جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال تدابیر امنیتی در مورد اسناد محرمانه هستند

واشنگتن (رویترز) – رئیس جمهوری‌خواه یکی از کمیته‌های کلیدی مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت که قوانین دو حزبی را دنبال می‌کند تا از مدیریت صحیح اسناد محرمانه در کاخ سفید پس از خروج دولت‌ها اطمینان حاصل کند.

کامر گفت که هیئت او اولین جلسه استماع عمومی تحقیقات خود در مورد معاملات تجاری خانوادگی بایدن را در 8 فوریه برگزار خواهد کرد.

کامر در یک انجمن ملی مطبوعات گفت: «ما باید روشی را اصلاح کنیم که اسناد وقتی دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را ترک می کنند و آنها را در بخش خصوصی دنبال می کنند.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط آلیستر بل)



منبع

کمیته کامر قرار است روز سه شنبه مصاحبه ای رونویسی با گری استرن، مشاور عمومی آرشیو ملی داشته باشد. این جلسات به دنبال درخواست کومر برای دریافت اطلاعات از آرشیو ملی در مورد اسنادی که در اختیار بایدن است، صورت می گیرد.

نوشته دیوید مورگان

این جمهوری خواه که از کاخ سفید و وزارت دادگستری نیز به دنبال مطالبی در مورد اسناد نابجا بوده است، گفت که می خواهد بداند آیا هر یک از اسناد کشف شده در خانه بایدن توسط پسر رئیس جمهور، هانتر بایدن، که مدت ها مورد هدف قرار گرفته است، بوده است یا خیر. اتهامات جمهوری خواهان به نفوذ

جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان گفت که وجود قانونی ضروری است که تضمین کند مطالب طبقه بندی شده از دفاتر رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور به مکان های ناامن در پایان دولت منتقل نمی شود.

کامر گفت که او و جیمی راسکین، نماینده ارشد دموکرات هیئت نظارت، امیدوارند تا قبل از ترک بایدن، لایحه‌ای تصویب کنند. سخنگوی راسکین فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبود.

این کمیته شهادت سه کارمند سابق توییتر و نحوه مدیریت این پلتفرم اجتماعی با اطلاعات مربوط به هانتر بایدن را خواهد شنید.

کشف اسناد طبقه بندی شده در اقامتگاه مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و سایر مکان ها از جمله خانه رئیس جمهور جو بایدن در دلاور منجر به انتصاب دو بازرس ویژه متفاوت شده و نگرانی های امنیت ملی را افزایش داده است.

جمهوری خواه کنتاکی افزود: «ما به روشی دو حزبی با هم کار خواهیم کرد تا پیش از خروج این دولت و اطلاعات بعدی به قدرت برسد، به یک راه حل قانونی برسیم.

“کسی باید بر همه اسنادی که در جعبه ها قرار می گیرند نظارت کند تا مطمئن شود که طبقه بندی نشده اند.”

تحقیقات نظارتی مجلس نمایندگان برای بایدن حواس پرتی ایجاد می کند و می تواند بر رئیس جمهور دموکرات سایه افکنده باشد، زیرا او برای انتخاب مجدد احتمالی در سال 2024 آماده می شود.

اسناد طبقه بندی شده نیز در خانه مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق ایندیانا پیدا شده است.