جشن های ژوئن بر پایان دادن به نابرابری های نژادی تاکید دارند

ژاکلین بوستیک، نایب رئیس هیئت مدیره حفاظت از پارک آزادی و نوه یکی از آنها گفت: “آنها مکانی می خواستند که نه تنها جشن خود را برگزار کنند، بلکه بتوانند در طول سال به عنوان یک جامعه کارهای دیگری انجام دهند.” بنیانگذاران پارک، کشیش جک یتس.

او گفت: «ما باید دو برابر سخت‌تر بجنگیم تا همان آزادی‌هایی را داشته باشیم که اجداد ما صدها سال پیش برای آن جنگیدند. مهم است که ما برای نسل من به مبارزه ادامه دهیم و این روز مهم است که تا چه حد پیشرفت کرده‌ایم جشن بگیریم.»

نظرسنجی گالوپ نشان داد که آمریکایی‌ها نسبت به سال گذشته با ژوئن ژوئن آشنایی بیشتری دارند، به طوری که 59 درصد گفته‌اند که «خیلی» یا «مقداری» درباره تعطیلات می‌دانند در مقایسه با 37 درصد یک سال قبل در ماه می. این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت از تبدیل شدن خرداد به بخشی از درس های تاریخ مدرسه از 49 درصد به 63 درصد افزایش یافته است.

در فینیکس، صدها نفر برای یک رویداد سالانه در پارک ایست لیک، که نقطه کانونی حقوق مدنی در آریزونا بوده است، گرد هم آمدند. خانم جونتین آریزونا که اخیراً تاجگذاری کرده است، از پلتفرم خود استفاده کرد تا در مورد اینکه چگونه در کنار زنان سیاهپوست خود در طول مسابقه ایالتی، که بخشی از یک مسابقه سراسری است که دستاوردهای علمی و هنری زنان سیاه پوست را به نمایش گذاشته و تجلیل می کند، احساس قدرت می کند، صحبت کند.

یک سال پس از آنکه رئیس جمهور جو بایدن قانونی را امضا کرد که 19 ژوئن را دوازدهمین تعطیلات فدرال کشور می داند، آمریکایی ها در سراسر کشور در رویدادهایی مملو از موسیقی، غذا و آتش بازی گرد هم آمدند. جشن ها همچنین شامل تأکید بر یادگیری تاریخ و رسیدگی به تفاوت های نژادی بود. بسیاری از مردم این روز را درست مانند قبل از هر رسمیت رسمی جشن گرفتند.

بایدن روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: «ملت های بزرگ دردناک ترین لحظات خود را نادیده نمی گیرند. آنها برای قوی تر شدن با آنها مقابله می کنند. و این همان کاری است که این ملت بزرگ باید به آن ادامه دهد.»

جشن آخر هفته شامل اجراهایی از The Isley Brothers و Kool & The Gang بود. در هفته‌های منتهی به ژوئن، این پارک میزبان بحث‌هایی در مورد موضوعاتی از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا پلیس در جوامع رنگین پوست و نقش فضاهای سبز بود.

جشن‌های تگزاس شامل یکی از جشن‌ها در پارکی در هیوستون بود که 150 سال پیش توسط گروهی از مردان برده‌دار سابق که زمین را خریدند، ایجاد شد. بر اساس وب سایت حفاظت، گاهی اوقات، این تنها پارک عمومی موجود در منطقه برای سیاه پوستان بود.

شاندریا نورمن، 17 ساله، که خانواده اش اهل تگزاس هستند و با آگاهی از جونتین بزرگ شده، گفت: “لحظه ای برای ایجاد رابطه خواهری است، رقابت با یکدیگر برای تاج و تاج نیست، بلکه در مورد تجلیل از هوش زنان سیاه پوست و وفادار ماندن به خودمان است.” .

برخی از بزرگترین جشن‌ها در ایالات متحده نه تنها به تاریخ برده‌داری در آمریکا می‌پردازند، بلکه فرهنگ، تجارت و غذای سیاه‌پوستان را جشن می‌گیرند.

