جمهوریخواهان ممکن است با ضربه زدن به وزارت دادگستری برای انتشار حکم جستجوی مار-آ لاگو به پای خود شلیک کرده باشند.

این مقام سابق افزود: «اصول قدیمی وکلا این است که شما می خواهید یک موکل در جهنم ببندد. “این در مورد این رئیس جمهور صدق نمی کند. بنابراین در حالی که او و حامیانش در مورد آنچه FBI گرفته است فریاد می زنند، وزارت دادگستری می گوید: “شما دقیقاً می دانید آنها چه چیزی را گرفتند. شما یک تکه کاغذ دارید که می گوید آنها چه چیزی را گرفتند.” اما شما می خواهید دنیا بداند؟ خوب است.”

دادستان کل مریک گارلند.تراشه Somodevilla/Getty Images

کروز با انتشار توییتی از وزارتخانه خواست «هم اکنون حکم را آزاد کند».

آنها افزودند: «علاقه به این امر افزایش یافته است. “اینجا یک ارتباط وجود دارد زیرا واقعاً به قلب سیستم می رود. این فقط مردمی نیستند که به سمت وزارت دادگستری و اف بی آی سنگ پرتاب می کنند، بلکه آنها برای دهه ها به آن رسیده اند. تعداد مناسبی از مقامات منتخب و جمعیت.”

گارلند بلوف جمهوریخواهان را می خواند

گارلند در DOJ

افراد متعددی در تیم ترامپ، از جمله پسرش اریک، به گاسپارینو گفت که آنها کپی ضمانت نامه یا اسناد پشتیبانی را دریافت نکرده اند. اما گارلند روز پنجشنبه این ادعا را رد کرد و گفت نسخه‌هایی از حکم و رسید FBI به مشاور ترامپ داده شده است.

یکی از مقامات سابق وزارت دادگستری که خواست نامش فاش شود تا صریحانه درباره این موضوع صحبت کند، در مورد درخواست لغو مهر گفت: “این یک معامله بزرگ است.” “هرگز اتفاق نمی افتد. چیز ناشناخته ای است.”

در نهایت، به گفته مقام سابق وزارت دادگستری، ترامپ با این وزارتخانه صحبت کرد که برای لغو مهر و موم حکم جست و جوی مار-آلاگو در حال انجام است.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در CPAC سخنرانی می کند.براندون بل/گتی ایماژ

  • واکنش های جناح راست در پی حمله مار-آ-لاگو در یکی از دو اردوگاه قرار گرفته است.

    کارشناسان حقوقی و استراتژیست های سیاسی می گویند حامیان ترامپ بیش از آن که بتوانند جویدن را گاز بگیرند و وزارت دادگستری به بلوف آنها پرداخت.

اکنون، به نظر می رسد که آنها ممکن است به آنچه خواسته اند برسند.

روز پنج‌شنبه، وزارت دادگستری این کار را انجام داد و از دادگاه خواست تا بخش‌هایی از حکم را لغو کند.

  • پیشنهاد این وزارتخانه در روز پنجشنبه این گزینه را غیرقابل قبول کرد.

    متحدان رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ، این هفته را سپری کرده اند و از وزارت دادگستری خواسته اند تا جزئیات حکم جست و جوی مار-آ-لاگو و سایر اسناد حمایتی را منتشر کند.

    کروز نوشت: «مردم آمریکا شایسته دیدن آن هستند. “اکنون.”

    اما کارشناسان حقوقی و استراتژیست‌های سیاسی هشدار می‌دهند که متحدان ترامپ ممکن است بیش از آنچه که می‌توانستند گاز گرفته باشند و این مانور در نهایت می‌تواند نتیجه معکوس به رئیس‌جمهور سابق و حزبش داشته باشد، زیرا انتخابات میان‌دوره‌ای امسال در پیش است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    دونالد ترامپ

    به عبارت دیگر، اقدام وزارتخانه ترامپ را مجبور می‌کند که حرفش را بزند یا ببندد.

    اندکی پس از ثبت درخواست وزارتخانه در روز پنجشنبه، قاضی بروس راینهارت به وزارت دادگستری دستور داد تا با وکلای ترامپ مشورت کند و تا بعدازظهر جمعه به دادگاه اطلاع دهد که آیا تیم ترامپ با درخواست دولت برای لغو مهر و موم موافقت کرده یا با آن مخالف است.

