جورج کانوی می‌گوید افرادی که از ترامپ در مورد مدیریت سوابق ریاست‌جمهوری دفاع می‌کنند، اساساً مستأصل هستند.

با این حال، GSA در روز جمعه پاسخ داد و گفت که مسئولیت حمل و نقل زمانی که رئیس جمهور دفتر بیضی شکل را ترک می کند، بر عهده دولت است.

در سی ان ان، کانوی به انتقاد از افرادی پرداخت که از ادعاهای ترامپ در مورد جستجوی اف بی آی حمایت کرده بودند.

کانوی گفت افرادی که از ترامپ دفاع می‌کنند و از اف‌بی‌آی انتقاد می‌کنند «اساساً مستأصل هستند».

جورج کانوی در مصاحبه ای با سی ان ان به شدت از رفتار ترامپ با اسناد طبقه بندی شده انتقاد کرد.

  • رئیس جمهور سابق این تحقیقات را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گزارش ها مبنی بر در اختیار داشتن اسناد طبقه بندی شده مربوط به سلاح های هسته ای را رد کرده و آن را یک “فریب” خوانده است.

    کلیان کانوی اوایل تابستان امسال در شبکه سی‌ان‌ان گفت که در ازدواجش «آسیب‌های زیادی» در ارتباط با مخالفت صریح شوهرش با ترامپ وجود دارد، که او همچنین در کتاب خاطراتش «اینجا معامله است» توضیح داد.

    کانوی که با کلیان کانوی، مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 و مشاور سابق کاخ سفید ازدواج کرده است، در سال‌های اخیر طرفداران زیادی در رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرده و به دلیل انتقاد شدید از رئیس‌جمهور سابق در تلویزیون کابلی حضور مکرر داشته است. برخلاف حمایت همسرش از رئیس جمهور سابق.

    • او گفت: “او در معرض خطر قانونی بسیار اساسی است.” اگر کس دیگری این کار را کرده بود، اگر یک مشاور امنیت ملی این کار را می کرد، اگر دستیار رئیس جمهور این کار را می کرد، اگر من این کار را انجام می دادم، اگر شما این کار را می کردید، احتمالاً قبلاً متهم می شدیم.»

      او گفت: “اطلاعات فوق محرمانه FBI در خانه ما دارید؟ شما اجازه ندارید آن را بیرون بیاورید.”

    • “هیچ کدام از اینها اصلاً معنی ندارد. برای اینکه آنها را از کاخ سفید بردارد، احتمالاً آنها را به محل اقامت آورده است. او کاری نداشت که مطالب فوق محرمانه FBI را از اتاق موقعیت یا دفتر بیضی شکل به خانه بیاورد. او با داشتن این اسناد کاری نداشت و به محض اینکه بایگانی به آن اشاره کرد، باید تک تک آنها به دولت بازگردانده می شد و او این کار را نکرد.”

      این آژانس در بیانیه‌ای گفت: «مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد موادی که جابه‌جا می‌شوند، کاملاً بر عهده رئیس‌جمهور مستعفی و کارکنان پشتیبانی آن‌ها است».

      پس از آنکه وال استریت ژورنال گزارش داد که ماموران 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده را از این باشگاه بازیابی کرده اند، طی مصاحبه ای با شبکه سی ان ان “ارین برنت بیرون”، کانوی به تحولات مربوط به جستجوی FBI از باشگاه ترامپ در مار-آ-لاگو در پالم بیچ فلوریدا اشاره کرد. اقامتگاه ریاست جمهوری، از جمله برخی از اسناد با عنوان “فوق سری”. هنگامی که ارین برنت مجری برنامه از او پرسید که آیا ترامپ در “مشکل واقعی” است یا خیر، کانوی پاسخ مثبت داد.

      این حکم پس از آن که وزارت دادگستری برای انتشار علنی آن فشار آورد، پس از آن که رئیس جمهور سابق و بسیاری از متحدانش بلافاصله حملات سیاسی را آغاز کردند و یکپارچگی وزارتخانه را زیر سوال بردند، مهر و موم نشد.

      او در ادامه گفت: “GSA از آن زمان منتشر شده است، اداره خدمات دولتی گفت که آنها به اشتباه تعدادی جعبه را بسته بندی کرده و آنها را به Mar-a-Lago منتقل کردند. این موضوع در اختیار رئیس جمهور نیست. این در آرشیو ملی برای مرتب کردن آن مطالب است.” اخبار فاکس.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    او گفت: «افرادی که تلاش می‌کنند از ترامپ دفاع کنند اساساً مستأصل هستند. آنها انواع و اقسام بحث های جنون آمیز را مطرح کرده اند و استدلال می کنند که FBI اسنادی را جاسازی کرده است.

    در برنامه سی‌ان‌ان، برنت بیانیه‌ای از کش پاتل – وفادار به ترامپ و رئیس دفتر موقت وزیر دفاع سابق کریستوفر میلر – پخش کرد که گفت: سازماندهی اسناد ریاست‌جمهوری مسئولیت رئیس جمهور سابق نیست.

    او ادامه داد: “داشتن اطلاعات فوق محرمانه FBI در خانه ما؟ شما اجازه ندارید آن را بیرون بیاورید. شما اجازه ندارید آن را به خانه بیاورید. هزینه بسیار کمتری از مردم دریافت شده است.”

    ترامپ همچنین به دلیل ممانعت احتمالی در نقض عدالت تحت بازجویی قرار دارد.

    جورج کانوی، وکیل محافظه‌کار روز جمعه گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل رسیدگی به اسناد فوق محرمانه در “خطر قانونی بسیار قابل توجهی” است و افرادی را که از رئیس جمهور سابق دفاع می‌کنند، “اساساً مستاصل” توصیف کرد.

    انتشار حکم جستجوی FBI و لیست اموال در روز جمعه نشان می دهد که ماموران به دنبال اسناد مرتبط با نقض احتمالی قانون جاسوسی بودند که حذف غیرمجاز اطلاعات مربوط به دفاع را که می تواند به یک دولت خارجی کمک کند، ممنوع می کند.