جو بایدن و رئیس جمهور برزیل “لولا” برای گفتگو در مورد تغییرات آب و هوا و حفاظت از آمازون ملاقات کردند

به ربکا مورین در توییتر @RebeccaMorin_ برسید

و اکنون، او با مرد اتحادیه خود ایالات متحده ملاقات می کند.

واشنگتن – او خود را مرد اتحادیه معرفی کرده و متعهد شده است که به طبقه متوسط ​​- در برزیل – کمک کند.

رئیس جمهور جو بایدن اولین دیدار دوجانبه خود را روز جمعه با همتای تازه منتخب خود، رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا برگزار می کند.

خطرات برای لولا، که تلاش می کند به دنبال سیاست ملی گرایانه سلف خود که برزیل را در صحنه خارجی منزوی کرد، روابط خود را با رهبران کلیدی جهان بازسازی کند، زیاد است.

این نشست یک ماه پس از آن برگزار می شود که هواداران ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل، ماه گذشته به چندین ساختمان در پایتخت برزیل، از جمله ساختمانی که کنگره برزیل در آن نشست برگزار می کند، به عنوان انتقام از نتایج انتخابات برزیل، حمله کردند.

چه چیزی در دستور کار است؟

  • دادگاه عالی برزیل در حال حاضر در حال بررسی است که آیا او به تحریک یا سازماندهی این شورش ها کمک کرده است.

    بایدن مدتهاست که پرداختن به تغییرات آب و هوایی را به سیاستی کلیدی برای دولت خود تبدیل کرده است.

    جنگ روسیه و اوکراین: در حالی که لولا با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالف بوده است، بایدن و رئیس جمهور برزیل در مورد این درگیری گفتگو کنند.

  • تیاگو دی آراگائو، یکی از همکاران ارشد برنامه آمریکا در مرکز استراتژیک و بین‌المللی، گفت: «لولا درک می‌کند که برای ایجاد این موقعیت در جهانی که رویکرد جدیدی در سیاست خارجی وجود دارد، باید با بایدن سوگند یاد کند. مطالعات.

    رئیس جمهور برزیل امیدوار است از دیپلماسی زیست محیطی مانند حفاظت از جنگل های بارانی آمازون برای ارتقای جایگاه این کشور در جهان استفاده کند.

    مشارکت کنندگان: جاش مایر و دیوید جکسون

    در این عکس فایلی که در 6 فوریه 2023 گرفته شده است، رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در مراسم تحلیف آلویزیو مرکادانته به عنوان رئیس بانک توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی برزیل (BNDES) در مقر BNDES در ریودوژانیرو سخنرانی می کند. ، برزیل

    غذای آماده

    او در یک نبرد انتخاباتی فشرده با بولسونارو گرفتار شد، جایی که لولا در دور دوم انتخابات سال گذشته 51 درصد آرا را به دست آورد. بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق و حامیانش سؤالاتی را در مورد انصاف و صحت سیستم رأی‌دهی مطرح کردند.

    دموکراسی: پس از اینکه برزیل با حمله خود به چندین ساختمان دولتی که منعکس کننده شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده بود، مواجه شد، تضمین دموکراسی در منطقه یک اولویت کلیدی برای این دو رهبر است. بایدن که در زمان حمله به مکزیک سفر کرده بود، این حمله را محکوم کرد.

  • بولسونارو که او را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مقایسه می کنند و حتی او را ترامپ مناطق استوایی می نامند، در حال حاضر در فلوریدا اقامت دارد و برای اقامت در ایالات متحده ویزای شش ماهه درخواست داده است.

    لولا قبلاً دو دوره به عنوان رئیس جمهور از سال 2003 تا 2010 خدمت کرد و اولین رئیس جمهور برزیل است که برای دوره سوم انتخاب شده است.

    اما تنش بین دو رهبر ممکن است در مورد جنگ اوکراین و روسیه افزایش یابد. لولا پیشتر گفته بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین باید برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره می کرد.

    تغییرات آب و هوا: این دو رهبر در مورد مبارزه با بحران آب و هوا و تلاش برای نجات جنگل های بارانی آمازون بحث خواهند کرد، زیرا لولا صندوق آمازون را دوباره راه اندازی کرده است، که به کشورهای دیگر اجازه می دهد برای مبارزه با جنگل زدایی و توسعه پایدار در برزیل کمک مالی کنند. یک مقام ارشد دولت به خبرنگاران گفت که جان کری، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور آب و هوا، پس از سفر لولا به واشنگتن، از برزیل دیدار خواهد کرد.

  • در این عکس فایلی که در 6 فوریه 2023 گرفته شده است، رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در مراسم تحلیف آلویزیو مرکادانته به عنوان رئیس بانک توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی برزیل (BNDES) در مقر BNDES در ریودوژانیرو سخنرانی می کند. ، برزیل

    مهاجرت: بایدن و لولا همچنین در مورد مدیریت مهاجرت از منطقه و همچنین نحوه رسیدگی به نگرانی های بشردوستانه و امنیتی در هائیتی گفتگو خواهند کرد. برزیل دارای جمعیت قابل توجهی هائیتی است.

یک مقام ارشد دولت از اظهارات لولا رد کرد و گفت که اگرچه ایالات متحده و برزیل ممکن است در مورد هر موضوعی به توافق نرسند، آنها بر سر تضمین صلح در منطقه توافق دارند و این دو سعی خواهند کرد در هنگام بحث در مورد جنگ با هم متحد شوند.

رئیس جمهور برزیل کیست؟

این اولین دیدار رهبران دو کشور در مواضع فعلی است. بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور برای اولین بار در سال 2009 با لولا – که رئیس جمهور وقت بود – در برزیل ملاقات کرد.

نشست بین بایدن و لولا یکی از چهره های بحث برانگیز است: بولسونارو.

بولسونارو در اواخر دسامبر عازم ایالات متحده شد، حدود یک هفته قبل از شورش هوادارانش در برازیلیا و حمله به ساختمان‌های پایتخت در ژانویه.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن در دیدار با رئیس جمهور برزیل، لولا داسیلوا درباره آب و هوا گفتگو کند.



منبع

G-20: با میزبانی برزیل از اجلاس سران گروه 20 در سال آینده، بایدن و لولا در مورد اولویت ها و دستور کار نشست // که رهبران ارشد جهان را گرد هم می آورد، گفتگو خواهند کرد.

  • لولا پیش از این به اتهام فسادی که طرفدارانش می‌گویند توسط مخالفان ساخته شده بود، ۱۸ ماه در زندان سپری کرد. اما دادگاه عالی کشور این اتهامات را رد کرد و لولا را قادر ساخت تا دوباره به سمت ریاست برود.

    فیل در اتاق: بولسونارو