جمع آوری 250 میلیون دلاری ترامپ برای سرمایه ای که «وجود نداشت» حکایت از تقلب احتمالی دارد

کمیته منتخب با اثبات قصد جنایتکارانه یا فاسد ترامپ در تلاش برای لغو نتایج انتخابات 2020، نشان داد که او نمی توانست به طور منطقی باور کند که بایدن را شکست داده است، زمانی که برخی از مشاوران ارشد او چیز دیگری به او گفتند.

عکس: جیم لو اسکالزو/EPA

به نظر می‌رسد کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه تحقیق می‌کند، در دومین جلسه استماع خود این موضوع را مطرح کرده است که دونالد ترامپ و کمپین او درگیر کلاهبرداری بالقوه جمع‌آوری کمک‌های مالی بوده‌اند و 250 میلیون دلار برای «صندوق دفاعی انتخاباتی» ترامپ جمع‌آوری کرده‌اند که در واقع وجود نداشت.

اعترافات مقامات ارشد ترامپ بسیار مهم است، زیرا می تواند دادستان های فدرال را یک قدم نزدیک تر کند تا بتواند ترامپ را به ممانعت از روند رسمی یا کلاهبرداری از ایالات متحده بر اساس ادعاهای تقلب در انتخابات متهم کند که او می دانست نادرست است.

این جلسه که توسط زوئی لوفگرن، نماینده کنگره برگزار شد، همچنین نشان داد که ترامپ و کمپین انتخاباتی میلیون‌ها دلار برای این صندوق جمع‌آوری کرده‌اند و سپس این پول را در میان سایر مقاصد، دارایی‌های تجاری ترامپ و همچنین کمیته اقدام سیاسی خود ترامپ را نجات دهید.

<span>عکس: Jim Lo Scalzo/EPA</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/rag0Meq8SUufZt55rKcZOw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNQ–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/ykuo8HZQ1aGZlAhtk4TKhQ–~B/aD0wO3c9MDthcHBpZD15dGFjaHlvbg–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/27debdfb6ef57445b1f88016449e730e” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/rag0Meq8SUufZt55rKcZOw–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNQ–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/ykuo8HZQ1aGZlAhtk4TKhQ–~B/aD0wO3c9MDthcHBpZD15dGFjaHlvbg–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/27debdfb6ef57445b1f88016449e730e”/></div>
</div>
</div>
<p>کمیته منتخب به طور خلاصه این موضوع را مطرح کرد که اگر ترامپ هرگز متهم شود، نمی‌تواند از دفاعی استفاده کند که به روش‌های مجرمانه بالقوه عمل کرده است، زیرا به طور جدی معتقد بود که تقلب در انتخابات صورت گرفته است، زیرا به او گفته شده خلاف آن – دکترین «کوری عمدی» است.</p>
<p>به گفته میلر که همچنین شهادت داد که شهردار سابق نیویورک مست به نظر می رسید، جولیانی به رئیس جمهور وقت که او را در کاخ سفید پیدا کرد، گفت: «آنها آن را از ما می دزدند.  «این همه رای از کجا آمده است؟  باید برویم و بگوییم که بردیم.»</p>
</div>
<p><br />
<br /><a href=Source link

اینکه چگونه ترامپ در شب انتخابات به دروغ اعلام پیروزی کرد دقیقاً مشخص نبود، تا اینکه کمیته منتخب روز سه شنبه ویدیویی از جیسون میلر، دستیار ارشد ترامپ در کاخ سفید را پخش کرد که در آن شهادت می داد که جولیانی به ترامپ توصیه کرده وانمود کنند که پیروز شده اند.

همه مشاوران معتبر، از بیل بار، دادستان کل سابق، بیل استپین، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، اریک هرشمان، وکیل سابق کاخ سفید تا کریس استایروالت، سردبیر سابق فاکس نیوز، به ترامپ گفته بودند که انتخابات دزدیده نشده است.

کمیته منتخب از طریق تشکیل پرونده و سایر شواهد اعلام کرد، متوجه شد که کمپین ترامپ در هفته اول پس از انتخابات 100 میلیون دلار جمع آوری کرده است و در مجموع حدود 250 میلیون دلار جمع آوری کرده است زیرا از کمک کنندگان خواسته است تا به جمع آوری کمک های مالی برای چالش های حقوقی نتایج کمک کنند.

در دومین جلسه استماع، کمیته منتخب همچنین اطلاعات جدیدی را فاش کرد: اینکه ترامپ در شب انتخابات در کاخ سفید به اصرار رودی جولیانی وکیل خود و برخلاف توصیه هر مشاور رئیس‌جمهوری به دروغ اعلام پیروزی کرد.

با نشان دادن اینکه ترامپ اهداکنندگان را فریب داده تا به صندوق دفاع از انتخابات کمک کنند – بر اساس ادعاهایی در مورد یک انتخابات دزدیده شده که مشاوران ارشد او به او گفته اند مزخرف است – این هیئت به ترامپ پیشنهاد کرد که در تقلب بالقوه و همچنین سایر موارد نقض قوانین فدرال شرکت داشته است.

رئیس جمهور سابق در شب انتخابات به طرز بدنامی ادعا کرده بود که “صادقانه بگویم، ما در این انتخابات پیروز شدیم” حتی با وجود اینکه هنوز هیچ برنده ای اعلام نشده بود، زیرا تعدادی از ایالت هایی که بیشترین رقابت را داشتند هنوز در حال شمارش میلیون ها برگه رای پستی بودند.

مربوط: مانند ناپلئون در البا، دونالد ترامپ نقشه انتقام و بازگشت خود را می کشد | لوید گرین

از زمانی که ترامپ به دعواهای انتخاباتی بیهوده پس از مهلت موسوم به بندر امن ادامه داد، که به طور کلی به عنوان تاریخی که چالش های انتخاباتی در سطح ایالتی – مانند بازشماری – باید تا آن زمان کامل شود، پذیرفته شده است، کمپین ترامپ تا 6 ژانویه توانست کمک مالی کند.

لوفگرن در مورد این فریب در جلسه دادگاه گفت: «دروغ بزرگ نیز یک فاجعه بزرگ بود. غیر از آنچه گفته شد.»

اما به گفته دستیاران ستاد انتخاباتی ترامپ، هانا آلرد و گری کوبی، که در هیئت مدیره شهادت دادند، “صندوق دفاع رسمی انتخابات”، همانطور که در مورد ایمیل های جمع آوری کمک مالی که بارها تا 30 دقیقه قبل از حمله به کنگره ارسال می شد، صورتحساب می شد، به طور رسمی وجود نداشت. .