جورج کلونی، گلدیس نایت در میان برگزیدگان مرکز کندی

واشنگتن (AP) – نوازندگانی مانند گلدیس نایت یا گروه ایرلندی U2 معمولاً برای هزاران نفر تیتر یک کنسرت می‌شوند، اما در کنسرت کِندی سنتر آنرز روز یکشنبه، جدول برگردانده می‌شود، زیرا آنها و دیگر هنرمندان کسانی هستند که به خاطر مشارکت‌های هنری خود در طول عمرشان تجلیل می‌شوند. .

تانیا لئون، آهنگساز و رهبر ارکستر، در طی مصاحبه ای که برگزیدگان اعلام شدند، گفت که وقتی مرکز کندی در ابتدا با او تماس گرفت، انتظار “هیچ چیز دیدنی” را نداشت. به هر حال، او در طول سال‌ها بارها با مرکز کندی کار کرده است که به سال 1980 برمی‌گردد، زمانی که به او سفارش ساخت موسیقی برای یک نمایش داده شد.

نایت و اعضای خانواده گروهی را راه‌اندازی کردند که بعداً با نام “Gladys Knight & The Pips” شناخته شد و اولین آلبوم خود را در سال 1960 هنگامی که نایت فقط 16 سال داشت تولید کرد. از آن زمان او ده‌ها آلبوم با آثار کلاسیک مانند “I Heard It Through” ضبط کرده است. انگور» و «قطار نیمه شب به گرجستان». در طول مسیر او در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها بازی می‌کرد. وقتی نایت و گروه به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافتند، ماریا کری نایت را به عنوان «…کتاب درسی که از آن یاد می‌گیرید» توصیف کرد.

لئون در سال 1967 کوبا را به عنوان پناهنده ترک کرد و در نهایت در شهر نیویورک ساکن شد. او یکی از اعضای مؤسس تئاتر رقص هارلم است و مجموعه کنسرت های انجمن فیلارمونیک بروکلین را تأسیس کرد.

در بیانیه آمده است: “و باز هم معلوم شد که درست است.” این یک رابطه عاشقانه چهار دهه با کشور و مردم آن، هنرمندان و فرهنگ آن بوده است.»

وی گفت: «اینکه با بقیه این هنرمندان باورنکردنی هم‌زمان ذکر شود، افتخار است. کلونی در بیانیه‌ای در وب‌سایت مرکز گفت: این یک سورپرایز واقعاً هیجان‌انگیز برای کل خانواده کلونی است.

سانتانا را در توییتر @ruskygal دنبال کنید.



منبع

اجرای موسیقی مسیحی، امی گرانت در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت که حتی با وجود اینکه همسرش، وینس گیل، نوازنده کانتری، در مراسم قبلی اجرا داشته است، هرگز به مرکز افتخاری کندی نرفته است. برنده گرمی، گرانت، به خاطر آهنگ های پاپ متقاطع مانند «عزیزم، عزیزم»، «هر ضربان قلب» و «عشق برای همین است» به خوبی شناخته شده است. او بیش از 30 میلیون آلبوم فروخته است، از جمله آلبوم او در سال 1991 “قلب در حرکت”، که او را به مخاطبان پاپ بیشتری معرفی کرد.

نایت 78 ساله در بیانیه‌ای گفت که در دریافت نشان کندی “فراتر از کلام” فروتن است. شوالیه متولد جورجیا در سن 4 سالگی شروع به خواندن موسیقی انجیل کرد و به حرفه ای ادامه داد که چندین دهه به طول انجامید.

U2 170 میلیون آلبوم فروخته و 22 جایزه گرمی دریافت کرده است. تک‌آهنگ‌های حماسی این گروه عبارتند از: «هنوز چیزی را که به دنبالش هستم پیدا نکرده‌ام»، «غرور (به نام عشق)» و «یکشنبه خونین یکشنبه». خواننده اصلی بونو همچنین به دلیل فعالیت های بشردوستانه خود برای ریشه کنی فقر و افزایش آگاهی در مورد ایدز شناخته شده است.

__

این سازمان هر ساله از گروهی از افراد منتخب به دلیل تأثیرات هنری آنها بر فرهنگ آمریکایی تقدیر می کند. رئیس جمهور جو بایدن، معاون رئیس جمهور کامالا هریس و همسران مربوطه قرار است در این مراسم شرکت کنند.

گاهی اوقات مرکز کندی نه تنها از افراد بلکه گروه ها را گرامی می دارد. «خیابان کنجد» یک بار سرم را گرفت.

کلونی 61 ساله – بازیگری که در میان گروهی که از نظر موسیقی متمایل به افتخارات امسال است – دارای اعتبار تلویزیونی به اواخر دهه 1970 است، اما با بازی در نقش داگ راس در برنامه تلویزیونی ER به یک نام آشنا تبدیل شد.

جورج کلونی بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فعال حقوق بشر، آهنگساز و رهبر ارکستر پیشگام، تانیا لئون، و خواننده مسیحی معاصر، امی گرانت، به نایت و کل گروه U2 خواهند پیوست تا توسط مرکز هنرهای نمایشی جان اف کندی مورد تجلیل قرار گیرند.

امسال گروه U2 است. ارتباط قوی این گروه با آمریکا به دهه ها قبل بازمی گردد. آنها در اولین سفر خود به آمریکا در سال 1980 در واشنگتن اجرا کردند. در بیانیه ای گروه – متشکل از Bono، The Edge، Adam Clayton و Larry Mullen Jr. – گفتند که آنها در ابتدا با رویاهای بزرگ به آمریکا آمده اند “تا حدی توسط آنها تقویت شده است. این باور رایج در داخل کشور مبنی بر اینکه آمریکا به ایرلند لبخند می زند.

از آنجا در فیلم‌هایی مانند «بتمن و رابین»، «سه پادشاه»، «یازده اوشن» (و دوازده و سیزده) و جدیدترین فیلمش «بلیط بهشت» بازی کرد. او همچنین کارگردانی و تهیه کنندگی گسترده‌ای از جمله «شب بخیر و موفق باشید» دارد. او و همسرش، امل کلونی، وکیل حقوق بشردوستانه، بنیاد کلونی برای عدالت را ایجاد کردند، و او تله تله‌هایی را برای جمع‌آوری پول برای اهداف مختلف تولید کرد.

اما برنده 79 ساله جایزه پولیتزر گفت که از شنیدن اینکه این بار مراسم برای او برگزار می شود، شگفت زده شد.