شرکت کنندگان شامل رابرت استانتون، اولین آمریکایی آفریقایی تبار که به عنوان مدیر خدمات پارک ملی خدمت کرد، و فیلونیز فلوید، برادر جورج فلوید، که در محله تاریخی سیاه پوستان که پارک در آن قرار دارد بزرگ شد و توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس کشته شد، بودند. دو سال پیش باعث اعتراض در سراسر جهان شد.

کندال مک کالون، دختر 15 ساله نوجوان جونتین آریزونا، گفت که این تعطیلات مربوط به مبارزه برای عدالت اجتماعی است.

لی، که پیاده روی 2 و نیم مایلی (4 کیلومتری) او در فورت ورث نمادی از 2 و نیم سالی است که پس از پرزیدنت آبراهام طول کشید، گفت: “ما باید بدانیم تا مردم بتوانند از آن شفا پیدا کنند و هرگز اجازه ندهند دوباره تکرار شود.” اعلامیه رهایی لینکلن که به برده داری در ایالت های جنوبی پایان می دهد تا مردم برده شده در تگزاس آزاد شوند.

تورینا هریس، مدیر برنامه مرکز فرهنگی نیا در گالوستون، زادگاه این تعطیلات، گفت که جوانان بیشتری در برنامه ریزی رویدادهای ژوئن درگیر شده اند.

دالاس (AP) – پس از اینکه اوپال لی صدها نفر را در زادگاهش در تگزاس پیاده‌روی کرد تا روز ژوئن را جشن بگیرند، زن سیاه‌پوستی 95 ساله که با موفقیت این تعطیلات را برای به رسمیت شناختن ملی تلاش کرد، گفت که مهم است که مردم تاریخچه پشت آن را بیاموزند. .

رامون منینگ، رئیس هیئت مدیره حفاظت از پارک رهایی، گفت، همانطور که افراد بیشتری در مورد جونتین یاد می‌شوند، “ما می‌خواهیم از آن استفاده کنیم و از این لحظه به عنوان ابزاری برای آموزش مردم در مورد تاریخ و نه فقط تاریخ آفریقایی آمریکایی، بلکه تاریخ آمریکا استفاده کنیم.”

هریس گفت که ژوئن تین فرصتی را فراهم می کند تا درباره «عملکردها یا هنجارهای متفاوتی که با ارزش های آزادی در تضاد هستند» فکر کنیم و چگونگی به چالش کشیدن آن چیزها را در نظر بگیریم.

با این حال بسیاری از ایالت ها در تعیین آن به عنوان تعطیلات رسمی کند بوده اند. قانونگذاران در می سی سی پی، کارولینای جنوبی، تنسی و جاهای دیگر امسال نتوانستند پیشنهاداتی را پیش ببرند که دفاتر ایالتی را تعطیل می کرد و به اکثر کارمندان دولتی آنها مرخصی می داد.

در فورت ورث، جشن‌ها شامل بیل پیکت Invitational Rodeo بود که به نام گاوچران سیاه‌پوست که به معرفی بولداگینگ یا کشتی هدایت می‌پردازد، نام‌گذاری شد. والریا هاوارد کانینگهام، رئیس و مدیر عامل شرکت Rodeo، گفت که کودکان اغلب از وجود گاوچران و گاوچران سیاه‌پوست واقعی ابراز تعجب می‌کنند.

ژوئن، که به عنوان روز آزادی نیز شناخته می‌شود، یادآور روزی است که در سال 1865 سربازان اتحادیه وارد گالوستون، تگزاس شدند تا به مردم برده‌دار ایالت دستور آزادی بدهند – دو ماه پس از تسلیم شدن کنفدراسیون در جنگ داخلی.

کیمبرلی کروسی، نویسنده آسوشیتدپرس در نشویل، تنسی، در این گزارش مشارکت داشت. مامفری از فینیکس گزارش داد و یکی از اعضای تیم نژاد و قومیت آسوشیتدپرس است. او را دنبال کنید https://twitter.com/cheymumph.





Source link

___