جدایی طلبان طرفدار روسیه به جنگجویان اوکراینی در سورودونتسک می گویند: تسلیم شوید یا بمیرید.

رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه به سربازان پناهنده در کارخانه شیمیایی فرصت تسلیم تا صبح چهارشنبه داد. به گزارش اینترفاکس، یک رسانه مستقل روسی، سرهنگ ژنرال. میخائیل میزینتسف گفت سربازان اوکراینی باید “مقاومت بی‌معنای خود را متوقف کنند و سلاح‌های خود را زمین بگذارند”. وی افزود که به همه غیرنظامیان اجازه داده می شود از طریق یک “کریدور بشردوستانه” خارج شوند.

به گزارش رویترز، الکساندر استریوک، شهردار سورودونتسک، گفت که با وجود تخریب پل های منتهی به شهر، همچنان «ارتباط با شهر» وجود دارد. او گفت: «نیروهای روسی در تلاش برای یورش به شهر هستند، اما ارتش مقاومت می‌کند.

نظامیان اوکراینی در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در منطقه دونتسک، اوکراین، 13 ژوئن 2022، برجک های 155 میلی متری M109 آمریکایی سوار شدند. (گلب گارانیچ/ رویترز)
به گزارش آسوشیتدپرس، باسورین گفت: «سورودونتسک در واقع پس از منفجر کردن آخرین پلی که دیروز آن را به لیسیچانسک متصل می کرد، گیر کرده است. بنابراین، واحدهای نظامی اوکراین مستقر در آنجا برای همیشه در آنجا باقی می مانند». وی افزود: آنها دو راه دارند: یا از همکاران خود الگو بگیرند و تسلیم شوند یا بمیرند. آنها چاره دیگری ندارند. »

توده‌ای از دود برمی‌خیزد و پرده‌ای بر شهر سورودونتسک می‌اندازد.

دود از شهر Severodonetsk در شرق اوکراین در منطقه Donbass در 13 ژوئن بلند می شود. (آریس مسینیس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

_____

چگونه نیروهای اوکراینی این همه تانک روسی را از بین می برند؟ از این جاسازی برای اطلاعات بیشتر در مورد برخی از سیستم های تسلیحاتی که ایالات متحده برای ارتش اوکراین ارسال می کند، استفاده کنید.



Source link

یک سرباز اوکراینی با سیگاری در دهان از ساختمانی فرسوده به بیرون نگاه می کند و در هر دستش یک رادیو دارد.

روز سه‌شنبه، کیف اعلام کرد که نیروهایش همچنان در سورودونتسک مقاومت کرده‌اند و سربازان در تلاش برای تخلیه غیرنظامیان مستقر در شهر هستند. مقامات گفتند که بیش از 500 نفر در آزوت، یک کارخانه شیمیایی در شهر، گرفتار شده اند.

در همین حال، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، از کشورهای غربی خواسته است تا سلاح های دوربرد بیشتری ارسال کنند تا ارتش بتواند به دفاع از سورودونتسک کمک کند. زلنسکی در گفتگو با خبرنگاران دانمارکی گفت: ما به اندازه کافی سلاح داریم. چیزی که ما به اندازه کافی نداریم، سلاح هایی است که واقعاً به برد مورد نیاز ما برای کاهش مزیت تجهیزات فدراسیون روسیه می رسند. اوکراین 1000 پهپاد، 500 تانک و 1000 هویتزر دوربرد و سایر سلاح های سنگین درخواست کرده است.

لندن – یک مقام نظامی در منطقه دونتسک که تحت حمایت روسیه است، هشدار جدی به جنگجویان اوکراینی باقی مانده در شهر محاصره شده سورودونتسک صادر کرده است: «تسلیم شوید یا بمیرید».

ادوارد باسورین، معاون رئیس جمهوری خلق دونتسک یا شبه نظامیان خلق، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که سربازان باقی مانده اکنون پس از تخریب آخرین پل ورودی به شهر به دام افتاده اند.

یک سرباز اوکراینی از طریق رادیو در طول نبردهای سنگین در خط مقدم در Severodonetsk، منطقه Lugansk، اوکراین، 8 ژوئن، ارتباط برقرار می کند. (الکساندر راتوشنیاک/AP)

نظامیان اوکراینی در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در منطقه دونتسک، اوکراین، 13 ژوئن 2022، برجک های 155 میلی متری M109 آمریکایی سوار شدند. (گلب گارانیچ/ رویترز)