جودی تنوتا، کمدین وحشی «الهه عشق» در ۷۲ سالگی درگذشت

تنوتا در سال 1987 با «در مکان: زنان شب»، ویژه HBO که در آن با الن دی جنرس، پائولا پاوندستون و ریتا رودنر بازی کرد، توجه ملی را به خود جلب کرد.

راجر نیل، روزنامه نگار، به آسوشیتدپرس گفت که تنوتا بعد از ظهر پنجشنبه در خانه در لس آنجلس در حالی که خانواده اش در اطراف او بودند درگذشت. علت مرگ سرطان تخمدان بود.

لس آنجلس (AP) – جودی تنوتا، یک استندآپ بی‌پروا که خود را با وقاحت به عنوان «الهه عشق» معرفی می‌کرد و با جورج کارلین به همراه جورج کارلین در دوران ساخت حرفه‌اش در دوران طلایی کمدی دهه 1980 تور می‌رفت، پنجشنبه درگذشت. او 72 ساله بود.

تنوتا در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در سال 1989 گفت: «من اخراج شدم زیرا آنها مرا در حال امتحان کردن چیزها گرفتند. “بنابراین رئیس وارد شد و من حدس می‌زنم که او به نوعی ناراحت شد. و من گفتم: “خب، باید ببینم خوب به نظر می رسند، خوک. من سعی می‌کنم در این زمینه‌ها پیشرفت‌هایی ایجاد کنم.»

___

___

صورت قلبی شکل او که بالای آن موهای پرپشت با لهجه گلی پوشانده شده بود، حسی از معصومیت شیرین را منتقل می کرد که به سرعت با صدای بلند، شن و ماسه و طنز اسیدی او، از جمله هجوم، از بین رفت. آکاردئونی که او بخشی از عمل خود ساخت، همانطور که او با علاقه آن را می نامید، “ابزار عشق و تسلیم” بود.

او در میان نسلی از اجراکنندگان بود که باعث محبوبیت کمدی زنده در کلوپ‌های سراسر کشور از جمله فروشگاه کمدی در لس آنجلس، لاف استاپ در هیوستون و کارولین در شهر نیویورک شد. یک میدان معمولاً مردسالار برای زنان، از جمله تنوتا، فضایی پیدا کرد.

او حامی حقوق LGBTQ بود، در جشنواره های غرور شرکت می کرد و اعضای جامعه دگرباشان را به عنوان طرفداران مشتاق به حساب می آورد. او در وب‌سایت خود گفت که به‌عنوان وزیر منصوب یهودیت «برای ازدواج‌های همجنس در دسترس است!»

نیل گفت که تنوتا تاریخ تولد خود را 7 نوامبر 1965 اعلام کرده بود، اما او در سال 1949 به دنیا آمد. او افزود: “او مدرسه قدیمی بود بنابراین هرگز سن واقعی خود را نمی گفت، اما اکنون که او رفته است، می توانیم سن واقعی او را بگوییم.”

تنوتا در حومه میوود شیکاگو بزرگ شد و در مدارس کاتولیک تحصیل کرد که یکی از آنها را «سنت» نامید. نفرت انگیز و اسارت.» او گفت که او “گل منزوی و ریزه اندام” بود – گل کوچک که یکی از لقب های صحنه او شد – در یک خانواده کاتولیک که شامل شش برادر بود.

تنوتا دو بار نامزد جایزه گرمی شد و در سال‌های 1995 و 1996 نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم کمدی برای «دزدان دریایی و لزبتاریان توجه کن» و «In Goddess We Trust» شد.

او مهمان مکرر برنامه‌های گفتگوی شبانه و برنامه‌های بازی و با شوک رادیویی هاوارد استرن بود. تیتراژ بازیگری و صداپیشگی او بسیار متنوع بود، از جمله حضور در سریال های “The Weird Al Show” و “Space Ghost Coast to Coast”. او در «مونولوگ های واژن» در لس آنجلس و شیکاگو روی صحنه ظاهر شد.

در ویژه تلویزیونی «جوایز کمدی آمریکایی» در سال 1988، تنوتا به عنوان بهترین مجری زن در کلوپ کمدی در مقابل جری سینفلد برنده مرد انتخاب شد. رابین ویلیامز، لیلی تاملین و بت میدلر از دیگر برگزیدگان آن سال برای کارهای باشگاهی یا نمایشگرشان بودند.

این داستان برای اصلاح سن تنوتا به 72 سال به روز شده است.



منبعپس از فارغ التحصیلی از کالج، او در مشاغل عجیب و غریب از جمله بسته بندی گوشت و تهیه موجودی در یک فروشگاه برای لباس های مذهبی کاتولیک کار کرد.

تنوتا قبل از شروع فعالیت استندآپ انفرادی خود به گروه کمدی دوم شهر شیکاگو پیوست. تنوتا علیرغم لباس‌های عجیب و غریب و ظاهر عجیب و غریبش در صحنه، گفت که بیشتر مردم بلافاصله به عمل او که شامل مذهب خودمحور «یهودیت» می‌شد، توجه کردند.

مالیکا سن، خبرنگار آسوشیتدپرس در این گزارش از نیویورک مشارکت داشت.

«در دین من، من تنها کسی هستم که می‌توانم شکایت کنم. چیز واقعاً خوب در مورد دین من این است که می توانید همه مشکلات خود را فراموش کنید و برای مدتی به مشکلات من فکر کنید.» او به AP گفت.

تنوتای آدامس جونده و لمیده طلایی که جایزه خود را از کارلین دریافت کرد، گفت: «اگر فقط می توانستم همسر و مادر باشم، آن را در یک دقیقه عوض می کردم.

نیل گفت: “او یک مجری بسیار خنده دار و شگفت انگیز بود.”