جیمی کارتر مراقبت از آسایشگاه خانگی را انتخاب کرده است. در اینجا معنی آن چیست.

آسایشگاه از نظر فنی در صورتی است که امید به زندگی شما شش ماه یا کمتر باشد، اما در ایالات متحده، اقامت در آسایشگاه به طور متوسط ​​حدود سه هفته است. و من فکر می‌کنم که این مایه تاسف است، زیرا نشان‌دهنده این واقعیت است که صحبت کردن در مورد این موضوعات – مانند رنج، کیفیت زندگی، اینکه آیا برخی درمان‌ها واقعاً به تجربه زندگی یک فرد می‌افزایند یا از بین می‌برند، بسیار سخت است. و چون ممکن است این گفتگوها به تعویق بیفتد، ما شرایطی داریم که مردم خیلی دیر به آسایشگاه ارجاع داده می شوند. بنابراین این آمار همیشه برای من بسیار جذاب بوده و تعجب آور نیست.

چه چیزی برای مردم مهم است که در مورد مراقبت از آسایشگاه بدانند؟

در بیانیه‌ای آمده است: «پس از یک سری اقامت کوتاه در بیمارستان، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده امروز تصمیم گرفت که زمان باقی‌مانده خود را در خانه با خانواده‌اش بگذراند و به جای مداخلات پزشکی اضافی، مراقبت‌های آسایشگاهی دریافت کند.» او از حمایت کامل خانواده و تیم پزشکی خود برخوردار است. خانواده کارتر در این مدت خواهان حفظ حریم خصوصی هستند و از نگرانی‌های بسیاری که تحسین‌کنندگان او نشان داده‌اند سپاسگزار هستند.»

دکتر سونیتا پوری: من دوست دارم به آن به عنوان مراقبت متمرکز بر راحتی فکر کنم. با هدف به حداقل رساندن رنج جسمی، عاطفی و روحی که بیماران و خانواده‌هایشان در زمانی که شخصی شش ماه یا کمتر از آن زمان باقی است، تجربه می‌کنند، ارائه شده است. آسایشگاه را می توان در خانه تهیه کرد، جایی که اکثر مراقبت های آسایشگاه در آن انجام می شود، اما همچنین می توان آن را در یک مرکز مانند مرکز پرستاری و گاهی اوقات در یک آسایشگاه مستقل ارائه کرد.

آسایشگاه به معنای تسلیم شدن، یا دست کشیدن، یا شکست دادن مبارزه یا هر یک از اینها نیست. آسایشگاه در مورد این است که بدن شما در یک مرحله معین از بیماری در کجا قرار دارد، و به آن احترام بگذارید و به شخصی که هستید احترام بگذارید، که با بیماری که از آن رنج می برید متمایز است.

معمولاً خدمات آسایشگاهی توسط آژانس ها ارائه می شود. به عنوان مثال، من در سیستمی کار می‌کنم که در آن آژانس آسایشگاه خودمان را نداریم، بنابراین برای هر کسی که تیم پزشکی اولیه شما شما را به سازمان دیگری که آسایشگاه ارائه می‌کند، بسیار معمول است. پزشکان، پرستاران، ارائه دهندگان مراقبت های معنوی و مددکاران اجتماعی درگیر هستند و گاهی اوقات بسته به آژانس و نیاز بیمار، موسیقی درمانگر یا فیزیوتراپ یا کاردرمانگر وجود دارد.

خانه دوران کودکی جیمی کارتر در آرچری، گا.

این معمولاً گفتگوی بین پزشکان و بیمارانشان و خانواده بر اساس چند چیز است. یکی، زمانی که به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که یا گزینه‌های درمان بیماری اولیه کار نمی‌کنند، یا هیچ گزینه‌ای برای درمان بیماری اولیه باقی نمی‌ماند، آن‌وقت است که مردم به جای تمرکز بر بیماری و تمرکز بر درمان علائم شروع به بحث می‌کنند. . و همچنین ممکن است در هر مرحله ای از بیماری، یک بیمار بگوید: «می‌دانم که ممکن است گزینه‌های درمانی بیشتری وجود داشته باشد، اما هدف من این است که روی زندگی خوب و مدیریت علائمم تا زمانی که دارم تمرکز کنم. برای زندگی.” بنابراین نوعی بحث پیش‌آگهی یا امید به زندگی وجود دارد که بخشی از آن است، اما سایر عناصر در هم تنیده درباره رنج، کیفیت زندگی و نحوه گذراندن وقت خود هستند.

