جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که همه‌گیری «پایان» است. معنی آن چیست؟

بایدن به «۶۰ دقیقه» گفت: «همه‌گیری تمام شده است.» «ما هنوز با کووید مشکل داریم. هنوز در حال انجام کارهای زیادی روی آن هستیم. تمام شده است – اما همه‌گیری تمام شده است. اگر متوجه شدید، هیچ‌کس لباس نمی‌پوشد. ماسک‌ها. به نظر می‌رسد که همه در وضعیت خوبی هستند. بنابراین فکر می‌کنم در حال تغییر است.»

  • کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که کشور نسبت به سال گذشته در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد، اما آنها هنوز حاضر به اعلام پیروزی نیستند.

    پیش از افزایش احتمالی عفونت‌ها در پاییز و زمستان امسال، دولت مردم را تشویق می‌کند تا با هدف قرار دادن ویروس اصلی و جدیدترین انواع آن، به نام‌های BA.4 و BA.5، که اکنون بر ایالات متحده و جهان تسلط دارند، واکسن‌های تقویت‌کننده دریافت کنند. به گفته دولت، اگر میزان جذب مشابه با نرخی باشد که مردم برای آنفولانزا واکسینه می شوند، تخمین زده می شود که از 100000 بستری شدن در بیمارستان جلوگیری شود.

    به نظر می رسد اظهارات بایدن، که با داده ها و با آنچه هماهنگ کننده کووید-19 او در اوایل این ماه گفت مغایرت دارد، نشان دهنده تغییر سیاست نیست، بلکه روشی غیر هنری برای گفتن اینکه بدترین بیماری همه گیر به پایان رسیده است.

    “فقط شروع به دانستن چیست”: چرا پزشکان برای شناسایی درمان‌های طولانی مدت کووید تلاش می‌کنند؟

    “شکست های عظیم جهانی”: کارشناسان از رهبران جهان برای واکنش به کووید دعوت می کنند. در اینجا چیزی است که اشتباه رخ داده است.

    واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن اعلامیه به ظاهر غیرمجاز اینکه همه‌گیری کووید-19 «به پایان رسیده» می‌تواند چندین موضوع را برای دولت پیچیده کند.

    رئیس جمهور جو بایدن پس از بهبودی از COVID-19 در 27 ژوئیه در باغ رز کاخ سفید سخنرانی می کند.

    اتفاقی که قرار است بیفتد

    آنچه سازمان بهداشت جهانی گفت: در یک نشست خبری هفته گذشته، رئیس آژانس جهانی گفت تا زمانی که همه‌گیری «واقعاً تمام شود» باید اقدامات بیشتری انجام شود.

  • آنچه بایدن گفت: بایدن در مصاحبه با «60 دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که آیا همه‌گیری به پایان رسیده است یا خیر، او گفت که تمام شده است، اگرچه او افزود: «ما هنوز با کووید مشکل داریم.»

  • با این حال، برخی از کارشناسان بهداشت عمومی اظهار نظر وی را خطرناک و مشکل‌ساز می‌دانند. و جمهوری خواهان به آن پرداختند تا اعلام کنند که این بدان معناست که بدهی وام دانشجویی نباید بخشیده شود، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی نباید تمدید شود، و واکسیناسیون نباید مورد نیاز باشد.

    چیزی که آنها می گویند

    • در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش می‌دهد که تنها 34 درصد از آمریکایی‌های واجد شرایط، دومین تقویت‌کننده کووید-19 اصلی خود را دریافت کردند، که کارشناسان می‌گویند امید چندانی به تقویت‌کننده جدید Omicron ندارد.

      دولت گفته است 60 روز قبل از اعلام پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 که به میلیون ها آمریکایی کمک کرده است از طریق Medicaid پوشش بهداشتی دریافت کنند، به ایالت ها اخطار خواهد داد. تاریخ پایان کنونی وضعیت اضطراری 15 اکتبر است. اما انتظار می رفت که این تاریخ تمدید شود زیرا چیز دیگری به ایالت ها گفته نشده است.

      برترین غذاهای آماده

      جودی گست، پروفسور و معاون رئیس بخش اپیدمیولوژی دانشگاه گفت: «هنوز نزدیک به 500 نفر (روزانه) بر اثر یک بیماری قابل پیشگیری با واکسن جان خود را از دست می دهند، و ما هنوز جذب واکسنی را که دوست داریم مشاهده کنیم، نداریم. دانشکده بهداشت عمومی رولینز دانشگاه اموری. “من این را سطحی نمی دانم که بخواهم بگویم (همه گیری) تمام شده است.”

