جنگ اوکراین نشان داده است که ایالات متحده و اروپا چقدر متفاوت از نظر امنیت انرژی در موقعیت قرار دارند – و جرقه بازنگری در مورد فشار به سمت انرژی های تجدید پذیر است.

خیلی وقت پیش نبود که ایالات متحده مجبور شد مقدار زیادی از گاز طبیعی خود را وارد کند. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، در سال 2007، واردات گاز طبیعی آمریکا به اوج خود رسید.

دیوید اونگلیا، اقتصاددان ارشد در شرکت مشاوره TS Lombard مستقر در لندن، به اینسایدر گفت، قبل از جنگ در سال 2021، اروپا به دلیل فصلی از بادهای ضعیف تابستان گذشته با بحران عرضه انرژی مواجه بود.

بحران انرژی اروپا جرقه بازاندیشی در مورد انتقال به انرژی های تجدیدپذیر را می دهد

این قاره متعهد شده است که تا سال 2050، کربن خنثی باشد و انتشار گازهای گلخانه ای خالص صفر داشته باشد. این قاره در مسیر حرکت خود به دنبال گاز طبیعی به عنوان سوخت انتقالی برای تولید تمام انرژی خود از منابع تجدیدپذیر مانند خورشید و باد بود.

در مقابل، اروپا در حال حاضر با بحران انرژی مواجه است که بخشی از آن به دلیل سرمایه گذاری کم در سوخت های فسیلی است.

  • در همان زمان، به دلیل نگرانی های اقلیمی، یک تغییر جهانی از سوخت های فسیلی رخ داد. امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی عربستان سعودی در 23 می به رویترز گفت، بنابراین شرکت های انرژی به طور فزاینده ای نسبت به پروژه های بلندمدت محتاط شدند.

    موقعیت قدرت آمریکا در صنعت گاز در مقابل آسیب پذیری اروپا در امنیت انرژی این قاره قرار دارد. در اینجا این است که چگونه این دو به آنجا رسیدند.

    با روی آوردن اروپا به انرژی های تجدیدپذیر، ایالات متحده به شیل روی آورد

    برای چندین دهه، اروپا توانسته است با تکیه بر گاز طبیعی ارزان قیمتی که از روسیه وارد می شود، چراغ ها را روشن نگه دارد.

    اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در ماه مارس وعده داد که در سال جاری برای کمک به بحران انرژی، گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتری را به اروپا تحویل خواهد داد – اقدامی که به طور بالقوه می‌تواند به اروپا کمک کند و نقش آمریکا را به عنوان صادرکننده گاز طبیعی در شرایط امروزی تثبیت کند. بازار.

    شوک عرضه ناشی از جنگ در اوکراین جرقه بازنگری در مورد انتقال به سوخت‌های تجدیدپذیر است.

    به نقل از بلومبرگ، دانیل یرگین، مورخ انرژی، در نشست جهانی اقتصاد در داووس در 24 ماه مه گفت: “انتقال انرژی پیچیده تر خواهد شد.” فراموشی که در مورد امنیت انرژی داشتیم کنار گذاشته شده است.»

    برخی از سرمایه گذاران بزرگ مانند صندوق های بازنشستگی و موقوفات نیز پس از سال ها دوری از این بخش، شروع به سرمایه گذاری در این بخش کرده اند.

    این منجر به سرمایه‌گذاری ناکافی در منابع سوخت سنتی برای تضمین امنیت انرژی در طول انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر شد – و این بدون در نظر گرفتن جنگ اوکراین در معادله بود.

    توسعه بازار گاز طبیعی توسط ایالات متحده در بحبوحه تغییر جهانی از زغال سنگ به سوخت های پاکتر صورت گرفت. اگرچه گاز طبیعی یک سوخت فسیلی است، اما در مقایسه با زغال سنگ و نفت به عنوان یک سوخت نسبتاً تمیز دیده می شود.

    این بحران جرقه بازنگری در مورد انتقال جهان به انرژی سبز را برانگیخته است.

  • اروپا برای کاهش گاز آلمان به دلیل جنگ اوکراین تحت فشار است، اما حتی قبل از درگیری با مشکل عرضه مواجه بوده است.یینگ تانگ/نورعکس/گتی ایماژ

    • امروز امنیت انرژی اروپا در خطر است. این قاره تحت فشار است تا گاز طبیعی روسیه را کاهش دهد، زیرا انتقاداتی مبنی بر تامین مالی جنگ در اوکراین وجود دارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز تهدید کرده است که در صورت عدم پرداخت به روبل، قراردادهای انرژی موجود را لغو خواهد کرد، اقدامی که می تواند نقض تحریم ها باشد.

      اروپا قرار نبود برای همیشه به گاز طبیعی روسیه – یا هر سوخت فسیلی دیگری – وابسته باشد.

      اعتراض به جنگ اوکراین در شهر کلن آلمان.

      متیو پیتزارلا، یکی از همکاران تیم صنعت انرژی در شرکت حقوقی Buchanan Ingersoll Rooney، گفت: «در همان زمان، گاز طبیعی روسیه به راحتی در دسترس و ارزان بود، بنابراین با شروع روی آوردن این کشورها به زغال سنگ و هسته ای، مصرف گاز طبیعی خود را افزایش دادند. به اینسایدر گفت.

      اروپا از گاز طبیعی به عنوان پلی برای انرژی های تجدیدپذیر کامل استفاده می کند

      ناصر به رویترز گفت: «آنچه در روسیه و اوکراین رخ داد، آنچه را که می‌شد رخ می‌داد، پنهان کرد.

      اونگلیا گفت: «شما همیشه باید به چیزی تکیه کنید که تحت هر شرایطی بتواند انرژی تولید کند.

      در مقابل، تولید گاز طبیعی اروپا و بریتانیا از سال 2010 تا 2020 به دلیل کاهش و تلاش آگاهانه برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی، بیش از نصف کاهش یافت. نگرانی‌های زیست‌محیطی همچنین به کاهش فعالیت‌های اکتشافی در دریای شمال و مقابله با شکستگی که در برخی کشورها ممنوع شده است، کمک کرد.

      کمتر از دو دهه بعد، ایالات متحده به صادرکننده خالص LNG تبدیل شده است، نسخه فوق خنک سوختی که می تواند روی کشتی ها حمل شود. این تغییر را می توان تا حد زیادی به استقرار گسترده فناوری فرکینگ توسط ایالات متحده نسبت داد که منجر به انقلابی در تولید گاز شیل شد. ایالات متحده در حال حاضر با قطر و استرالیا به عنوان بزرگترین صادرکننده LNG در جهان در حال رقابت برای موقعیت است.

      ایالات متحده تنها هفت سال پیش واردکننده خالص گاز طبیعی بود. امروز، صادرکننده برتر است.

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    Source link

    در سندی در 18 می، کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا اکنون باید برای مدت بیشتری زغال سنگ بسوزاند.