توطئه‌های انتخاباتی رقابت‌هایی را برای تصدی وزارت خارجه ایجاد می‌کنند

در مجموع، نیمی از 22 جمهوری‌خواه که برای پست‌های وزیر امور خارجه نامزد می‌شوند که بر انتخابات نظارت می‌کنند، دروغ‌های انتخاباتی ترامپ را تکرار کرده‌اند و هفت نفر از آنها از تلاش‌های او برای براندازی اراده مردم و باقی ماندن در قدرت در سال 2020 حمایت کردند.

در برخی ایالت ها، وزیر امور خارجه بر انتخابات نظارت نمی کند. در کشورهای دیگر، مانند پنسیلوانیا، فرماندار وزیر امور خارجه را برای نظارت بر رأی گیری منصوب می کند. در آنجا، داگ ماستریانو، نامزد جمهوری‌خواه، اتوبوس‌هایی را برای انتقال مردم به راهپیمایی 6 ژانویه ترامپ ترتیب داد و قول داده است فردی را منصوب کند که فهرست رأی‌دهندگان ایالت را پاک کند و تقریباً 8.8 میلیون رای‌دهنده ایالت مجبور به ثبت نام مجدد شوند.

در مقابل، بسیاری از جمهوری خواهان فعلی، تلاش های ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 را رد کردند و در انتخابات مقدماتی علیه کسانی که آن رقابت را زیر سوال می بردند، پیروز شدند. برجسته‌ترین نمونه در جورجیا است، جایی که برد رافنس‌پرگر، وزیر امور خارجه، درخواست‌های خصوصی ترامپ را برای «پیدا کردن» آرای کافی برای اعلام برنده شدن او در ایالتی که بایدن واقعاً برد را رد کرد.

در میان دفاتر بی شماری که در رأی گیری روز سه شنبه مورد توجه قرار گرفتند، پست معمولاً مبهم وزیر امور خارجه برجسته است.

دیوید بکر، مدیر اجرایی مرکز نوآوری و نوآوری انتخابات، گفت: “اگر آنها پیروز شوند، ما کسی را خواهیم داشت که بر اساس یک پلتفرم انکار انتخابات نامزد می شود و می گوید: “در واقع، انتخابات تنها زمانی مشروع است که نامزد من پیروز شود.” تحقیق و نویسنده کتاب «حقیقت بزرگ»، کتابی که در مورد خطرات دروغ های انتخاباتی ترامپ هشدار می دهد.

در ویسکانسین، کمیسیون‌های انتخاباتی دو حزبی این ایالت بر انتخابات نظارت می‌کنند، اما برخی از جمهوری‌خواهان می‌خواهند آن را تغییر دهند. تونی اورز، فرماندار دموکرات ایالت، لوایح مجلس قانونگذاری تحت کنترل حزب جمهوری خواه را که تلاش می کرد کنترل رای گیری را از کمیسیون سلب کند، مسدود کرده است. اورس با تیم میشلز جمهوری‌خواه، تاجری که توسط ترامپ حمایت می‌شود و برنامه‌ای برای دوست‌تر کردن کمیسیون با جمهوری‌خواهان دارد، روبرو است.

در آریزونا، مارک فینچم، نماینده ایالتی، که در راهپیمایی ترامپ در 6 ژانویه 2021، که قبل از حمله مرگبار به ساختمان کنگره آمریکا برگزار شد، شرکت کرد، پس از اینکه گفت که پیروزی جو بایدن دموکرات در سال 2020 را تایید نمی کرد، نامزد وزارت امور خارجه می شود. حالت. نامزد GOP در نوادا، جیم مارچانت، همین قول را داد. در نیومکزیکو، آدری تروخیلو، رقیب وزیر امور خارجه جمهوری خواه، درخواست تجدیدنظر ناموفق در دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2020 برای لغو پیروزی بایدن را تشویق کرد.

نامزدی توطئه گران انتخاباتی باعث بهمنی از هزینه ها در رقابت ها شده است که عمدتاً توسط دموکرات ها و متحدان آنها انجام می شود. آنها رقابت‌ها را با میلیون‌ها دلار تبلیغات بمباران کرده‌اند که از رای‌دهندگان می‌خواهند قبل از سپردن کار اجرای انتخابات به این گونه نامزدها به دقت فکر کنند.

در اکثر ایالت ها، این مقام، مقام ارشد انتخاباتی است که بر سیستم رای دهی ایالت نظارت می کند. در برخی از ایالت های نوسان محوری کشور، جمهوری خواهان نامزدهایی را برای آن سمت معرفی کرده اند که از لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 برای حفظ دونالد ترامپ در کاخ سفید حمایت کردند.

امتناع رافنسپرگر خشم ترامپ را برانگیخت و او یک رقیب اولیه را به خدمت گرفت که در انتخابات مقدماتی ماه مه به شدت شکست خورد. رافنسپرگر اکنون در روز سه شنبه با سناتور بی نگوین ایالت دموکرات روبرو خواهد شد.

پوشش خبری AP از انتخابات میان دوره ای 2022 را در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections دنبال کنید. و در https://apnews.com/hub/explaining-the-elections درباره مسائل و عوامل موجود در میان دوره ای بیشتر بدانید.



منبع

___

گروهی دیگر از نظریه پردازان توطئه انتخاباتی وجود دارند که تقریباً در ایالت های کمتر رقابتی سه شنبه شب برنده خواهند شد. در وایومینگ، نماینده ایالتی، چاک گری بدون مخالفت در حال اجراست. پس از اینکه او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه پیروز شد، مدیر انتخابات ایالتی استعفا داد و مجلس قانونگذاری ایالتی تحت کنترل حزب جمهوری خواه تصمیم گرفت تا اداره انتخابات را از دفتر دور کند، اما مخالفت کرد. در آلاباما، وس آلن، نماینده ایالتی، نامزد حزب جمهوری خواه در ایالت کاملا محافظه کار، از شکایتی برای لغو پیروزی بایدن که توسط دادگاه عالی ایالات متحده رد شد، حمایت کرد.

کریستینا کارامو جمهوری خواه در ایالت نوسانی دائمی میشیگان اصرار دارد که بایدن در واقع در ایالت او پیروز نشد، حتی اگر پیروز شد – با بیش از 154000 رای.