      بیشتر: بازگشت به مدرسه می تواند اندوه پس از کووید را دوباره تحریک کند. در اینجا نحوه کمک یک کمپ آمده است.

      دکتر فیلیپ چان، متخصص بیماری‌های عفونی و دانشیار دانشگاه براون، گفت: «خیلی زود است که بگوییم همه‌گیری به پایان رسیده است. “اگر ما گارد خود را پایین بیاوریم، برای گاز گرفتن ما بر می گردد.”

      کنگره در حال تصمیم گیری برای تصویب میلیاردها دلار بودجه اضافی برای ویروس کرونا است که توسط بایدن درخواست شده است یا خیر. جمهوری خواهان اصرار دارند که پول خرج نشده از بسته قبلی COVID-19 تغییر کاربری داده شود. دولت گفته است که این پول برای آماده شدن برای افزایش در آینده مورد نیاز است.

      آیا می توانیم کووید را ریشه کن کنیم؟: به گفته دکتر آنتونی فائوچی، این یک نه سخت است

      تدروس آدهانوم گهبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در 14 سپتامبر گفت: «ما هنوز آنجا نیستیم، اما پایان در چشم است.

    • کارشناسان می گویند که ایالات متحده همچنان سطح بالایی از مرگ و میر ناشی از کووید-19 و جذب واکسن نامناسب را گزارش می کند، زیرا این کشور به یک افزایش قابل انتظار زمستانی دیگر نزدیک می شود. داده های دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که بیش از 13000 مرگ و 2.1 میلیون مورد در ماه گذشته گزارش شده است، که کارشناسان می گویند ممکن است تعداد زیادی از عفونت ها با آزمایش خانگی گزارش نشده باشد.

      می‌دانم که او چه می‌خواست بگوید، اما چنین لفاظی‌هایی آسیب‌زننده، خطرناک و از نظر علمی نادرست است.» دکتر جروم آدامز توییت کرد، که جراح عمومی رئیس جمهور دونالد ترامپ بود.

    • چان گفت که طبق تعریف، یک بیماری همه گیر شیوع بیماری در چندین کشور در سراسر جهان است و برخی کشورها هنوز سطوح بالایی از موارد کووید-19، بستری شدن در بیمارستان و مرگ را گزارش می کنند.

      میخواهی بیشتر بدانی؟

      این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اظهار نظر بایدن که همه‌گیری را بر سر مسائل پیچیده می‌داند. در اینجا چگونگی آن است.





  • منبع

    آنچه کاخ سفید قبلاً گفته است: در 6 سپتامبر، دکتر آشیش جاها، هماهنگ‌کننده کووید-19 کاخ سفید گفت: «همه‌گیری تمام نشده است».

    رئیس جمهور جو بایدن پس از بهبودی از COVID-19 در 27 ژوئیه در باغ رز کاخ سفید سخنرانی می کند.

    مقامات مردم را تشویق می کنند تا قبل از موج احتمالی عفونت های پاییز و زمستان، تقویت شوند. آنها از کنگره 22.4 میلیارد دلار بودجه اضطراری ویروس کرونا درخواست کرده اند. انتظار می رفت که دولت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را که میلیون ها آمریکایی را در مدیکید نگه می دارد، تجدید کند. و تصمیم بحث برانگیز بایدن برای از بین بردن بدهی وام دانشجویی میلیون‌ها آمریکایی به توانایی وزارت آموزش و پرورش برای کاهش سختی‌ها در شرایط اضطراری ملی بستگی دارد.

    “هک نه. با تمام احترام، @JoeBiden – شما در اشتباهید. همه گیری تمام نشده است تقریباً 3000 آمریکایی هر هفته بر اثر #COVID19 جان خود را از دست می دهند. دکتر اریک فیگل دینگ توییت کرداپیدمیولوژیست و یکی از بنیانگذاران شبکه جهانی بهداشت.

  • مقامات کاخ سفید از زمان پخش این اظهارات بایدن در شبکه سی‌بی‌اس، علناً اظهار نظر نکرده‌اند.

    آخرین

    • بایدن دیشب اعتراف کرد که همه گیری کووید به پایان رسیده است. به عبارت دیگر، هیچ «اورژانسی مستمر» برای توجیه پیشنهاد او برای اعطای وام دانشجویی وجود ندارد. سناتور مارشا بلکبرن، آر-تن توییت کرد.

    آیا واقعاً همه‌گیری “تمام” شده است؟

    تلفات COVID-19: نزدیک به 3000 آمریکایی همچنان هر هفته بر اثر کووید-19 جان خود را از دست می دهند.