جاسوسان آثار پنجه های 27000 ساله را در غار مخفی پیدا کردند که هزاران سال دست نخورده بود.

از طریق یک حفره سنگی کوچک، باستان شناسان می توانستند هوا را احساس کنند – می توانستند فضای ناشناخته ای را که درست خارج از دسترس آنها قرار دارد، تشخیص دهند. آنها از طریق یک گذرگاه مهر و موم شده به سمت بالا رفتند و چراغ قوه را در اطراف غار روشن کردند. آنچه در برابر آنها قرار داشت فراتر از همه انتظارات آنها بود.

آثار پنجه ای که در غار پیدا شده است.

باستان شناسان می گویند سنگ های قیمتی باستانی در زهکشی حمام های رومی کشف شده اند

ایگناسیو مارتین لرما، باستان شناس ارشد و استاد دانشگاه مرسیا، در نهایت موفق شد سر خود را از گذرگاه عبور دهد. او انتظار داشت که یک اتاقک با اندازه متوسط ​​ببیند.

تحقیقات نشان می دهد که استخوان های سوزانده شده نشان می دهد وایکینگ ها هنگام ورود به بریتانیا تنها نبودند

شمشیر آهنی – تقریباً 9 فوت طول – در تپه 1700 ساله در ژاپن کشف شد.



منبع

با کاوش در غار، طلسم‌گران کشف دیگری کردند: آثار پنجه. به گفته محققان، این خراش ها روی بسیاری از دیواره های غار پیدا شده و توسط خرس های غار باقی مانده است.

آثار پنجه ای که در غار پیدا شده است.

بر اساس ترجمه ای از گاردین، در نشریه آمده است: «شناسایی آثار پنجه خرس غار در بسیاری از مناطق دیواره ها، غار را به نمونه ای بزرگ و واقعاً منحصر به فرد از مکانی که این پستانداران عظیم الجثه در جنوب اروپا زندگی می کردند، تبدیل می کند.

به گفته محققان، حفاری برای بازگشایی گذرگاه مهر و موم شده در سال 2018 آغاز شد اما به دلیل همه گیری COVID-19 متوقف شد. غار پنهان به طور کامل کشف نشده است و تحقیقات در حال انجام است.

در عوض، او خود را دید که به یک غار عظیم خیره شده است. این غار – برای هزاران سال دست نخورده – تقریباً یک مایل طول داشت و سقف‌های طاقدار به ارتفاع تقریباً 65 فوت داشت. ویدئوهای غار فضای عظیم زیرزمینی را نشان می دهد.

به گفته بریتانیکا، خرس های غار اروپایی بین 27000 تا 28000 سال پیش منقرض شدند. وزن خرس های غار بین 880 تا 2200 پوند و از نظر اندازه شبیه به خرس های کودیاک در آلاسکا یا خرس های قطبی یافت شده در قطب شمال بود.

از گوگل ترنسلیت برای ترجمه این خبر از دانشگاه مورسیا استفاده شد.

طبق این انتشار، محققان در سال 2015 کاوش در غارهای Cueva del Arco را آغاز کردند. سکونتگاه های متعددی با قدمت 7000 سال تا 50000 سال در سیستم غار کشف شده است.

کووا دل آرکو در منطقه مورسیا و در حدود 225 مایلی جنوب شرقی مادرید است.

بر اساس انتشار خبری روز جمعه 3 فوریه از دانشگاه مورسیا، باستان شناسان اسپانیایی در حال کاوش در غارهای زیرزمینی کووا دل آرکو بودند که نقطه خاصی توجه آنها را به خود جلب کرد. نقطه پر از رسوب مانند یک گذرگاه مهر و موم شده به داخل غار دیگری به نظر می رسید.

جادوگران به آرامی و با زحمت شروع به حفاری کردند، به این امید که چیزی بیابند که تلاش را ارزشمند کند. آنها در دیوار سنگی غار حفر کردند و هوا شروع به عبور از سوراخ کرد.

محققان در حال حفاری در گذرگاه مهر و موم شده هستند.

محققان در حال حفاری در گذرگاه مهر و موم شده هستند.