جنگ اوکراین در حالی به مسکو می‌آید که هر دو پایتخت به هم می‌رسند

در آن سوی مرز، کیف روز سه شنبه برای سومین بار در 24 ساعت – و برای هفدهمین بار در ماه مه مورد حمله قرار گرفت.

برخی از معتبرترین مناطق مسکو مورد اصابت آوار هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته اند، از جمله خیابان لنینسکی، خیابان بزرگی که در زمان جوزف استالین ساخته شده است، و منطقه ای نخبه در غرب مسکو که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آن اقامتگاه دارد.

نیروهای دفاعی اوکراین اعلام کردند که بیش از 20 پهپاد شاهد ساخت ایران را سرنگون کردند.

مقامات گفتند که بر اثر برخورد آوار یک پرتابه تخریب شده روسی به یک ساختمان بلندمرتبه که باعث آتش سوزی شد، دست کم یک نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پوتین به اوکراین بدون اوکراینی ها نیاز دارد. این تروریسم است، همه – بله البته – نگران آن هستند. روس ها می خواهند افسردگی را به مردم ما بیاورند. به جای افسردگی، مردم بسیار عصبانی هستند.

شهردار پایتخت گفت که در حمله صبح امروز دو نفر زخمی شدند که یکی از آنها در بیمارستان بستری شد.

یکی از سیاستمداران این حمله را بدترین حمله به پایتخت از زمان جنگ جهانی دوم نامید.

داستان: روسیه می‌گوید که اوکراین روز سه‌شنبه (30 مه) بزرگترین حمله پهپادی خود را به مسکو انجام داد – اما هر هشت پهپاد توسط پدافند هوایی این کشور منهدم شدند.

مسکو می گوید که آماده از سرگیری مذاکرات متوقف شده صلح با کیف است و از تلاش های میانجیگری برزیل و چین استقبال کرده است.

این حادثه با آخرین موج حملات هوایی به کیف همزمان شد و لحظه ای را رقم زد که هر دو پایتخت در یک روز مورد حمله قرار گرفتند.

اوکراین وعده داده است که یک ضد حمله با پشتیبانی تسلیحات غربی برای بیرون راندن اشغالگران روسی از مناطق تصرف شده انجام دهد.

اما کیف اصرار دارد که خروج کامل نیروهای روسیه تنها راه پایان دادن به جنگ است.



منبع

یک مقام اوکراینی دست داشتن کیف در حمله مسکو را تکذیب کرد، اما گفت که اوکراین از تماشای این حمله “لذت می برد” و پیش بینی کرد که موارد بیشتری در راه است.

رئیس اداره نظامی کیف این حملات را “عظیم” خواند، زیرا عکس‌ها نشان می‌دهند که شعله‌های آتش بالای ساختمان را فرا گرفته است.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف به این حمله واکنش نشان داد.