چه کسی خدمات آسایشگاهی را ارائه می دهد؟

هنگامی که شروع به دریافت خدمات آسایشگاه می کنید، تیمی وجود دارد که به منزل شما مراجعه می کند و معمولاً پرستار چهره تیم آسایشگاه است. بنابراین، پرستار از نظر درد یا حالت تهوع، تنگی نفس یا سایر منابع رنج، احساس می‌کند، ویزیت می‌کند. پرستار با بیمار و خانواده در مورد سایر ابعاد آن چه از نظر عاطفی و روحی می گذرد صحبت خواهد کرد. یک پزشک بر کل برنامه مراقبت نظارت می‌کند و مطمئن می‌شود که داروهای مناسب تجویز می‌شوند و زمانی که شخصی به چیزی بیش از آنچه در حال حاضر به او می‌دهیم نیاز دارد، تغییرات دوز ایجاد می‌شود. کل تیم در مورد راه هایی صحبت می کنند که می توانند نیازها و اهداف فردی بیماران و خانواده ها را در طی این فرآیند برآورده سازند. آسایشگاه بسیار یک فرآیند تکراری و یک تلاش گروهی است، بنابراین از جایی که از نظر کنترل درد یا حمایت از بیمار شروع می‌کنیم، زمانی که فرد بیمارتر می‌شود، این روند بسیار تکامل می‌یابد.

مراقبت از آسایشگاه چقدر طول می کشد؟

رئیس جمهور سابق جیمی کارتر

سخنرانی کارتر در یک جلسه شهری در شهر الک، اوکلا، در مارس 1979. (گتی ایماژ)



منبع

این پیرمرد 98 ساله در دهه گذشته بر بسیاری از موانع سلامتی از جمله سرطان مغز، جراحی کبد و جراحی تعویض مفصل ران غلبه کرده است. اکنون طولانی‌ترین رئیس‌جمهور تصمیم گرفته است روزهای آخر خود را در خانه‌اش در پلینز، گا سپری کند.

رئیس جمهور سابق جیمی کارتر در سپتامبر 2011. (دیوید هیوم کنرلی/گتی ایماژ)

جیمی کارتر مراقبت از آسایشگاه خانگی را انتخاب کرده است. در اینجا معنی آن چیست.

خانه دوران کودکی جیمی کارتر، آرچری، گا. (الیجا نوولاژ/رویترز)

در طول مراقبت از آسایشگاه چه اتفاقی می افتد؟

مرکز کارتر روز شنبه اعلام کرد، رئیس جمهور سابق جیمی کارتر تصمیم گرفته است “زمان باقیمانده خود را در خانه سپری کند” و از خدمات آسایشگاهی برخوردار شود.

من فکر می کنم برای مردم واقعا مهم است که بدانند که مراقبت از آسایشگاه به شدت بر نیازهای بیمار و خانواده آنها متمرکز است، و بر حمایت از آنچه برای آنها مهم است و برای آنها ارزش دارد و اهداف آنها برای مدتی که در زمین هستند چیست.

سخنرانی جیمی کارتر در یک جلسه شهری در شهر الک، اوکلا، در مارس 1979

پوری برای کمک به ابهام زدایی از آسایشگاه و مراقبت از پایان زندگی با یاهو نیوز صحبت کرد. برخی از پاسخ ها برای طولانی و وضوح ویرایش شده اند.

یاهو نیوز: مراقبت از آسایشگاه چیست؟

یکی از چیزهایی که دانستن آن برای مردم بسیار مهم است این است که مراقبت از آسایشگاه مراقبت پزشکی است. این یک مداخله پزشکی است، و مداخله ای است که مجموع تجربه فرد با بیماری جدی و رنج های مرتبط با آن را در نظر می گیرد.

چگونه یک بیمار (یا خانواده او) و پزشکان تصمیم می گیرند که مراقبت از آسایشگاه را شروع کنند؟

اگرچه مراقبت از آسایشگاه در ایالات متحده غیر معمول نیست – با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، با 1.6 میلیون بیمار در سال 2018 – دکتر Sunita Puri، مدیر برنامه فلوشیپ آسایشگاه و پزشکی تسکین دهنده در دانشگاه ماساچوست و نویسنده از “آن شب بخیر: زندگی و پزشکی در ساعت یازدهم”، به یاهو نیوز گفت که مراقبت از آسایشگاه اغلب به اشتباه درک می شود.

من فکر می‌کنم برای مردم واقعاً مهم است که بدانند آسایشگاه یک برنامه مراقبت و خدمات بسیار جامع و انسانی است که واقعاً تلاش می‌کند تا عزت را به حداکثر برساند، و رنج را در زمانی که شما با بیماری زندگی می‌کنید که ما نمی‌توانیم آن را درمان کنیم، به حداقل برساند. و اکثر بیماری ها قابل درمان نیستند، بنابراین فکر کردن در مورد اینکه چه زمانی می خواهید از درمان هایی که برای طولانی کردن عمر شما در نظر گرفته شده است، به درمان هایی که برای بهبود کیفیت زندگی شما در نظر گرفته شده اند، گذر کنید، گفتگویی است که من همیشه مردم را تشویق می کنم که درباره آن فکر کنند. زمانی که به آنها تشخیص جدی داده می شود.

پوری توضیح داد: “من فکر می کنم این دوگانگی بین مداخله پزشکی و مراقبت از آسایشگاه یک دوگانگی کاذب است و در واقع یک تداوم مراقبت است.”