جمهوری خواه کاری لیک برای ابطال انتخابات آریزونا شکایت کرد

مدیر ستاد انتخاباتی هابز گفت: «دریاچه کاری مانند ماهی به آب نیاز به توجه دارد – و کارشناسان مستقل و مقامات انتخابات محلی هر دو حزب روشن کرده اند که این یک انتخابات امن، امن و منصفانه بود.

آریزونا نتایج انتخابات خود را روز دوشنبه تایید کرد.

در این شکایت از هابز و استفان ریچر، رکورددار شهرستان ماریکوپا، به عنوان متهمان، همراه با دیگر مقامات انتخاباتی در ماریکوپا نام برده شده است، که ادعا می‌کند رفتار نامناسب آنها نتایج انتخابات را در پرجمعیت‌ترین شهرستان ایالت «باطل» می‌کند و اقدامات آنها «به اشتباه» منجر به ایالت شده است. نام بردن از هابز به عنوان برنده

کری لیک، کاندیدای حزب جمهوری خواه که در انتخابات فرمانداری آریزونا در نوامبر شکست خورد، روز جمعه شکایتی را در اعتراض به تأیید نتایج انتخابات این ایالت و درخواست حکم دادگاه که او را برنده اعلام کند، تنظیم کرد.

پس از آن که دفتر دادستان کل جمهوری خواه ایالت خواستار پاسخگویی در مورد اشکالات گسترده دستگاه رای گیری شد، شهرستان ماریکوپا اواخر ماه گذشته گزارشی در مورد اشکالات رای گیری منتشر کرد. مقامات انتخاباتی از رای دهندگان در محل های رای گیری که در آن دستگاه ها خراب شده اند، خواسته بودند که از گزینه های دیگر استفاده کنند، از جمله انداختن برگه های رای خود در یک صندوق امن برای شمارش بعداً در روز یا رفتن به مکان دیگری برای رای دادن.

در این دادخواست آمده است: «لیک بیشترین تعداد آرا را به دست آورد و حق دارد به عنوان برنده معرفی شود. متناوبا، انتخابات باید در شهرستان ماریکوپا دوباره انجام شود تا اثرات سوء مدیریت و آرای غیرقانونی بر تعداد آرا گزارش شده توسط شهرستان ماریکوپا از بین برود.

«اهالی آریزونا صدای خود را به دل گرفتند و کیتی هابز را به عنوان فرماندار خود انتخاب کردند. هیچ دعوای مزاحمتی آن را تغییر نخواهد داد، و ما همچنان بر روی آماده شدن برای ضربه زدن به زمین در سال آینده در Say One از دولت کتی هابز متمرکز هستیم.

این شکایت ادعا می‌کند که خرابی چاپگر و جدول‌گذاری رای، که به گفته لیک عمدی بوده است، در روز انتخابات با «صف‌های طویل ظالمانه» «آشوب» ایجاد کرد که مشارکت رای‌دهندگان را کاهش داد و رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه را که احتمال بیشتری داشت به نفع او رأی دهند، به‌طور نامتناسبی منصرف کرد.

شکایت ۷۰ صفحه‌ای از لیک، منکر برجسته انتخابات و متحد ترامپ، حاوی نادرستی‌های متعددی در مورد انتخاباتی است که توسط فرماندار منتخب دموکرات، کیتی هابز، وزیر امور خارجه آریزونا برنده شد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

مدیر کمپین هابز روز جمعه در بیانیه‌ای از تشکیل یک «دعوای ساختگی» توسط لیک انتقاد کرد.

شکایت لیک به دنبال مجموعه‌ای از احکام دادگاه است، از جمله «کنار گذاشتن نتیجه تایید شده انتخابات فرمانداری آریزونا در سال 2022 و اعلام اینکه دریاچه کاری برنده انتخابات فرمانداری آریزونا در سال 2022 است».