تیم ترامپ در برابر درخواست استاد ویژه برای توضیح درمورد طبقه بندی اسناد مار-آ لاگو مقاومت می کند


تیم حقوقی رئیس جمهور سابق ترامپ دوشنبه شب در برابر درخواست برای توضیح بیشتر درباره ادعاهای وی در مورد از حالت طبقه بندی اسنادی که ماه گذشته از خانه او در مار-آ-لاگو کشف شده بود، مقاومت کردند.

در پرونده ای به استاد ویژه منصوب شده از سوی دادگاه که ترامپ درخواست کرد، وکلای او گفتند که “زمان و مکان” برای افشای چنین اطلاعاتی در یک دادگاه جنایی به عنوان تلاشی برای بازپس گیری اموال وی ارائه می شود.

تیم حقوقی ترامپ نوشت: «در غیر این صورت، فرآیند استاد ویژه، شاکی را مجبور می‌کند تا دفاعیات خود را به طور کامل و به طور خاص از اساس هر کیفرخواست بعدی بدون اینکه چنین الزامی در حکم دادگاه منطقه مشخص باشد، افشا کند.

این مقاومت پس از آن صورت گرفت که وکلای ترامپ به رئیس جمهور سابق القا کردند که بیش از 300 سند کشف شده از خانه خود در فلوریدا را از حالت طبقه بندی خارج کرد، اما از ارائه کامل این ادعا در پرونده های دادگاه خودداری کردند.

تیم حقوقی ترامپ هفته گذشته در پرونده ای نوشت: «موضع دولت فرض می کند که اگر سندی دارای علامت طبقه بندی باشد، صرف نظر از هرگونه اقدامی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ انجام شده باشد، محرمانه باقی می ماند.

آنها افزودند: «هیچ ادعای مشروعی وجود ندارد که حذف طبقه بندی اسناد توسط رئیس اجرایی مستلزم تأیید اجزای بوروکراسی قوه مجریه است».

تیم حقوقی وزارت دادگستری در پرونده بعدی خود از اشاره وکیل ترامپ استفاده کردند.

شاکی اساساً به دنبال طرح سؤالاتی در مورد وضعیت طبقه بندی سوابق و طبقه بندی آنها بر اساس قانون سوابق ریاست جمهوری (‘PRA’) است. وزارت دادگستری (DOJ) نوشت، اما شاکی در واقع ادعا نمی کند – بسیار کمتر هیچ مدرکی ارائه می دهد – که هیچ یک از سوابق ضبط شده حاوی علائم طبقه بندی از طبقه بندی خارج شده است.

در این بیانیه افزوده شده است: «این گونه احتمالات نباید بدون ارائه شواهد شایسته از سوی شاکی اهمیت داده شود.

اگرچه روسای جمهور قدرت گسترده ای برای از حالت طبقه بندی کردن سوابق دارند، انجام این کار زنجیره ای از رویدادها را رقم می زند، زیرا سازمان های اطلاعاتی که چنین سوابقی را مدیریت می کنند باید اقدامات بیشتری را انجام دهند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماساچوست روز دوشنبه درخواست قانون آزادی اطلاعات را ارائه کرد و به دنبال حکم «پایدار» حذف طبقه‌بندی است که ترامپ – خارج از پرونده‌های دادگاه – در توضیح بخشی از پرونده در خانه‌اش به آن اشاره کرده است.

از آنجایی که ترامپ برای جلوگیری از بازبینی سوابق طبقه بندی شده توسط وزارت دادگستری مبارزه کرده است، این وزارتخانه استدلال کرده است که او نمی تواند ادعای احتمالی نسبت به این اسناد داشته باشد و گفته است که برچسب های طبقه بندی آنها نشان می دهد که آنها دولتی هستند و دارایی شخصی نیستند و ترامپ دلیلی برای متوقف کردن قوه مجریه ندارد. از بررسی آنها

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع