جیم کولبه نماینده دیرینه حزب جمهوری خواه آریزونا در 80 سالگی درگذشت

آلفونسو روز شنبه به نقل از آریزونا دیلی استار گفت: «او متعلق به افراد زیادی است. او جان خود را برای این شهر داد. او عاشق توسان بود، او عاشق آریزونا بود.»

کولبه در سال 1997 در اولین سخنرانی خود در گردهمایی ملی جمهوریخواهان همجنسگرا و لزبین گفت: “همجنسگرا بودن شخصیت تعیین کننده من نبود – و امروز نیست.”

او در بیانیه‌ای گفت: «امروز، به دلیل جیم کولب، عضویت در جامعه دگرباشان جنسی و خدمت در دفتر منتخب بی‌اهمیت شده است».

دوسی در بیانیه ای گفت: “او یک بار گفت که “برای این کار به دنیا آمده است.”

کولب در کنگره به دلیل حمایت از تجارت آزاد، توسعه بین المللی، مهاجرت و اصلاحات تامین اجتماعی شناخته شده بود. او همچنین یک کمپین ناموفق را برای حذف این پنی به دلیل هزینه های تولید به راه انداخت.

به گفته این روزنامه، او بعداً ستونی مهمان نوشت و خود را محافظه‌کار خواند و در سال 2020 به جو بایدن، همکار سابق خود در کنگره آمریکا رای داد.



منبع

مت گرس که اخیراً به عضویت مجلس قانونگذاری آریزونا انتخاب شد، کولب را پیشگام سیاسی خواند.

پس از مدتی کار در دفتر فرماندار ایلینویز و در املاک و مستغلات، او وارد سیاست آریزونا شد. کولب در سال 1976 به عضویت سنای ایالت انتخاب شد و تا سال 1982 خدمت کرد. او در سال 1985 در مجلس نمایندگان ایالات متحده سوگند یاد کرد، اولین جمهوری خواه از زمان ایالت آریزونا که نماینده یک ناحیه اکثریت دموکرات در بخش جنوبی ایالت بود.

کولبه کار سیاسی خود را در 15 سالگی به عنوان صفحه ای برای سناتور فقید ایالات متحده بری گلدواتر در واشنگتن آغاز کرد و بعداً در هیئت مدیره نظارت بر برنامه صفحه خدمت کرد. او در دانشگاه نورث وسترن و سپس استنفورد تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در اقتصاد گرفت.

او همچنین گفت که نمی‌خواهد پوستر جنبش همجنس‌گرایان باشد.

او در سال 1996 با اکراه اعلام کرد که همجنس گرا است، پس از اینکه متوجه شد که یک نشریه ملی قصد دارد او را به دلیل رای او علیه به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان از سوی فدرال حذف کند.

کولبه در سال 2006 با پایان یازدهمین دوره ریاست جمهوری خود از کنگره بازنشسته شد. او بعداً با شریک زندگی خود هکتور آلفونسو ازدواج کرد.

فینیکس (AP) – جیم کولب، نماینده جمهوری‌خواه کنگره که بیش از دو دهه نماینده یک منطقه به شدت دموکرات آریزونا بود و از مدافعان حقوق همجنس‌گرایان بود، درگذشت. او 80 ساله بود.

آلفونسو گفت: برخی از مردم ممکن است گاهی اوقات کولب را در مورد تصمیمات سیاسی زیر سوال ببرند، اما هیچ کس نمی تواند صداقت و عشق او به آریزونا را زیر سوال ببرد.

دیلی استار گزارش داد که کولبه در سال 2018 حزب جمهوری خواه را ترک کرد و به خاطر رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ مستقل شد و گفت: «من حزب خود را ترک نکرده ام. حزب مرا ترک کرد.»

دیگران کولبه را به خاطر راهنمایی داوطلبان مناصب سیاسی و حامیان محیط زیست تحسین کردند.

دوسی زندگی و خدمات کولب به دولت را قابل توجه خواند.

داگ دوسی، فرماندار آریزونا در بیانیه ای گفت که کولب روز شنبه درگذشت. دوسی دستور داد پرچم ها تا غروب یکشنبه پایین بیایند.

او مکرراً از لایحه‌ای برای لغو سیاست «نپرس، نگو» ارتش در مورد همجنس‌گرایی حمایت کرد. او در هیئت مشاوران ملی جمهوری خواهان Log Cabin که نماینده جامعه LGBT است، نشست.

کولبه قبل از انتخاب شدن در کنگره در سال 1984 در مجلس قانونگذاری آریزونا خدمت می کرد، جایی که او اغلب با جمهوری خواهان دیگر بر سر حمایت از تجارت آزاد و برنامه کارگران مهمان مهاجر اختلاف داشت.

شارون برونسون، رئیس هیئت ناظران شهرستان پیما، در بیانیه ای گفت: “کانتی پیما و جنوب آریزونا همیشه می توانند روی جیم کولب حساب کنند.”

از سال 1965 تا 1969 در نیروی دریایی خدمت کرد. او به ویتنام اعزام شد و در آنجا مدال شجاعت کنگره به او اعطا شد.