جیمی راسکین نماینده مجلس می گوید که نسبت به سرعت تحقیقات وزارت دادگستری در مورد شورش 6 ژانویه کنگره “بی تاب” شده است.

ما هنوز در آستانه انتخابات 2022 هستیم، بنابراین من مایلم در آنجا حرکتی را ببینم، اما فراتر از آن، واقعاً نمی‌خواهم چیز بیشتری بگویم زیرا مریک گارلند رای‌دهنده من است و من به رأی‌دهندگانم ضربه نمی‌زنم. ،” او اضافه کرد.

او به مجری برنامه جو مدیسون گفت: “ما زمان زیادی نداریم… در پایان این کنگره، ما به پایان رسیدیم.”

  • ارجاع جنایی توسط هیئت هیچ اثر حقوقی مشخصی نخواهد داشت اما به کنگره اجازه می دهد تا وزارت دادگستری را از احتمال رفتار مجرمانه مطلع کند.

    راسکین در مصاحبه اخیر با SiriusXM گفت که در سرعت تحقیقات وزارت دادگستری در 6 ژانویه “بی تابی” است.

  • این نماینده کنگره خاطرنشان کرد که این هیئت “برای آمریکا عجله دارد” زیرا اعضای آن باید “با افرادی که به نظم قانون اساسی حمله می کنند” پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2024 برخورد کنند.

    مریک گارلند، دادستان کل هفته گذشته در مورد دامنه گسترده تحقیقات وزارت دادگستری اظهار داشت.

  • جیمی راسکین، نماینده مجلس، روز جمعه گفت که نسبت به سرعت تحقیقات ضد شورش وزارت دادگستری “بی تابی” بوده است.

    در اوایل این ماه، لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه از وایومینگ – نایب رئیس کمیته 6 ژانویه – گفت که این هیئت به طور بالقوه می‌تواند چندین ارجاع جنایی، از جمله یکی علیه ترامپ، انجام دهد.

    ما باید این موضوع را درست انجام دهیم. و برای افرادی که نگران حفاظت از دموکراسی هستند، همانطور که فکر می کنم هر آمریکایی باید باشد، ما باید دو کار انجام دهیم: باید هر فردی را که به لحاظ جنایی مسئول تلاش برای سرنگونی است، پاسخگو باشیم. یک انتخابات مشروع، و ما باید آن را به شیوه ای پر از صداقت و حرفه ای انجام دهیم، همانطور که وزارت دادگستری تحقیقات را انجام می دهد.”

    وی افزود: «هر دوی اینها برای تحقق عدالت و حفاظت از دموکراسی ما ضروری است.

    او در آن زمان گفت: «در نهایت، وزارت دادگستری تصمیم خواهد گرفت. «اگر فقط از این منظر به این موضوع فکر کنید که چه نوع مردی می‌داند که یک اوباش مسلح است و اوباش را برای حمله به ساختمان کنگره می‌فرستد و وقتی معاون رئیس‌جمهور خودش در معرض تهدید است – وقتی کنگره در معرض تهدید است، آنها را بیشتر تحریک می‌کند؟ فقط خیلی سرد کننده است.”

    بسیاری از دموکرات‌ها در مورد اجازه دادن به وزارت دادگستری برای انجام وظایف خود محتاط بوده‌اند و همچنین خاطرنشان کردند که مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده عمیقاً متعهد به انجام تحقیقات منصفانه است. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه‌های آتی، کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 را اعلام می‌کند که یک عنصر کاملاً سیاسی به این تحقیقات اضافه می‌کند.

    گارلند هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دامنه تحقیقات این وزارت بسیار گسترده است و او به دنبال حفظ “یکپارچگی” آن خواهد بود.

    طی مصاحبه ای با جو مدیسون، مجری رادیو SiriusXM، دموکرات مریلند و عضو کمیته 6 ژانویه گفت که آینده این هیئت پس از انتخابات میان دوره ای در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت، زیرا جمهوری خواهان – که اکثرا مخالف ایجاد کمیته بودند – به طور بالقوه می توانند دوباره به قدرت برسند. اکثریت در مجلس پایین.

    راسکین درباره سرعت تحقیقات وزارت دادگستری گفت: «بدیهی است که من بی تاب هستم. ما مطمئناً زمان زیادی در کنگره برای انجام کارهایمان نداریم زیرا در پایان این کنگره، کار ما به پایان رسیده است.»

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    نماینده جیمی راسکین از مریلند در پایان یک جلسه استماع در مورد تحقیقات 6 ژانویه در ساختمان اداری کانن هاوس در واشنگتن دی سی در 13 ژوئن 2022 با خبرنگاران صحبت می کند.درو انگرر/گتی ایماژ