توضیح دهنده-در انتخابات 2022 کنگره آمریکا چه چیزی در خطر است؟

ترامپ نیز در رای گیری حضور ندارد. اما او با موفقیت از لیستی از کاندیداهای همفکر خود حمایت کرده است، زیرا تلاش می کند تا رهبر عملی حزب خود در آستانه رقابت احتمالی دیگری برای کاخ سفید در سال 2024 باقی بماند.

جمهوری خواهان شانس زیادی برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا دارند، در حالی که دموکرات ها امید بیشتری به حفظ اکثریت در سنا دارند. مجلس نمایندگان جمهوریخواه برای منحرف کردن اکثر قوانینی که بایدن و دموکرات‌های هم‌پیمانش می‌خواهند وضع کنند کافی است، و همچنین احتمالاً موجی از تحقیقات جدید کنگره در مورد دولت را تحریک می‌کند.

دموکرات های مجلس نمایندگان که از تسلط جمهوری خواهان می ترسند، برای خروج به سرعت تلاش کرده اند. 31 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که بازنشسته می شوند یا به دنبال پست دیگری هستند که بیشترین تعداد از سال 1992 برای این حزب است.

بایدن زیر آب

(گزارش توسط جیمز اولیفانت و جیسون لانگ؛ ویرایش توسط کالین جنکینز و جاناتان اوتیس)



منبع

دموکرات ها از پیامدهای تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر لغو حمایت های قانون اساسی سقط جنین رو در مقابل وید، که منجر به افزایش آرای اعتراضی دموکرات ها در همه پرسی کانزاس و مجموعه ای از انتخابات ویژه مجلس نمایندگان شد، خوشحال شده اند. به نظر می رسد که ناآرامی بر سر تصمیم دادگاه، شور و شوق رای دهندگان را از بین برده است.

جمهوری‌خواهان نقشه‌های جدید سودمندی را از طریق ساختمان‌های ایالتی تحت کنترل خود، از جمله در تگزاس و فلوریدا، به کار گرفتند، در حالی که دموکرات‌ها در نیویورک دیدند که نقشه تهاجمی خود توسط دادگاه عالی ایالت باطل شده است.

بادهای تاریخی

در سال جاری، جمهوری خواهان تنها به کسب چهار کرسی در انتخابات 8 نوامبر نیاز دارند تا اکثریت مجلس 435 عضوی را به دست آورند.

جمهوری خواهان باید تنها یک کرسی به دست آورند تا کنترل سنای آمریکا را در دست بگیرند، سنای آمریکا که در حال حاضر با 50 بر 50 تقسیم شده است و کامالا هریس معاون رئیس جمهور به عنوان رای تساوی شکسته است.

حزبی که در قدرت است معمولاً کرسی های مجلس نمایندگان را در اولین دوره چهار ساله رئیس جمهور جدید از دست می دهد.

از سوی دیگر، موج جمهوری خواهان می تواند منجر به این شود که همه آن کرسی ها به سمت آن حزب بروند، شاید در کنار کلرادو و نیوهمپشایر.

دموکرات ها استدلال کرده اند که بسته اخیر آب و هوا و مراقبت های بهداشتی تصویب شده توسط کنگره به کاهش تورم از جمله مقرون به صرفه تر کردن داروهای تجویزی و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی کمک می کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 29 تا 30 اوت انجام شد، کمتر از نیمی از کشور – 38٪ – عملکرد او را تایید می کنند. همان نظرسنجی نشان داد که 69 درصد از آمریکایی ها معتقدند که کشور در مسیر اشتباه قرار دارد، در حالی که تنها 21 درصد معتقدند که در مسیر درستی قرار دارد.

اما نامزدهای دموکرات در آریزونا، جورجیا و نوادا ممکن است به این حزب کمک کنند تا این کرسی ها را حفظ کند، در حالی که جمهوری خواهان می توانند کرسی های خود را در پنسیلوانیا و ویسکانسین، دو ایالتی که در انتخابات 2020 به بایدن در مقابل ترامپ رای دادند، واگذار کنند.

