جمهوری‌خواه کاری لیک شکایتی را برای به چالش کشیدن شکست خود در انتخابات فرمانداری آریزونا تنظیم می‌کند

هابز در سراسر ایالت 50.3٪ – 49.7٪ یا با کمی بیش از 17000 رای از نزدیک به 2.6 میلیون رای به دست آورد.

لیک که پس از طوطی گری ادعاهای رد شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر تقلب در رأی دهندگان در انتخابات 2020، به یک ستاره ملی در محافل جمهوری خواه رسید، پس از تأیید نتایج انتخابات عمومی نوامبر این ایالت در روز دوشنبه، شکایت خود را به دادگاه عالی شهرستان ماریکوپا تسلیم کرد.

کتی هابز فرماندار منتخب ماه گذشته با اختلاف 50.3 تا 49.7 درصد لیک را در انتخابات عمومی شکست داد.

دریاچه کاریAP Photo/راس دی. فرانکلین

  • لیک در ماه نوامبر یک دادخواست عمومی برای اطلاعات بیشتر درباره آرای شمارش شده و شمارش نشده که ممکن است به طور ناخواسته در طول روند شمارش انتخابات با هم ترکیب شده باشد، تنظیم کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، کانتی ماریکوپا گفت ماه گذشته چندین مورد از این قبیل وجود داشته است، اما مقامات تأیید کردند که در بسیاری از انتخابات رخ می دهد و می توان آن را حل کرد.

    کری لیک روز جمعه شکایتی را در اعتراض به شکست خود در انتخابات فرمانداری آریزونا تنظیم کرد.

  • در این بیانیه آمده است: «دریاچه کاری مانند ماهی به آب نیاز به توجه دارد و کارشناسان مستقل و مقامات انتخابات محلی هر دو حزب به صراحت اعلام کرده اند که این یک انتخابات امن، امن و عادلانه بوده است. “اهالی آریزونا صدای خود را شنیده و کیتی هابز را به عنوان فرماندار خود انتخاب کردند. هیچ دعوای مزاحم آن را تغییر نخواهد داد و ما همچنان بر روی آماده شدن برای ضربه زدن به زمین در روز اول مدیریت کتی هابز در سال آینده متمرکز هستیم.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

مدیر ستاد انتخاباتی هابز در بیانیه ای در روز جمعه، جدیدترین شکایت رقیب سابق او را “مزاحمت” خواند.

دریاچه کاری

کری لیک، جمهوریخواه آتشین مورد حمایت ترامپ که در ماه نوامبر در انتخابات فرمانداری آریزونا شکست خورد، روز جمعه علیه مقامات انتخابات ایالتی شکایت کرد که گواهینامه این رقابت را به چالش کشیدند.

لیک می‌خواهد به عنوان برنده مسابقه معرفی شود یا رای جدیدی در شهرستان ماریکوپا برگزار شود.

  • این شکایت پس از کتی هابز، فرماندار منتخب دموکرات، که ماه گذشته لیک را شکست داد و در سمت فعلی خود به عنوان وزیر امور خارجه آریزونا باقی ماند، همراه با مقامات برجسته در کانتی ماریکوپا، جایی که جمهوری خواه ادعا کرده است که تعداد زیادی از رای دهندگان حزب جمهوری خواه در آن حضور داشتند، می باشد. پس از برخورد با مشکلاتی در چندین حوزه رای گیری در روز انتخابات.

    لیک درخواست دستوری برای «اعلام اینکه دریاچه کاری برنده انتخابات فرمانداری آریزونا در سال 2022 است» یا به‌عنوان گزینه‌ای جداگانه برای کنار گذاشتن نتایج فرمانداری در این شهرستان و الزام مقامات آنجا به برگزاری رأی‌گیری جدید است.

    لیک قبلاً ادعا کرده بود که صف‌های طولانی و خرابی چاپگر تأثیر منفی بر رأی‌دهندگانی که در روز انتخابات رأی داده‌اند داشته است، در حالی که بدون هیچ مدرکی اظهار داشت که رأی‌ها به طور غیرقانونی صادر شده است.

    در انتخابات عمومی، هابز با 51 تا 49 درصد از لیک در شهرستان ماریکوپا پیشی گرفت و تقریباً 42000 رای از بیش از 1.5 میلیون رای داده شده در این شهرستان به دست آورد.

    شهرستان ماریکوپا، که مرکز ایالت فینیکس را شامل می‌شود، پرجمعیت‌ترین شهرستان در این ایالت است که تقریباً 60 درصد از جمعیت آریزونا را شامل می‌شود.

    لیک: «اگر این فرآیند نامشروع بود، نتایج نیز غیرقانونی است توییت کرد روز جمعه پس از اعلام لباس ماریکوپا کانتی. “مردم منتظر باشید.”