جیانیس آنتتوکومپو، ستاره NBA، به دلیل محدودیت 250000 دلاری FDIC، به عنوان یک تازه کار، پول خود را در نیم دوجین حساب بانکی پخش کرد. مالک تیم میلیاردر مارک لاسری به او گفت که در عوض سرمایه گذاری کند.

انفجار بانک سیلیکون ولی محدودیت بیمه سپرده فدرال 250,000 دلار را مورد توجه قرار داده است.

  • او روز جمعه به بلومبرگ گفت، ستاره بسکتبال یک دهه پیش در سن 18 سالگی وارد ایالات متحده شد و برای افتتاح حساب به بانک رفت. او به خاطر می‌آورد: «وقتی بزرگ شدم پولی نداشتم، بنابراین از آنها پرسیدم: «آیا پولم امن است؟» Antetokounmpo پس از اطلاع از سقف 250000 دلاری، بلافاصله حساب‌هایی را در “پنج، شش، هفت” بانک باز کرد.

    جیانیس آنتتوکومپو.آرون گش/AP

    • شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) ماه گذشته کنترل SVB و Signature Bank را پس از آن که موجی از برداشت‌ها را متحمل شدند، در دست گرفت و با بیمه کردن تمام سپرده‌ها در هر دو وام‌دهنده، از ادامه فعالیت بانکی جلوگیری کرد.

      مارک لاسری، سرمایه گذار میلیاردر، به بازیکن گفت که به جای آن در خزانه داری آمریکا و سایر دارایی ها سرمایه گذاری کند.

    این سقف باعث شد که جیانیس آنتتوکومپو، ستاره NBA، چندین حساب بانکی برای محافظت از دارایی خود باز کند.

  • سرمایه گذاران برجسته از جمله بیل آکمن و مارک کوبان از آژانس خواسته اند تا سقف 250000 دلاری خود را به طور موقت کنار بگذارد و تمام سپرده های بانکی را بیمه کند تا از هرگونه برداشت انبوه بیشتر و ورشکستگی بیشتر بانک جلوگیری شود.

    در سال‌های اخیر، Antetokounmpo به توصیه Lasry و سایر مشاوران مورد اعتماد عمل کرده است. او به بلومبرگ گفت: «راه‌های هوشمندانه‌تری برای انجام این کار وجود دارد، پول خود را ایمن نگه دارید.

    لسری گفت: «من می‌گویم «جانیس، نمی‌توانی در 50 بانک مختلف حساب داشته باشی». “اجازه دهید من چیزی به شما بگویم، اگر جی پی مورگان پایین بیاید، بانک های کوچک شما هم زیر سوال می رود. بگذارید توضیح دهم که چه چیزی را باید بخرید، باید اوراق خزانه داری ایالات متحده را بخرید، باید این را بخرید…”

    جیانیس آنتتوکومپو

    Antetokounmpo پول زیادی برای محافظت و استقرار دارد. بر اساس گزارش فوربس، او در سال گذشته 81 میلیون دلار درآمد در داخل و خارج از زمین به دست آورد. این مجله او را پس از لیونل مسی (130 میلیون دلار)، لبرون جیمز (121 میلیون دلار) و تام بردی (84 میلیون دلار) در رتبه دهم فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار داد.

    «Greek Freak» اخیراً با جان کودونیس، مدیر عامل Calamos در یک صندوق قابل معامله در بورس که بر اساس معیارهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی سرمایه گذاری می کند، شریک شده است.

    مارک لاسری، مالک میلیاردر تیم Antetokounmpo، میلواکی باکس، واکنش خود را به اطلاع از حساب های بانکی متعدد Antetokounmpo در نشست ثروت بلومبرگ در سال گذشته به اشتراک گذاشت.

    فروپاشی ناگهانی بانک سیلیکون ولی، بیمه سپرده فدرال را در کانون توجه قرار داده است، که تنها به 250000 دلار از پول مشتری در یک بانک می رسد. هنگامی که جیانیس آنتتوکومپو برای اولین بار از محدودیت مطلع شد، برای محافظت از دارایی خود، نیم دوجین حساب بانکی باز کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    لاسری، یک سرمایه‌گذار بدهی مضطرب، خاطرنشان کرد که نگرانی‌های آنتتوکومپو در مورد حفظ پول نقدش احتمالاً از دوران کودکی او در یونان نشات می‌گیرد. این کشور مدیترانه ای در اواسط دهه 2010 دچار بحران بدهی دولتی شد که باعث ایجاد ترس در بین شهروندان مبنی بر توقیف یا گم شدن سپرده های بانکی آنها شد.