جاسوسان اوکراینی قبل از حمله به روسیه به داخل روسیه رفتند و متوجه شدند که بسیاری از سربازان مست مست روسیه منابع را با الکل مبادله کرده بودند.

جشن روز مرزبانی در روسیه

ظاهراً نیروهای روسی سوخت و سایر منابع را با الکل مبادله کرده بودند. یکی از مقامات اوکراینی که گزارش‌های جاسوسان را دید به پست گفت: «بسیاری از آنها مست بودند.

گزارش پست، که به شدت بر مجموعه ای از مواد حساس جمع آوری شده توسط مقامات اوکراینی و سایر سرویس های امنیتی متکی است، جزئیات پیچیده ای را در مورد شکست های اطلاعاتی روسیه قبل از جنگ ارائه می دهد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که پوتین اطلاعات بدی دریافت کرده است، زیرا مشاوران او «بیش از حد می‌ترسند» که ارزیابی‌های منفی به او بدهند. افرادی که باعث عصبانیت یا نارضایتی رهبر روسیه شده‌اند، گاه به شیوه‌های خشونت‌آمیز یا مرموز جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که برخی دیگر به زندان افتاده‌اند.

واشنگتن پست گزارش داد، جاسوسان اوکراینی قبل از حمله به روسیه وارد روسیه شدند و نیروهای روسیه مست را دیدند.

  • مشاهدات آنها، که شامل تشکیلات تانک بدون خدمه یا نگهبان نیز می‌شد، نشان می‌دهد که روسیه برای جنگ آماده نیست و طبق گزارش‌ها درجاتی از ناباوری در میان برخی مقامات اوکراینی ایجاد می‌کند که روسیه واقعاً اقدام به حمله خواهد کرد. از بسیاری جهات، همانطور که از آن زمان نشان داده شد، روسیه آماده نبود، اما به هر حال به جلو حرکت کرد.

    یک مقام آمریکایی در اواخر ماه مارس گفت: «ما معتقدیم که پوتین توسط مشاورانش در مورد عملکرد بد ارتش روسیه و اینکه چگونه اقتصاد روسیه توسط تحریم‌ها فلج شده است، اطلاعات نادرست دریافت می‌کند، زیرا مشاوران ارشد او از گفتن حقیقت به او ترس دارند.» .

    به عنوان مثال، FSB طبق گزارش‌ها، ارزیابی‌های مثبت گمراه‌کننده‌ای را به کرملین ارائه کرد که نشان می‌داد اوکراینی‌ها با آغوش باز از روسیه استقبال خواهند کرد.

    این مقام گفت: «پوتین حتی نمی‌دانست که ارتشش از سربازان وظیفه در اوکراین استفاده می‌کند و آنها را از دست می‌دهد، که نشان از شکست آشکار در جریان اطلاعات دقیق به رئیس‌جمهور روسیه دارد».

    از بسیاری جهات، این تهاجم برای ارتش روسیه تحقیرآمیز بوده است، ارتشی که متحمل تلفات عظیم نیروها و تجهیزات شده است.

    یک مقام ارشد امنیتی غربی به پست گفت: «آرزوهای زیادی وجود داشت. FSB ظاهراً فکر می کرد که یک حمله سریع به سرعت دولت اوکراین را سرنگون می کند. اما طبق گزارش پست، افسران FSB در نهایت در کنار نیروهای روسی از کیف عقب نشینی کردند.

    بر اساس گزارش جدید واشنگتن پست، در روزهای منتهی به حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، جاسوسان اوکراینی برای نظارت بر ارتش روسیه به روسیه فرستاده شدند و با “تعداد زیادی” سربازان مست مواجه شدند.

    بر اساس گزارش پست، آژانس اصلی جاسوسی روسیه، FSB، بیشتر مسئولیت طرح های جنگی شکست خورده و اعتماد بیش از حدی را که باعث تسریع اهداف بلندپروازانه ارتش روسیه شد، بر عهده دارد.

    سربازان مرزبانی کهنه کار روسی برای عکس گرفتن با مجسمه شوروی در فواره پارک گورکی، به مناسبت روز مرزبانی، 28 مه 2022، در مسکو، روسیه.گتی ایماژ

    • گزارش پست به جزئیات چگونگی شکست‌های اطلاعاتی باعث شد که نقشه‌های جنگی روسیه در اوکراین شکست بخورد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    ارتش روسیه نتوانست کیف را به تصرف خود درآورد، زیرا ارتش اوکراین مقاومت بسیار شدیدتری از آنچه بسیاری انتظار داشتند از خود نشان داد. این نبرد اکنون نزدیک به شش ماه به طول انجامیده است، و روسیه تنها پیشرفت تدریجی داشته است زیرا درگیری به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است.

    قبل از تهاجم، عموماً این باور وجود داشت که اگر روسیه تهاجم نظامی انجام دهد، می‌تواند در عرض چند روز نیروهای اوکراینی را شکست دهد، اما اکنون درگیری به این صورت است.

    بنا بر گزارش ها، نیروها سوخت و سایر منابع را با الکل مبادله کردند و خودروها را سرگردان کردند.

  • بر اساس این گزارش، روسیه سال ها پیش زمینه سازی برای تهاجم را آغاز کرد و شبکه قابل توجهی از عوامل را در اوکراین با هدف نهایی سرنگونی دولت و به انقیاد آوردن جمهوری شوروی سابق پرورش داد.