جمهوریخواه مورد حمایت ترامپ از مجمع نمایندگان مجلس ویس اخراج شد

ووس گفت: “این جلسه محرمانه بسته بود. فکر می کنم نامه برای خودش صحبت می کند.”

راب سامرفلد، نماینده ایالتی، رئیس مشترک گروه حزب جمهوری خواه مجلس، در نامه ای گفت: «مسائل مستمر از گذشته باعث شده است که گروه ما اعتماد خود را به شما از دست بدهد.» به همین دلیل این رای گرفته شد.»

این نامه که برای اولین بار توسط WisPolitics.com به دست آمد، روز جمعه، درست یک روز پس از جلسه خصوصی جمهوری خواهان برای رای دادن به رهبران خود در جلسه آتی، برای براندتین ارسال شد. رابین ووس، رئیس مجلس، مجدداً به سمت خود انتخاب شد. برانتژن از رقیب جمهوری‌خواه خود، آدام استین، که مورد حمایت ترامپ نیز بود، حمایت کرد و برایش کمپین کرد.

مدیسون، ویز (AP) – رئیس جمهوری‌خواه کمیته انتخابات مجلس ویسکانسین که مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود، تئوری‌های توطئه درباره انتخابات 2020 را پذیرفت و می‌خواست پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را تایید کند، از حزب جمهوری‌خواه اخراج شد. بر اساس نامه ای که به قانونگذار ارسال شده است، به دلیل عدم اعتماد تشکیل جلسه داد.

جمهوری خواهان در جلسه آینده اکثریت 64-35 را به دست خواهند آورد، یعنی تنها دو رای کمتر از اکثریت فوق العاده لازم برای لغو حق وتو. اما برای تصویب یک لایحه تنها 50 رای لازم است، به این معنی که جمهوری خواهان می توانند قانون را حتی بدون حمایت 14 نماینده تصویب کنند.

اخراج ژانل برانتجن، نماینده ایالتی از مجلس پس از آن صورت گرفت که جمهوری خواهان نتوانستند اکثریت فوق العاده در مجلس را به دست آورند و نامزد مورد حمایت ترامپ برای فرمانداری مغلوب فرماندار دموکرات تونی اورز در ایالت نوسان شد.

هم ترامپ و هم برانتجن از استین جمهوری خواه در چالشش با ووس حمایت کردند. استین در انتخابات مقدماتی با اندکی شکست شکست خورد و هفته گذشته نتوانست ووس را به عنوان کاندیدای ثبت نام حذف کند.



منبع

براندتین فوراً به پیامی که خواستار اظهار نظر در روز چهارشنبه بود، پاسخ نداد. اما روز سه‌شنبه، او گفت که پس از انتخابات رهبری، به دلیل «تعهدات خانوادگی»، گروه بسته را ترک کرد.

ووس روز پنجشنبه از توضیح بیشتر درباره دلیل اخراجش خودداری کرد.

براندتین همچنین قطعنامه‌ای را امضا کرد که تلاش می‌کرد پیروزی بایدن در سال 2020 را تایید کند، اقدامی که ووس با آن مخالفت کرد و وکلای هر دو طرف گفتند که بر اساس قوانین ایالتی غیرقانونی و غیرممکن است. پیروزی نزدیک به 21000 رای بایدن بر ترامپ در برابر بررسی های متعدد، حسابرسی غیرحزبی، ده ها پرونده قضایی و دو بازشماری جزئی مقاومت کرده است.

جمهوری خواهان در جلسات گروهی غیرعلنی که اکنون براندتن دیگر در آن شرکت نخواهد کرد، درباره استراتژی و سایر موضوعات بحث می کنند. انتظار می رود تکالیف کمیته، از جمله اینکه چه کسی ریاست کمیته انتخابات را بر عهده خواهد داشت، در هفته های آینده منتشر خواهد شد. براندتین تقریباً به طور قطع دیگر ریاست کمیته را نخواهد داشت.

او یکی از بزرگترین مدافعان تحقیقات انتخاباتی به رهبری مایکل گیبلمن، قاضی سابق دادگاه عالی ویسکانسین بود که توسط ووس برای بررسی انتخابات 2020 استخدام شده بود. تحقیقات گیبلمن توسط جمهوری خواهان و دموکرات ها به طور یکسان مورد تمسخر قرار گرفت و ووس در ماه اوت گیبلمن را اخراج کرد و او را مایه شرمساری برای خود و دولت خواند.

برانتجن، از Menomonee Falls، برای اولین بار در سال 2014 به عضویت مجمع انتخاب شد. از زمان شکست ترامپ در انتخابات 2020 در ویسکانسین، او یکی از سرسخت ترین طرفداران تئوری های توطئه انتخاباتی بوده است، جلسات استماع و دعوت از سخنرانانی که درباره آن انتخابات دروغ می گویند. .

براندتین در تابستان امسال مورد حمایت ترامپ قرار گرفت. او او را «شجاع‌ترین عضو مجلس» خواند و از او برای تحقیق در مورد انتخابات 2020 تمجید کرد. ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که در سال 2024 مجدداً برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.