جمهوری خواه به کسی نیاز دارد که بتواند به سرعت ترامپ را سرنگون کند

او در موسسه سیاست نیوهمپشایر در کالج سنت آنسلم گفت: «بهتر است کسی را روی صحنه داشته باشید که بتواند همان کاری را که من با مارکو کردم با او انجام دهد، زیرا این تنها کاری است که می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد. “و این بدان معنی است که شما باید نترس باشید، زیرا او باز خواهد گشت، و درست پیش شما.”

دونالد ترامپ چند هفته پیش گفت: من تلافی جوی شما هستم. حدس بزنید همه چی؟ نه ممنون. کریستی روز دوشنبه گفت: بدون تاس. او نمی‌خواهد انتقام من باشد. این بالونی است. تنها کسی که به او اهمیت می دهد، اوست.»

جیل کالوین، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

شریبر این پاسخ را رضایت بخش یافت و گفت که دوباره از کریستی حمایت خواهد کرد.

کریستی اوایل این ماه گفت که انتظار دارد در 45 تا 60 روز آینده تصمیم بگیرد.

او گفت: “اگر او تصمیم گرفت با من صادقانه صحبت کند، من موافق هستم.” “من حاضرم ببخشم.”

او گفت: “از آنجایی که قرار نیست به خوبی پایان یابد، هر چه باشد، پایان او یک نتیجه آرام و بی سر و صدا نخواهد بود.”

____

شریبر گفت: «فکر می‌کردم، اگر کسی روی صحنه باشد که بتواند ترامپ را دنبال کند، او خواهد بود، مرد هولناک نیوجرسی».

منچستر، NH (AP) – کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی روز دوشنبه گفت که جمهوری خواهان به نامزدی نیاز دارند که بتواند دونالد ترامپ را در یک حرکت وحشیانه مانند آنچه کریستی در سال 2016 به یک رقیب دیگر ارائه کرد، کنار بزند.

کریستی از آن زمان به عنوان یکی از معدود منتقدان برجسته ترامپ در حزب خود ظاهر شد و از موقعیت خود به عنوان یک تحلیلگر سیاسی ABC استفاده کرد تا استدلال کند که ترامپ امروز بسیار ضعیف تر از گذشته است. او روز دوشنبه، ترامپ را متهم کرد که جمهوری‌خواهان را به سمت «غروب خشم و تلافی» هدایت کرده است.

کریستی در سخنرانی در نیوهمپشایر، لحظه مورد علاقه خود را از مبارزات انتخاباتی ناموفق خود به یاد آورد: شرمسار کردن مارکو روبیو در یک صحنه مناظره سه روز قبل از اولین انتخابات مقدماتی در میان ملت. پس از اینکه کریستی کمبود تجربه روبیو را به چالش کشید، سناتور فلوریدا در یک لحظه ترسناک که توسط کریستی پوشش داده شد، دو بار خود را تکرار کرد و گفت: «اینجاست. سخنرانی 25 ثانیه ای حفظ شده. آنجاست، همه.»

کریستی هشدار داد که رای دهندگان باید به این فکر کنند که چه کسی مهارت و جرات انجام این کار را دارد.

کریستی که خودش در حال بررسی یک دور دیگر است، گفت که ترامپ هرگز بی سر و صدا کنار نخواهد رفت.

سائول شریبر، 67 ساله، از چستر، گفت که در سال 2016 به کریستی رای داد، اگرچه از پاسخی که از کریستی پرسید: “چه زمانی می‌خواهی ترامپ را سرنگون کنی؟” راضی نبود.

کریستی با یادآوری رویارویی روز دوشنبه آنها گفت که او و سایر نامزدها در این فکر که فرصت مقابله با ترامپ را خواهند داشت، مرتکب «خطای استراتژیک» شدند.

نیوهمپشایر محور اصلی کمپین کریستی در سال 2016 بود. فرماندار وقت برای ماه‌ها در ایالت اردو زد و ده‌ها تالار شهر را در دست داشت – قالبی که او در نیوجرسی با آن شهرت پیدا کرد، زیرا نظرات رنگارنگ و درگیری‌های روحی او با منتقدان اغلب در فضای مجازی منتشر می‌شد.

کریستی در آن زمان گفت: «من جدول زمانی خود را دارم.

در حالی که آن لحظه مناظره برای کریستی نقطه اوج بود، او کمتر از یک هفته بعد پس از کسب رتبه ششم در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان نیوهمپشایر، از ادامه تحصیل کنار رفت. او به سرعت از ترامپ حمایت کرد و در دوران حضورش در کاخ سفید از مشاوران نزدیک ترامپ بود، اما پس از اینکه ترامپ از قبول شکست او در انتخابات 2020 امتناع کرد، با رئیس جمهور سابق قطع رابطه کرد.