدرسه در کرسی شهرستان بوفالو به شدت دموکرات پذیرفته شد.

جیکوبز گفت: “داشتن دو فرزند کوچک، واقعاً – شما دیدگاه متفاوتی دارید وقتی، می دانید، زمانی که آن 19 کودک جان خود را از دست دادند، به رفتن به خانه و پیش فرزندان خود فکر می کنید.”

کسار گفت: «از نظر موضوعات واحد، متمم دوم در بخش‌هایی از ایالت نیویورک… یک موضوع واحد بسیار بسیار مهم است و بیش از مسئله اسلحه را نشان می‌دهد. مسئله مشروطه خواهان است. نشان دهنده موقعیت آزادیخواهان است.

کلارنس، نیویورک (AP) – کریس جیکوبز، نماینده جمهوریخواه ایالات متحده، پس از تیراندازی های دسته جمعی پشت سر هم بهار گذشته، از جمله تیراندازی که منجر به کشته شدن 10 نفر در سوپرمارکتی نه چندان دور از خانه او در حومه بوفالو شد، تصمیم گرفت.

فکر می کنم ایده چادرهای بزرگ برای مهمانی ها بسیار مهم است. و در حال حاضر از هر دو جهت بسیار دشوار است، و من فکر نمی‌کنم این خوب باشد.» او گفت: «طبیعت قطبی شده به این دلیل است که شما تعداد زیادی از اعضای ناامید کنگره را می‌بینید و به اندازه کافی کار نمی‌شود.»

او گفت: “من این را مطرح می کنم، و امیدوارم کسی آن را بگیرد.”



منبع

یک هفته بعد تصمیم دیگری گرفت. در حالی که جمهوری خواهان دسته دسته حمایت خود را از او پس گرفتند، جیکوبز اعلام کرد که به دنبال انتخاب مجدد نخواهد بود.