جدایی نماینده کنگره از تگزاس با جمهوری خواهان می تواند منجر به سرزنش شود

آستین، تگزاس (AP) – نماینده جمهوری خواه ایالات متحده تونی گونزالس از تگزاس روز شنبه با انتقاد احتمالی نادری از سوی حزب ایالتی خود به دلیل رای هایی که شامل حمایت از قوانین جدید ایمنی اسلحه می شد، مواجه شد. پس از تیراندازی در مدرسه Uvalde که در منطقه او بود.

محکومیت حزب جمهوری خواه تگزاس نشان می دهد که چگونه تمایل این نماینده دو دوره ای کنگره برای جدایی از محافظه کاران در مورد مسائل کلیدی در مدت کوتاهی که در مقام ریاست جمهوری خود داشت، باعث شده است که فعالان حزب جمهوری خواه و برخی از همکارانش به طور یکسان دچار شورش شوند.

گونزالس در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه گذر کرد و سال گذشته به راحتی در منطقه کنگره که به شدت اسپانیایی تبار بود، در انتخابات مجدد پیروز شد. او برای اولین بار در سال 2020 برنده شد تا یک کرسی باز باقی مانده توسط ویل هرد جمهوری خواه را پر کند – که او همچنین از شکستن حزب جمهوری خواه ابایی نداشت و دستیارانش می گویند اکنون در حال بررسی نامزدی برای ریاست جمهوری است.

پس از تیراندازی در مدرسه Uvalde که منجر به کشته شدن 19 دانش آموز و دو معلم شد، گونزالس از یک لایحه گسترده و دو حزبی خشونت با اسلحه حمایت کرد که توسط رئیس جمهور جو بایدن امضا شد. او همچنین تنها جمهوری‌خواه تگزاس در مجلس ایالتی یا کنگره است که خواستار استعفای رئیس پلیس این ایالت به دلیل واکنش نادرست اجرای قانون به این حمله شده است.



منبع

در عمل، محکومیت به حزب ایالتی اجازه می‌دهد در صورت کاندیداتوری مجدد گونزالس در سال 2024 از حاشیه خارج شود و برای یادآوری رای‌دهندگان اولیه در مورد توبیخ، پول خرج کند. تصویب حکم محکومیت مستلزم سه پنجم آرای کمیته اجرایی جمهوری خواه ایالتی است. بیش از ده ها باشگاه GOP شهرستان در ناحیه گونزالس قبلاً قطعنامه های سرزنش محلی را تأیید کرده اند.

او روز پنجشنبه به خبرنگاران در سن آنتونیو گفت: “ما خواهیم دید که چگونه این کار پیش می رود.”

سال گذشته، آلن وست، رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه تگزاس از سمت خود کناره‌گیری کرد تا یک چالش اولیه ضعیف علیه فرماندار جمهوری‌خواه گرگ ابوت ایجاد کند. حزب ایالتی در سال 2018 همچنین یک رئیس میانه‌رو سابق مجلس تگزاس را که با محدودیت‌های حمام برای افراد ترنس مخالف بود، محکوم کرد.

این رگه مستقل شامل مخالفت با پیشنهاد مهاجرت حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در مرز ایالات متحده و مکزیک است که بخش بزرگی از منطقه تگزاس جنوبی وی را در بر می گیرد. او همچنین به دفاع از ازدواج همجنس‌گرایان رای داده است و پس از اینکه کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان، رئیس‌جمهور شد، یک «نه» صریح علیه بسته قوانین مجلس نمایندگان بود.

انتقاد احتمالی دعواهای درون حزبی را نشان می دهد که هنوز در بزرگترین ایالت قرمز آمریکا شعله ور است، حتی در حالی که جمهوری خواهان 20 سال کنترل کامل بر قوه مقننه تگزاس و هر دفتر ایالتی را جشن می گیرند.

گونزالس قبل از رای گیری که قرار بود در نشست رهبران و فعالان حزب جمهوری خواه تگزاس در آستین برگزار شود، سرپیچی کرده است. انتظار نمی رفت از او شرکت کند.