جسد 2 آمریکایی ربوده شده در مکزیک و 2 نفر دیگر زنده پیدا شد

ویارئال طی یک کنفرانس خبری صبحگاهی توسط رئیس جمهور مکزیک آندرس مانوئل لوپز اوبرادور به صورت تلفنی کشته شدن را تایید کرد و گفت که جزییات مربوط به چهار آمریکایی ربوده شده توسط دادستان تایید شده است.

فرماندار تاماولیپاس، آمریکو ویارئال جزئیاتی در مورد میزان جراحات مجروح ارائه نکرد و گفت: “در حال حاضر آمبولانس ها و بقیه پرسنل امنیتی قرار است پشتیبانی لازم را انجام دهند.” فرماندار هیچ جزئیات بیشتری در مورد مکان و نحوه پیدا شدن آنها به اشتراک نمی گذارد.

اوبرادور از پوشش رسانه های آمریکایی درباره آمریکایی های ناپدید شده شکایت کرد و آنها را به چیزهای پر شور متهم کرد. اینطور نیست وقتی مکزیکی ها را در ایالات متحده می کشند، مثل مومیایی ها ساکت می شوند.

مدت کوتاهی پس از ورود به مکزیک، آنها در میان درگیری بین گروه های کارتل رقیب در شهر دستگیر شدند. ویدئویی نشان می‌دهد که افراد مسلح آنها را در پشت یک وانت بار می‌کنند. مقامات مکزیکی گفتند یک زن مکزیکی نیز در تیراندازی روز جمعه جان باخت.

اف‌بی‌آی روز یکشنبه گزارش داده بود که با مقامات مکزیکی برای یافتن آمریکایی‌های مفقودی که روز جمعه ربوده شدند، جستجو می‌کند. یکی از بستگان یکی از آنها روز دوشنبه گفت که آنها با هم از کارولینای جنوبی سفر کرده اند تا یکی از آنها بتواند از یک پزشک در شهر مرزی ماتاموروس، روبروی براونزویل، تگزاس، جراحی شکم بگیرد.

مکزیکو سیتی (AP) – یک مقام ارشد مکزیکی روز سه شنبه گفت، دو نفر از چهار آمریکایی که هفته گذشته در مکزیک ربوده شده بودند، هنگامی که ون آنها در تیراندازی گرفتار شده بودند، کشته شدند. دو نفر دیگر زنده و یک زخمی پیدا شده اند.

تیراندازی ها ترس و وحشتی را نشان می دهد که سال ها در ماتاموروس حاکم است، شهری که تحت سلطه جناح های کارتل قدرتمند مواد مخدر خلیج فارس است که اغلب بین خود می جنگند. در میان خشونت ها، هزاران مکزیکی تنها در ایالت تاماولیپاس ناپدید شده اند.



منبع

او گفت: «این بسیار مایه تاسف است، آنها (دولت ایالات متحده) حق دارند مانند خودشان اعتراض کنند. ما واقعا متأسفیم که این اتفاق در کشور ما می افتد.»