تیراندازی های دسته جمعی منجر به افزایش شکاف در سیاست های دولتی اسلحه می شود

دموکرات‌ها از قانونی حمایت کرده‌اند که به مقامات اجازه می‌دهد اسلحه‌ها را از افرادی که در معرض خطر آسیب‌رسانی هستند، بردارند. اما چشم انداز آن خوب نیست.

بر اساس آرشیو Gun Violence، برای سومین سال متوالی، ایالات متحده در سال 2022 بیش از 600 تیراندازی جمعی را ثبت کرد که در آن حداقل چهار نفر کشته یا زخمی شدند. امسال شروع مرگبار دیگری داشت، از جمله سه تیراندازی دسته جمعی در کالیفرنیا در یک هفته که منجر به کشته شدن 22 نفر شد. تیراندازی صبح شنبه در محله ای مجلل لس آنجلس که حداقل سه کشته و چهار زخمی برجای گذاشت، بر تلفات وحشتناک این حادثه افزود. با وجود این واقعیت که کالیفرنیا برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین اسلحه در کشور را دارد.

در عوض، مقامات تگزاس تابستان گذشته با 105.5 میلیون دلار برای ابتکارات ایمنی مدارس و سلامت روان پاسخ دادند.

جانی داگلاس، دختر 15 ساله‌اش، گفت: «اگر چنین قانونی وجود داشت، «این اتفاق نمی‌افتاد – حداقل از آن شخص، آن موقعیت، آن اسلحه، آن مرگ و همه اینها جلوگیری می‌شد». از تیرانداز فرار کرد

حداقل چیزی که خشونت را متوقف نکرده باشد.

در مقابل، قانونگذاران در نیویورک و ایلینویز به رهبری دموکرات‌ها نسبتاً سریع اقدام به اعمال محدودیت‌های اضافی اسلحه پس از تیراندازی‌های جمعی کردند.

در اوکلاهاما، که چندین تیراندازی دسته جمعی را تجربه کرد، انتظار می‌رود قانونگذاران جمهوری‌خواه برای اجرای قوانین ضعیف‌تر اسلحه تلاش کنند. جیم اولسن، نماینده ایالت جمهوری خواهان لایحه ای برای کاهش سن حمل سلاح گرم از 21 به 18 سال ارائه کرده است.

جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی، یک دموکرات، قانونی را در اوایل ماه جاری امضا کرد که عمدتاً به دلیل تیراندازی در رژه روز استقلال که هفت کشته و ده ها زخمی در حومه شیکاگو پارک هایلند انجام داد، تحریک شد. این قانون فروش یا در اختیار داشتن ده ها نوع خاص اسلحه نیمه اتوماتیک و خشاب مهمات با ظرفیت بالا را ممنوع می کند. پس از شکایت مدافعان حقوق اسلحه، یک قاضی موقتاً آن را مسدود کرده است.

با این حال بعید به نظر می رسد. «دید فلا» رئیس مجلس نمایندگان تگزاس در اوایل این ماه به خبرنگاران گفت که حمایت کافی در مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان برای تصویب لایحه‌های محدودکننده دسترسی به اسلحه را پیش‌بینی نمی‌کند. فرماندار جمهوری خواه گرگ ابوت گفته است که افزایش سن خرید تفنگ های نیمه اتوماتیک “غیرقانونی” است، اگرچه چندین ایالت از قبل محدودیت های مشابهی دارند.

فلیسیا مارتینز که پسر 10 ساله‌اش خاویر لوپز در این حمله کشته شد، گفت: «به یک جوان 18 ساله نباید اجازه داد که یک سلاح زشت بخرد. او افزود: «این قوانین نیاز به تغییر دارند و باید امروز – نه فردا – تغییر کنند.»

در تگزاس، رولاند گوتیرز، سناتور ایالتی دموکرات، هفته گذشته یک کنفرانس خبری در کنگره با بستگان برخی از 19 کودک و دو معلم که در ماه مه گذشته در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde کشته شدند، تشکیل داد. آنها از قانونگذاران درخواست کردند که سن را از 18 به 21 برای خرید تفنگ های نیمه اتوماتیک و رفع محدودیت ها در برابر دعاوی مربوط به سهل انگاری افسران مجری قانون و سازمان های عمومی افزایش دهند.

اندرسون که در حین تیراندازی در باشگاه کیو بارتن می‌کرد، از سیاستمداران می‌خواهد که کنترل بیشتر اسلحه و خدمات بهداشت روانی بهتری داشته باشند.

در ایالت‌های تحت رهبری دموکرات‌ها با قوانین محدودکننده اسلحه، مقامات به تراژدی‌های دولت داخلی با محدودیت‌های بیشتری برای اسلحه پاسخ داده‌اند – این باور را دو چندان می‌کنند که تیراندازی‌های آینده را می‌توان با کنترل دسترسی به سلاح‌های کشنده خنثی کرد.

با غمگین شدن جوامع بیشتر، جلسات قانونگذاری در بسیاری از ایالت ها در حال برگزاری است. لوایح متعددی در رابطه با اسلحه تنظیم شده است، اما به نظر می رسد که زمینه های مشترک وجود نداشته باشد.

پس از کشته شدن یک معلم، یک دانش آموز و مجروح شدن هفت نفر دیگر در اکتبر گذشته در دبیرستان مرکزی هنرهای تجسمی و نمایشی در سنت لوئیس، میسوری نیز بعید به نظر می رسد قوانین سختگیرانه تری برای اسلحه وضع کند. پلیس گفت که قبلاً به تماس مادر این جوان 19 ساله برای برداشتن اسلحه از او پاسخ داده بود، اما آنها نتوانستند این کار را انجام دهند زیرا میسوری فاقد قانون پرچم قرمز است.

در بسیاری از ایالت‌های دارای مجلس قانونگذاری تحت رهبری جمهوری‌خواهان، تیراندازی‌های بلندپایه بعید به نظر می‌رسد که موجب محدودیت‌های جدید سلاح گرم در سال جاری شود – که منعکس کننده این باور است که افراد خشن، نه سلاح‌هایشان، مشکل دارند.

جفرسون سیتی، مو. (AP) – تیراندازی های دسته جمعی به طور مکرر در سراسر ایالات متحده توجه عمومی را به خود جلب کرده است، اما به نظر می رسد که هر تیراندازی اضافی به جای برانگیختن واکنش واحد از سوی مقامات منتخب، شکاف سیاسی در مورد سیاست اسلحه را در میان ایالت ها افزایش می دهد.

نویسندگان آسوشیتدپرس آکاسیا کورونادو در آستین، تگزاس؛ جسی بداین در دنور؛ شان مورفی در اوکلاهما سیتی؛ توماس پیپرت در کلرادو اسپرینگز، کلرادو؛ سارا رنکین در ریچموند، ویرجینیا؛ گری رابرتسون در رالی، کارولینای شمالی؛ و جیم سالتر در سنت لوئیس به این گزارش کمک کردند.



منبع

دانیل وبستر، استاد بهداشت آمریکایی در این باره گفت: «بدیهی است که هیچ کس نمی‌خواهد این فجایع را ببیند – این تلفات جانی – اما اینکه چگونه به مشکل نگاه می‌شود، و بنابراین پاسخ به آن مشکل، تفاوت شب و روز است. مرکز جان هاپکینز برای راه حل های خشونت با سلاح گرم.

یک تیرانداز 18 ساله با زره بدن و یک تفنگ نیمه خودکار در ماه مه گذشته در یک فروشگاه مواد غذایی بوفالو در محله ای عمدتاً سیاهپوست 10 نفر را کشت و سه نفر دیگر را مجروح کرد. ظرف یک ماه، قانونگذار و فرماندار قوانینی را وضع کردند که افراد زیر 21 سال را از خرید تفنگ های نیمه اتوماتیک منع کردند، فروش زره های مقاوم در برابر گلوله را محدود کردند و قوانین مربوط به پرچم قرمز را تشدید کردند.

اولسن گفت: «این یک حق قانونی است. نابالغی که در 18 سالگی وجود دارد، گاهی در 22 سالگی نیز وجود دارد. بنابراین، ما می‌خواهیم چه کار کنیم؟ افزایش سن به 25 یا 30 سال؟ من فکر نمی کنم.»

پرو تم کالب رودن، رئیس جمهور سنا، یک جمهوری خواه، گفت: “فکر نمی کنم یک قانون پرچم قرمز – آن طور که من می دانم و تعریف شده است – هیچ شانسی برای عبور از سنای میسوری ندارد، مطمئناً این امر قطعی است.” .

مایک پارسون، فرماندار میسوری، یک جمهوریخواه، در عوض 50 میلیون دلار برای کمک هزینه ایمنی مدارس در پاسخ به تیراندازی پیشنهاد کرده است.

اندرسون گفت: «بعد از آنچه که من پشت سر گذاشتم و دوستانم و جامعه ما در اینجا، می دانید، انجام هیچ کاری یک گزینه نیست.

در کلرادو، دو ماه پس از کشته شدن پنج نفر در یک کلوپ شبانه LGBTQ در کلرادو اسپرینگز، قانونگذاران انواع محدودیت های جدید اسلحه را پیشنهاد می کنند. رهبران دموکرات بیشترین حمایت را از پیشنهادها برای تقویت قوانین پرچم قرمز و افزایش حداقل سن برای خرید سلاح گرم از 18 به 21 سال داشته اند.

___

مایکل اندرسون، متصدی بار که از تیراندازی دسته جمعی در یک کلوپ شبانه در کلورادو جان سالم به در برد، گفت: «با این تیراندازی های دسته جمعی، آن را بشویید، بشویید و تکرار کنید. “آنها اتفاق می‌افتند، و سپس اتفاق می‌افتند، و سپس اتفاق می‌افتند – و بعد هیچ کاری انجام نمی‌شود.”