    لوئیس آلوارادو، مشاور قدیمی GOP می‌گوید: «استراتژیست‌های جمهوری‌خواه هنوز نمی‌دانند این وضعیت چقدر بد خواهد بود.

    جمهوری خواهان دیگر، از جمله مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، تد کروز سناتور تگزاس، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، و لری هوگان، فرماندار مریلند، از وزارت دادگستری خواسته اند که علناً در مورد تحقیقات خود درباره ترامپ صحبت کند.

    اندرو وایسمن، مشاور کل سابق اف‌بی‌آی که بعداً روی مولر کار کرد، گفت: «حرکت درخشان گارلند: برای باز کردن همه چیز از جمله موادی که ترامپ قبلاً داشته است (حکم و بازگشت) اقدام کنید؛ بنابراین اکنون توپ برای اعتراض یا رضایت در زمین او است. تحقیقات، پس از کنفرانس خبری گارلند توییت شد. به نام بلوف ترامپ».

    بسیاری از متحدان جمهوری خواه ترامپ از وزارت دادگستری خواسته اند که حکم جستجوی مار-آلاگو و اسناد حمایتی خود را منتشر کند.

  • بسیاری از حامیان تندرو ترامپ – مانند کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، مت گیتز، نماینده فلوریدا، و مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا – وزارت دادگستری را تهدید به تحقیق کردند و درخواست هایی برای “کم کردن بودجه” FBI صادر کردند.

    اما آلوارادو نسبت به این خواسته ها ابراز تردید کرد.

    دیوید واینستین، وکیل مدافع جنایی و دادستان سابق میامی، به اینسایدر گفت که حتی اگر درخواست وزارتخانه برای لغو مهر و موم رد شود، جمهوری خواهان همچنان می توانند از فشار بر وزارت دادگستری پشیمان شوند زیرا ناخواسته فشار بیشتری بر ترامپ و وکلای او وارد می کند تا نسخه خود را از این سند ارائه کنند. مجوز تفتیش.

    مریک گارلند، دادستان کل، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که وزارت دادگستری پس از «تأیید عمومی جست‌وجو» از سوی ترامپ، درخواستی را برای لغو مهر و موم بخش‌هایی از حکم صادر کرده است.

    جین روسی، دادستان سابق فدرال با سابقه، نیز این هفته به اینسایدر گفت که اگر سوگندنامه حمایت از حکم دلیل احتمالی مبنی بر نقض قوانین دیگر از جمله قوانین علیه مانع تراشی، شورش، فتنه و غیره را در بر نداشته باشد، “شکه خواهد شد”.

    او گفت: «در جستجوی خانه دونالد ترامپ فقط یک گلوله دریافت می کنید. به نظر من، وزارت دادگستری تنها با نگاه کردن به … اساسنامه سوابق دست از کار نمی کشد.

    این مقام سابق گفت، اما دادستان کل احتمالاً در این مورد استثنا قائل شد “به دلیل همه چیزهایی که در چند روز گذشته اتفاق افتاده است، از جمله خود ترامپ و حامیانش که گریه می کنند و اف بی آی را متهم به جاسازی مدارک می کنند، چه داری.”

    او به اینسایدر گفت: «آنها این را می‌گفتند و انگشتانشان را روی هم می‌گذاشتند و امیدوار بودند که برنگردند و فوراً این اطلاعات را منتشر نکنند. “زیرا در حال حاضر، ما هنوز مسابقات مقدماتی داریم که در سراسر کشور در حال انجام است. و آنها نمی خواهند که این فضا را پر کند.”

    واینستین گفت: «ترامپ و وکلای او یک نسخه از حکم بازرسی دارند که دقیقاً فهرستی از قوانینی را که FBI معتقد است و وزارت دادگستری معتقد است نقض شده است، در اختیار دارند. “بنابراین اگر آنها می خواستند این را به جهان نشان دهند، از انجام این کار می ترسند. و کاملا صادقانه، اگر فقط سوابق ریاست جمهوری بود، فکر می کنم آنها آن را مانند پرچم آمریکا به اهتزاز در می آوردند.”

    چارلز گاسپارینو از فاکس بیزینس روز چهارشنبه توییت کرد تیم حقوقی خود ترامپ «احتمالاً به دنبال حکم دادگاه خواهند بود تا @FBI و @TheJusticeDept را وادار کنند که یک نسخه فیزیکی از حکم بازرسی، سوگندنامه و فهرست کاملی از آنچه در حمله مار-آلاگو گرفته شده است را تحویل دهند. “