جرج کانوی: ترامپ بار دیگر خود را در توطئه انتخاباتی “غیرقانونی” متهم کرد

کانوی، همسر کلیان کانوی، مشاور ارشد سابق ترامپ، اضافه کرد: “کسی باید به او بگوید که حق دارد سکوت کند و هر چیزی که او می‌گوید می‌تواند و در دادگاه علیه او مورد استفاده قرار گیرد.”

ترامپ همچنین در سخنرانی خود گلایه کرد که افرادی که پس از شورش دستگیر شده اند “زندگی آنها کاملاً نابود شده و بدتر از تروریست ها و قاتلان با آنها رفتار می شود.”

این اولین سخنرانی ترامپ پس از یک سری جلسات شنیداری جذاب توسط کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد شورش سال گذشته بود.

او خشونت در کاپیتول را یک «اعتراض ساده» خواند که از کنترل خارج شد و به دروغ ادعا کرد که «اکثر» آشوب‌گران به چیزی جز «رژه در ساختمان کنگره» متهم نشده‌اند.

کانوی به مجری برنامه کیتی فانگ در MSNBC گفت: «از دیدگاه دادستان، اجازه دهید به صحبت ادامه دهد. او اساساً هنوز اعتراف می کند که فشار آورده است [former Vice President] مایک پنس برای انجام کاری که کاملاً غیرقانونی بود.»

ترامپ در جمع حاضران گفت: من به مایک گفتم اگر این کار را بکنی، می‌توانی توماس جفرسون باشی. و بعد از اینکه همه چیز از بین رفت، یک روز به او نگاه کردم و گفتم، مایک، من از گفتن این حرف متنفرم، اما تو توماس جفرسون نیستی.

کانوی همچنین درباره «کوری عمدی» ترامپ در مورد غیرقانونی بودن نقشه برای لغو انتخابات ریاست جمهوری قانونی بحث کرد. کانوی گفت: «او متوجه شد، اما اهمیتی نداد.

به گفته وزارت دادگستری، متهمان در واقع به ضرب و جرح – از جمله ایجاد صدمات جدی بدنی به افسران پلیس – و همچنین تخریب اموال، سرقت، توطئه، توطئه فتنه‌انگیز و تجاوز جنسی، از جمله جرایم دیگر متهم شده‌اند. آشوبگران در ساختمان کنگره حدود 3 میلیون دلار خسارت از جمله خسارت مالی وارد کردند و حدود 140 افسر پلیس در این خشونت ها مجروح شدند. بیش از 840 نفر دستگیر شده اند.

مصاحبه کامل را اینجا ببینید:

کانوی خاطرنشان کرد، این همان کاری است که او “چند سال پیش انجام داد… عفوهای آویزان برای مردم”.

جورج کانوی، وکیل محافظه‌کار روز شنبه گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنان به طور علنی اعتراف می‌کند که در یک طرح «غیرقانونی» برای لغو انتخابات دست داشته است.

در یک سخنرانی دو ساعته در کنفرانس «ایمان و آزادی» در روز جمعه، ترامپ به طور مفصل در مورد تحت فشار قرار دادن مایک پنس برای رد آرای انتخابی جو بایدن در 6 ژانویه 2021 صحبت کرد.

ترامپ همچنین گفت که در صورت انتخاب مجدد، عفو متهمانی را که به ساختمان کنگره یورش بردند، «بسیار بسیار جدی» بررسی خواهد کرد. کانوی گفت که اگر او اکنون این قدرت را داشت، می‌توان آن را به عنوان تلاشی برای “دستکاری شاهد” در نظر گرفت.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



Source link