جف زینتز به جای ران کلین به عنوان رئیس ستاد بعدی بایدن انتخاب شود.

واشنگتن – یک مقام دولت و یک فرد آشنا به این تصمیم به ان‌بی‌سی نیوز گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور جف زینتز را به‌عنوان رئیس دفتر بعدی خود و جایگزین ران کلین که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده ترک کند، انتخاب خواهد کرد.

زینتز حتی قبل از روی کار آمدن رئیس جمهور یکی از چهره های قدیمی در حلقه داخلی رئیس جمهور بوده است. او به عنوان مشاور کمپین ریاست جمهوری 2020 بایدن خدمت کرد و قبل از کارش به عنوان هماهنگ کننده واکنش به کووید-19، به عنوان رئیس مشترک، تلاش های انتقالی را رهبری کرد.

زینتز، که قبلاً پاسخ دولت بایدن به کووید-19 را رهبری می کرد، آوریل گذشته برای مدت کوتاهی دولت را ترک کرد اما در پاییز درست قبل از انتخابات میان دوره ای بازگشت.

به گفته یکی از افراد آشنا با فرآیند تصمیم گیری، آنیتا دان، مشاور ارشد، مدعی جدی برای این سمت بود. دان اکنون فضای بیشتری برای تمرکز بر نیازهای سیاسی برای انتخاب مجدد بایدن خواهد داشت.

زینتس پیش از این به مدت نزدیک به چهار سال به عنوان سرپرست و معاون دفتر مدیریت و بودجه و همچنین مدیر شورای اقتصاد ملی در دولت اوباما فعالیت می کرد. او همچنین ریاست هیئت مشاوران مدیریت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را بر عهده داشت.

به گفته دو منبع آگاه، انتظار می‌رود که کلاین که بیش از دو سال در این سمت بوده، پس از سخنرانی رئیس‌جمهور در اوایل ماه آینده، دولت بایدن را ترک کند.

با این حال، طبق گفته منابع آگاه، انتظار می رود کلاین وظیفه رسیدگی به تمام امور مربوط به سال 2024 را از خارج از کاخ سفید بر عهده بگیرد، در حالی که زینتز، مشاور مدیریت، تمام وظایف یک رئیس ستاد را در یک لحظه حساس به عهده خواهد گرفت. برای رئیس جمهور

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

انتخاب زینتز در حالی صورت می گیرد که بایدن به دلیل رسیدگی به اسناد محرمانه ای که در اقامتگاهش در دلاور و دفتری در واشنگتن که استفاده می کرد، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین انتظار می‌رود رئیس‌جمهور مدتی پس از سخنرانی وضعیت اتحادیه در 7 فوریه، نامزدی مجدد خود را برای انتخاب مجدد در سال 2024 اعلام کند.

خبر انتخاب زینتز اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد.