تگزاس انتقال مهاجران به فیلادلفیا را آغاز کرد

ابوت طرح اتوبوسرانی خود را به عنوان راهی برای ارسال پیامی سیاسی به بایدن در پاسخ به تعداد فزاینده گذرگاه های مرزی آغاز کرد. بر اساس گزارش گشت مرزی ایالات متحده، در سال مالی جاری نزدیک به 2.4 میلیون مهاجر در مرز جنوب غربی ایالات متحده دستگیر شدند. دستگیری مهاجران در سال جاری 37 درصد بیشتر از سال گذشته و بیش از دو برابر تعداد در سال 2019 بوده است.

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، روز سه شنبه گفت که دولت او انتقال مهاجران در ایالت او به فیلادلفیا، آخرین شهر تحت رهبری دموکرات ها را آغاز کرده است که از برنامه وی برای استفاده از خانواده های مهاجر ناامید به عنوان ابزارهای سیاسی متاثر شده است.

تیفانی بارو از ائتلاف بشردوستانه مرزی وال ورد به تگزاس تریبون گفت که این گروه قبلاً برای سازمان‌های غیرانتفاعی در فیلادلفیا ترتیبی داده است که مهاجران را در هنگام ورود پذیرایی کنند و آنها را به سمت منابع محلی راهنمایی کنند.

جیم کنی، شهردار فیلادلفیا تایید کرد که 30 پناهجو روز چهارشنبه از تگزاس وارد شهر خواهند شد و گفت که شهر “با وقار و احترام از همسایگان تازه وارد ما استقبال خواهد کرد.”

«تا زمانی که دولت بایدن کار خود را انجام ندهد و امنیت مرزی پایدار را برای تگزاس‌ها و مردم آمریکا فراهم کند، تگزاس بیش از هر ایالت دیگر در تاریخ این کشور برای دفاع در برابر تهاجم در امتداد مرز، از جمله افزودن شهرهای پناهگاهی بیشتری مانند فیلادلفیا به انجام اقدامات خود ادامه خواهد داد. در بیانیه آمده است.

شهردار گفت که شهر صندوق استقبال از فیلادلفیا را راه اندازی کرده است تا به ساکنان اجازه دهد در تلاش های محلی برای پذیرش مهاجران، پناهندگان و پناهجویانی که به فیلادلفیا می آیند مشارکت کنند. این بودجه در اختیار سازمان‌های غیرانتفاعی محلی قرار می‌گیرد که از جوامع مهاجر ورودی حمایت می‌کنند.

تعداد فزاینده ای از مهاجران از ونزوئلا می آیند تا از خشونت سیاسی و آشفتگی اقتصادی به آنجا فرار کنند. در ماه اکتبر، وزارت امنیت داخلی یک مسیر جدید برای مهاجران فراری از ونزوئلا برای اسکان قانونی مجدد در ایالات متحده اعلام کرد، اما کسانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کنند به مکزیک بازگشت و از ورود قانونی به ایالات متحده منع شد.

مربوط…





منبع

برخی از محدودیت‌های مهاجرتی تحت ریاست‌جمهوری پیشین دونالد ترامپ شامل عنوان 42 و «در مکزیک بمانید» بود. عنوان 42 یک دستور بهداشت عمومی است که مقامات مهاجرت در طول همه‌گیری برای طرد مهاجران براساس نگرانی‌های COVID-19 از آن استفاده کرده‌اند. سیاست ماندن در مکزیک برخی از مهاجران را ملزم می‌کرد که منتظر تصمیم‌گیری درباره درخواست‌های پناهندگی آمریکا در مکزیک باشند. بایدن به سیاست ماندن در مکزیک پایان داد و یک قاضی فدرال روز سه شنبه عنوان 42 را مسدود کرد.

از ماه آوریل، استراتژی اتوبوسرانی تگزاس با موفقیت به جوامع مرزی ما که تحت تاثیر هجوم تاریخی مهاجران ناشی از سیاست‌های بی‌ملاحظه مرزهای باز پرزیدنت بایدن هستند، کمک‌های بسیار مورد نیاز را ارائه کرده است. ابوت در این بیانیه گفتبا اشاره به امتناع پرزیدنت جو بایدن از حفظ برخی محدودیت های مهاجرتی دوران ترامپ.

بایدن در ماه سپتامبر گفت: «ما فرآیندی برای مدیریت مهاجران در مرز داریم. ما در حال کار هستیم تا مطمئن شویم که ایمن، منظم و انسانی است. مقامات جمهوری خواه نباید در این روند دخالت کنند.»

کنی در توییتی نوشت: «مزار آور است که دولت فرماندار ابوت به اجرای سیاست هدفمند ظالمانه خود با استفاده از خانواده های مهاجر به عنوان مهره های سیاسی ادامه می دهد.

برای سال‌ها، جمهوری‌خواهان گذرگاه‌های مرزی مهاجران را “تهاجم” می‌نامند تا ترس را در مورد مهاجرانی که اغلب سیاه‌پوست یا قهوه‌ای هستند و به دنبال امنیت و فرصتی در ایالات متحده هستند که در کشورهای خود نداشتند، ایجاد کنند. منتقدان می‌گویند که این اصطلاح مهاجران را غیرانسانی می‌کند و آنها را هدف خشونت قرار می‌دهد – که در سال 2019 اتفاق افتاد، زمانی که مردی با دیدگاه‌های بسیار نژادپرستانه و ضد مهاجر، نزدیک به 22 نفر را در یک Walmart در ال پاسو، تگزاس کشت.

فرماندار جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بزرگترین شهر پنسیلوانیا اکنون مقصدی برای پناهجویانی خواهد بود که با اتوبوس از تگزاس خارج می‌شوند – معمولاً بدون ارتباط مناسب در مورد آنچه می‌توانند انتظار داشته باشند – به حوزه‌های قضایی تحت رهبری دموکرات‌ها که خود را پناهگاهی برای مهاجران می‌دانند. ابوت ماه هاست که این طرح را اجرا می کند و نیویورک، شیکاگو و واشنگتن دی سی را هدف قرار داده است