تیرانداز آربری می ترسد در زندان ایالتی کشته شود

مادر آربری، واندا کوپر جونز، در جلسه 31 ژانویه به قاضی گفت: “اعطای انتخاب ترجیحی آنها به این مردان برای حبس باعث شکست من خواهد شد.”

کوپلند گفت که به آژانس اصلاحات جورجیا هشدار داده است، “آژانس پاسخ داده است که این تهدیدات تایید نشده است و می تواند مک مایکل را به طور ایمن در بازداشت دولتی نگه دارد.”

اد تارور، وکیل آگوستا و وکیل سابق ایالات متحده در ناحیه جنوبی جورجیا، گفت که یک قاضی فدرال این اختیار را ندارد که به یک ایالت دستور دهد که حضانت قانونی خود را از زندانیان به اداره فدرال زندان ها واگذار کند.

خانواده خانواده آربری اصرار دارند که مک مایکل و برایان باید محکومیت خود را در یک زندان ایالتی بگذرانند، با این استدلال که یک ندامتگاه فدرال آنقدرها هم سخت نخواهد بود. والدین او قبل از محاکمه فدرال به شدت مخالفت کردند، زمانی که هر دو مک مایکل به دنبال توافقی بودند که شامل درخواست انتقال آنها به زندان فدرال می شد. قاضی در نهایت موافقتنامه را رد کرد.

قتل آربری بخشی از یک حسابرسی ملی بزرگتر در مورد بی عدالتی نژادی در میان سایر قتل های برجسته سیاه پوستان غیرمسلح از جمله جورج فلوید در مینیاپولیس و برونا تیلور در کنتاکی شد.

ساوانا، گا (AP) – مرد سفید پوستی که پس از تعقیب مرد سیاهپوست در حال اجرا در یکی از محله‌های جورجیا، به ضرب گلوله احمد آربری شلیک کرد، می‌گوید که می‌ترسد در صورتی که برای گذراندن حبس ابد به اتهام قتل به یک زندان ایالتی فرستاده شود، توسط دیگر زندانیان کشته شود. .

در 23 فوریه 2020، مک مایکل و پدرش، گرگ مک‌مایکل، خود را به اسلحه مسلح کردند و پس از اینکه آربری از کنار خانه‌شان در خارج از شهر بندری برانزویک دوید، برای تعقیب و گریز به یک کامیون پریدند. یکی از همسایگان، ویلیام «رودی» برایان، با کامیون خود به تعقیب و گریز پیوست و ویدیویی از تراویس مک مایکل در حال انفجار آربری با یک تفنگ ساچمه ای با تلفن همراه ضبط کرد.

در جورجیا، مک مایکل و برایان پس از محکوم شدن به قتل آربری در پاییز گذشته در دادگاه ایالتی به حبس ابد محکوم شدند. آنها از زمان محاکمه در ماه فوریه در دادگاه فدرال، جایی که هیئت منصفه آنها را به جنایات ناشی از نفرت محکوم کرد، در زندان شهرستانی در بازداشت مارشال های آمریکایی باقی مانده اند. اکنون هر متهم با یک حبس ابد بالقوه مواجه است.

گرگ مک مایکل، 66 ساله، همچنین از قاضی خواسته است که او را به جای زندان ایالتی، در زندان فدرال قرار دهد، زیرا نگرانی های ایمنی و مشکلات سلامتی را ذکر کرده است.

تارور در مورد قاضی گفت: «او مطمئناً می‌تواند این درخواست را مطرح کند، و این بستگی به وزارت اصلاحات ایالتی دارد که آیا آنها با این کار موافقت کنند یا نه.»

تراویس مک مایکل، 36 ساله، پس از محکومیت او به اتهامات جنایت نفرت فدرال در ماه فوریه، روز دوشنبه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده محکوم می شود. وکیل مدافع او روز پنجشنبه درخواست قانونی داد و از قاضی خواست که مک مایکل را در بازداشت فدرال نگه دارد.

هنگامی که این افراد روز دوشنبه توسط قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، لیزا گادبی وود، محکوم شدند، پروتکل این است که آنها را به وزارت اصلاحات جورجیا تحویل دهند تا حکم زندان خود را به دلیل قتل سپری کنند. به این دلیل که آنها ابتدا توسط مقامات دولتی دستگیر و محاکمه شدند.

تشکیل پرونده دادگاه کوپلند به توافق قبلی بین قاضی، دادستان و وکلای مدافع برای نگه داشتن مک مایکل و برایان در بازداشت فدرال “از طریق تکمیل محاکمه فدرال و هرگونه روند پس از محاکمه” اشاره دارد. او استدلال کرد که به این معنی است که تراویس مک مایکل باید حداقل در بازداشت فدرال از طریق درخواست تجدید نظر برای محکومیت جنایت نفرت خود باقی بماند.



منبع

کوپلند در درخواست محکومیت خود نوشت: برای تراویس مک مایکل، “نگرانی او این است که بلافاصله پس از تحویل به سیستم زندان ایالتی برای اجرای آن حکم کشته شود.” او چندین تهدید به مرگ دریافت کرده است که با توجه به همه شرایط قابل اعتماد است.

وکیل امی لی کوپلند استدلال می کند که مک مایکل “صدها تهدید” دریافت کرده است و در سیستم زندان ایالت جورجیا که تحت تحقیق وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل نگرانی در مورد خشونت بین زندانیان است، در امان نخواهد بود.