جیمی راسکین: هیئت 6 ژانویه شواهدی از “بیش از تحریک” علیه ترامپ دارد

این قانونگذار در مصاحبه ای با واشنگتن پست لایو قول داد که این هیئت در جلسات استماع تلویزیونی آتی که از پنجشنبه آغاز می شود، “شواهدی را در مورد همه بازیگرانی که در اتفاقی که در 6 ژانویه رخ داد” ارائه خواهد کرد.

راسکین گفت که جلسات استماع کمیته “داستان یک توطئه برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری 2020 و جلوگیری از انتقال قدرت را بیان می کند.”

راسکین به پست گفت که کمیته 6 ژانویه “شواهدی از برنامه ریزی هماهنگ و فعالیت های از پیش طراحی شده پیدا کرده است.”

این یک رویداد خارق‌العاده و بی‌سابقه در تاریخ ماست.» “شما واقعا باید به جنگ داخلی برگردید تا چیزی شبیه به آن را درک کنید.”

راسکین تاکید کرد که ترامپ پیش از این به دلیل تحریک خشونت در 6 ژانویه سال گذشته استیضاح شده بود، اما دو سوم سنای مورد نیاز در آن زمان که جمهوری‌خواهان آن زمان بودند، به محکومیت او رای ندادند. راسکین خاطرنشان کرد، با این وجود، “اکثریت فرمانده دریافتند که او در واقع این شورش را تحریک کرده است.”

«این ایده که همه اینها فقط یک تظاهرات جنجالی بود که به طور خود به خود کمی از کنترل خارج شد، پوچ است. شما تقریباً به طور تصادفی دولت ایالات متحده را نمی کوبید.» او در کلیپ زیر می گوید.

راسکین خاطرنشان کرد که هرگونه اتهامی علیه ترامپ به دلیل نقش او در رویدادهای 6 ژانویه به عهده وزارت دادگستری خواهد بود. اما او خاطرنشان کرد که در دعوای حقوقی در مورد متحد ترامپ و وکیل «یادداشت کودتا» جان ایستمن، قاضی فدرال ناحیه فدرال ایالات متحده، دیوید کارتر، «در تصمیمی اعلام کرد که «به احتمال زیاد ترامپ مرتکب تخلفات فدرال» در تلاش‌هایش برای متوقف کردن این حمله شده است. صدور گواهینامه انتخابات 2020

دونالد ترامپ و کاخ سفید “در مرکز” رویدادهایی بودند که شورش خشونت‌آمیز سال گذشته کنگره را آغاز کرد و کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه شواهدی را علیه رئیس‌جمهور سابق کشف کرده است. راسکین (D-Md.) روز دوشنبه گفت.

او در کلیپ ویدیویی زیر تاکید می‌کند: «اما کمیته منتخب شواهدی در مورد چیزهای بسیار بیشتر از تحریک در اینجا پیدا کرده است».

راسکین در همان روزی با پست صحبت کرد که چهار تن از رهبران پسران مغرور حامی ترامپ به جرم توطئه فتنه‌انگیز به خاطر نقش‌شان در طراحی و اجرای حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 متهم شدند.

راسکین خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات طولانی کمیته شامل حدود 1000 شاهد و بررسی 125000 سند، “ما فکر می کنیم که شواهد زیادی از این طرح برای لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 در هماهنگی با حمله خشونت آمیز به بدن ما وجود دارد.”

مصاحبه کامل راسکین را اینجا بخوانید و بشنوید.

روز یکشنبه، روزنامه نگاران افسانه ای واترگیت، کارل برنشتاین و باب وودوارد نیز ترامپ را با فتنه مرتبط دانستند و او را “اولین رئیس جمهور فتنه گر در تاریخ ما” نامیدند.

ما همه چیز را در آنجا مطرح خواهیم کرد، اما دادستان ها باید با توجه به تک تک متهمان این موضوع را حل کنند… من به توانایی وزارت دادگستری برای انجام وظیفه خود اطمینان دارم.»

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



Source link