توضیح دهنده-خاموش شدن؟ پیش فرض؟ بن بست خطرناک جدید سقف بدهی واشنگتن

جانت یلن، وزیر خزانه داری، در 19 ژانویه گفت که ایالات متحده به سقف وام فعلی 31.4 تریلیون دلاری خود رسیده است، اما می تواند تا ژوئن با جابجایی پول بین حساب های مختلف، به پرداخت صورت حساب های خود ادامه دهد.

بر خلاف بسیاری از کشورها، ایالات متحده محدودیت سختی را برای مقدار پولی که می تواند قرض کند تعیین می کند. در نتیجه، کنگره باید به طور دوره‌ای این سقف را افزایش دهد، زیرا دولت معمولاً بیش از هر سال پولی را که جمع‌آوری می‌کند خرج می‌کند و به بدهی ملی می‌افزاید.

عدم پرداخت بدهی احتمالاً موجی از شوک را در بازارهای مالی جهانی ایجاد می کند، زیرا سرمایه گذاران اعتماد خود را به توانایی خزانه داری در پرداخت اوراق قرضه خود از دست خواهند داد، اوراقی که جزو امن ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شوند و به عنوان بلوک های ساختمانی برای سیستم مالی جهان عمل می کنند.

کنگره کارکرد مالی مهم دیگری نیز دارد: اطمینان از اینکه دولت می‌تواند صورتحساب‌هایش را بپردازد، از جمله هزینه‌هایی که قانون‌گذاران قبلاً با آن موافقت کرده‌اند.

تعطیلی دولت چیست؟

برخی از جمهوری‌خواهان پیشنهاد کرده‌اند که خزانه‌داری می‌تواند برخی از تعهدات، مانند حقوق پنتاگون و پرداخت بدهی‌ها را پوشش دهد و برخی دیگر را به تعویق بیندازد. یلن گفته است که این امکان پذیر نیست.

نبرد بودجه در سال 2011 که واشنگتن را به آستانه نکول رساند، باعث فروختن سهام و برای اولین بار کاهش رتبه اعتباری بالاترین رتبه ایالات متحده شد. سایر شاخص‌های اقتصادی مانند اعتماد مصرف‌کننده و خوش‌بینی کسب‌وکارهای کوچک نیز در آن دوره کاهش یافتند.

کنگره قرار است برای هر سال مالی که از اول اکتبر آغاز می‌شود، قوانین مربوط به هزینه‌ها را به تفصیل تصویب کند، یا تمدید موقتی برای ادامه فعالیت دولت تصویب کند.

علائم نگرانی در حال حاضر در بازارهای مالی نمایان شده است، زیرا سرمایه گذاران خواستار بازدهی بالاتر برخی از اسناد خزانه هستند.

سقف بدهی چیست؟

خزانه داری در سال 1979 به دلیل مشکلات رایانه ای قادر به پرداخت به موقع به برخی از سرمایه گذاران کوچک نبود، اما تحلیلگران می گویند که این امر تأثیر گسترده تری بر بازارهای مالی نداشت.

در 10 سال گذشته سه بار اتفاق افتاده است. جنگ بر سر هزینه های مراقبت های بهداشتی منجر به تعطیلی 16 روزه در اکتبر 2013 شد، در حالی که اختلافات بر سر مهاجرت منجر به تعطیلی سه روزه در ژانویه 2018 و تعطیلی 35 روزه بین دسامبر 2018 تا ژانویه 2019 شد.

منابع: دفتر بودجه کنگره (CBO)، دفتر پاسخگویی دولت، خدمات تحقیقات کنگره، دفتر مدیریت و بودجه، اداره تامین اجتماعی

نوشته اندی سالیوان

طبق گزارش دفتر بودجه کنگره، تعطیلی 2018-2019 فعالیت اقتصادی را حدود 11 میلیارد دلار کاهش داد، اما بسیاری از این رشد از دست رفته با از سرگیری فعالیت های دولت جبران شد. CBO دریافت که در مجموع، تعطیلی حدود 3 میلیارد دلار، معادل 0.02 درصد تولید ناخالص داخلی، به اقتصاد زیان رساند.

(گزارش توسط اندی سالیوان؛ ویرایش توسط اسکات مالون و آلیستر بل)



منبع

این هرگز برای قانون‌گذارانی که نمی‌خواهند وام‌های بیشتری را امضا کنند، اما نمی‌خواهند یک پیش‌فرض ایجاد کنند، کار خوشایندی نیست. گاهی کنگره سقف بدهی را بی سر و صدا افزایش می دهد، مانند آگوست 2019، در دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه، و گاهی اوقات از این موقعیت استفاده می کند تا قبل از افزایش سقف در آخرین لحظه ممکن، در بحثی پر سر و صدا در مورد سیاست های مالی شرکت کند. در سال 2011.

برخلاف تعطیلی دولت، کارشناسان می گویند اگر دولت ایالات متحده قادر به پرداخت صورت حساب های خود نباشد، فاجعه بار خواهد بود.

در آن مرحله، وقتی اقدامات به اصطلاح فوق العاده تمام شود، خزانه داری پول کافی از دریافت های مالیاتی برای پوشش پرداخت اوراق قرضه، حقوق کارگران، چک های تامین اجتماعی و سایر صورت حساب ها را نخواهد داشت.

اگر سقف بدهی ها بالا نرود چه اتفاقی می افتد؟

اگر 69 میلیون نفری که در تامین اجتماعی ثبت نام کرده اند مزایای ماهانه بازنشستگی و از کارافتادگی خود را دریافت نکنند، یا بیمارستان ها و پزشکان برای درمان بیماران از طریق برنامه های دولتی مانند مدیکر دستمزد دریافت نکنند، اقتصاد ایالات متحده ممکن است با یک انقباض شدید روبرو شود.

چگونه این امر بر اقتصاد تأثیر می گذارد؟

امسال ممکن است شاهد تکرار سال 2011 باشیم، زیرا جمهوری خواهانی که مجلس نمایندگان را کنترل می کنند می گویند که سقف بدهی را افزایش نخواهند داد مگر اینکه جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، با محدود کردن هزینه ها موافقت کند. کاخ سفید گفته است که سقف وام باید بدون قید و شرط افزایش یابد.

واشنگتن (رویترز) – ناهنجاری های حزبی در کنگره ایالات متحده باعث شده است که تعطیلی دولت به عنوان بخشی عادی از حکومت در دهه گذشته به نظر برسد، اما بن بست فعلی در واشنگتن بر سر افزایش سقف بدهی فدرال 31.4 تریلیون دلاری به طور قابل توجهی خطرناک تر است.

اگر این لوایح تصویب نشود، آژانس هایی مانند وزارت دفاع و خدمات درآمد داخلی پول مورد نیاز خود را برای فعالیت دریافت نمی کنند و باید کار خود را تعطیل یا کاهش دهند.