جیمز کومر پیشنهاد FBI برای نشان دادن اسنادی را که در تحقیقات بایدن درخواست کرده است رد کرد.

او این پیشنهاد را رد می کند که بیاید و آن را ببیند؟ راسکین گفت و افزود که خودش قصد داشت به دیدن اسناد برود.

به گفته رئیس نظارت، یک جاسوس در ژوئن 2020 به FBI درباره یک طرح رشوه 5 میلیون دلاری شامل بایدن و یک تبعه خارجی که کامر او را شناسایی نکرده است، گفت. کومر این نکته تایید نشده را کلیدی برای تلاش های خود برای نشان دادن فاسد بودن خانواده بایدن توصیف کرده است.

راسکین اضافه کرد که هیچ چیز غیرعادی در مورد مشاهده اسناد در یک مکان امن وجود ندارد.

واشنگتن – جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد FBI را برای مشاهده اسنادی که او به عنوان بخشی از تحقیقات درباره رئیس جمهور جو بایدن درخواست می کند، رد کرده است.

کامر در بیانیه جدید خود گفت: «هر چیزی که کمتر از ارائه این اسناد به کمیته نظارت مجلس نمایندگان باشد، مطابق با احضاریه نیست».

بدیهی است که هدف از درخواست احضاریه تلاش برای دریافت یک درخواست تحقیر آمیز علیه مدیر FBI است. هیچ توضیح دیگری برای آن وجود ندارد.»

کامر در اوایل ماه جاری با احضاریه کنگره درخواست فرم انعام داد. اف‌بی‌آی از ارائه این اسناد خودداری کرد و گفت که انجام این کار می‌تواند یک منبع انسانی را به خطر بیندازد و تحقیقات فعلی یا آینده را به خطر بیندازد – و این نکته تأیید نشده است.

کریستوفر دانهام، دستیار سرپرست امور کنگره اف‌بی‌آی، در نامه‌ای در 10 می به کامر و گراسلی نوشت: «ضبط اطلاعات، اطلاعات را تأیید نمی‌کند، اعتبار آن را تأیید نمی‌کند، یا آن‌ها را با سایر اطلاعات شناخته شده یا توسعه‌یافته توسط FBI مقایسه نمی‌کند. .

کومر گفت، اگر جمهوری‌خواهان این فرم را دریافت نکنند، با قطعنامه‌ای پیش می‌روند تا وی را در تحقیر کنگره نگه دارند. در صورت تایید مجلس، این موضوع برای پیگرد احتمالی به وزارت دادگستری ارجاع خواهد شد، اگرچه بعید است که وزارت دادگستری اتهاماتی را علیه مدیر FBI خود دنبال کند.

جمهوری خواهان می توانند با طرح دعوی از دادگاه بخواهند احضاریه را اجرا کند. قضات فدرال معمولاً زمانی که قانونگذاران اطلاعاتی از قوه مجریه درخواست می‌کنند به نفع کنگره حکم می‌کنند، اگرچه این واقعیت که FBI قبلاً تمایل خود را برای دسترسی به مطالب نشان داده است احتمالاً به پرونده جمهوری‌خواهان در چنین پرونده‌ای آسیب می‌زند.



منبع

نماینده جیمی راسکین (D-Md.)، دموکرات ارشد کمیته نظارت، هنگامی که خبرنگاران روز چهارشنبه به او گفتند که کامر پیشنهاد مشاهده مطالب در مقر FBI را رد کرده است، شگفت زده شد.

او با اشاره به تحقیقات مجلس در مورد شورش کنگره در سال 2021 گفت: «مدارک زیادی در تحقیقات کمیته 6 ژانویه وجود دارد که ما دقیقاً بر این اساس دیدیم».

روز چهارشنبه، کریستوفر رای، رئیس دفتر، تلفنی با کامر و سناتور چاک گراسلی (آیووا) در مورد مدارک صحبت کرد – فرمی که منعکس کننده نکته ای به FBI است که ظاهراً بایدن را در نوعی طرح رشوه از زمان معاونت رئیس جمهور دخیل می داند. پس از آن، کامر در بیانیه‌ای گفت که Wray «به ما پیشنهاد داد که اسناد را شخصاً در مقر FBI ببینیم»، اما دیدن مطالب به اندازه کافی خوب نیست – او می‌خواهد مدارک را در دفتر خود داشته باشد.