دموکرات‌ها همچنین امیدوارند که مشکلات حقوقی ترامپ ناشی از حمله اخیر اف‌بی‌آی به خانه‌اش در فلوریدا و ادامه تحقیقات در مورد نقش او در تلاش برای براندازی انتخابات 2020، باعث شود رای‌دهندگان نوسان کمتری تمایل به حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه داشته باشند.

حزب دموکرات باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات، در انتخابات سال 2010 در اولین دوره ریاست جمهوری وی 63 کرسی ویرانگر را از دست داد. در سال 2018، دو سال پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، حزب جمهوری خواه 41 کرسی مجلس نمایندگان را واگذار کرد. در هر دو مورد، کنترل محفظه برگشت.

اضطراب اقتصادی

واشنگتن (رویترز) – كنترل كنگره آمریكا در انتخابات میاندوره ای نوامبر، همراه با برنامه سیاسی باقی مانده رئیس جمهور جو بایدن در خطر است.

علیرغم کاهش شدید بیکاری، اقتصاد همچنان درگیر تورم افسارگسیخته است که هزینه کالاهای اساسی خانواده مانند غذا و انرژی را افزایش داده است. حتی با کاهش قیمت برخی کالاها مانند بنزین، فدرال رزرو اخیرا هشدار داده است که همچنان باید گام های تهاجمی برای کنترل تورم بردارد که می تواند رشد را کاهش دهد.

کاخ سفید بایدن اخیراً اعلام کرد که دولت برخی از بدهی‌های وام دانشجویی را خواهد بخشید، تصمیمی بحث‌برانگیز که دموکرات‌ها امیدوارند به افزایش حضور رای‌دهندگان جوان کمک کند.

در حالی که بایدن در رای گیری ماه نوامبر شرکت نمی کند، انتخابات میان دوره ای اغلب به عنوان یک همه پرسی در مورد رئیس جمهور عمل می کند. محبوبیت بایدن در تابستان پس از یک سری پیروزی در سیاست ها و برخی اخبار اقتصادی بهبود یافته اندکی افزایش یافت، اما او همچنان در میان مردم آمریکا زیر آب باقی می ماند.

نظرسنجی‌های رویترز/ایپسوس و دیگران همچنان اقتصاد را به‌عنوان دغدغه اصلی رای‌دهندگان نشان می‌دهند که بسیار پیشی‌تر از سایر موضوعات مانند جرم، مهاجرت، سقط جنین و محیط‌زیست است.

دورنمای آن‌ها برای کسب این کرسی‌ها از طریق تخطی‌طلبی افزایش یافته است، رویه‌ای که در آن یک حزب خطوط حوزه‌های کنگره را دستکاری می‌کند تا قدرت خود را در طول فرآیند تقسیم مجدد که یک‌بار در یک دهه انجام می‌شود، تثبیت کند.

انتظارات دموکرات‌ها مبنی بر اینکه بهبود سریع اقتصادی از همه‌گیری کووید-19 چشم‌انداز میان‌مدت آن‌ها را تقویت می‌کند محقق نشده است.

بر اساس مجموع تحلیلگران برجسته انتخابات، کمتر از 35 رقابت در مجلس نمایندگان توسط تحلیلگران انتخاباتی به عنوان یک چالش واقعی در ماه نوامبر تلقی می شود.

نوشته جیمز اولیفانت و جیسون لنگ

ژاکوب روباشکین، تحلیلگر Inside Elections در واشنگتن گفت: «دموکرات‌ها دلایل بیشتری برای خوش‌بین بودن نسبت به مدت‌های طولانی دارند. اما موقعیت دموکرات‌ها هنوز در هر دو مجلس بسیار وخیم است.»

برخی از دموکرات ها به سمت در می روند