توضیح دهنده-ترامپ توسط دادستان کل نیویورک شکایت کرد. او با چه مشکلات حقوقی مواجه است؟

در نامه‌ای که روز سه‌شنبه علنی شد، وکیل کارول اعلام کرد که او همچنین قصد دارد از ترامپ به دلیل ایجاد ناراحتی عاطفی و عمدی تحت یک قانون جدید ایالتی در نیویورک شکایت کند که به متهمان بزرگسال مهلت یک ساله برای طرح دعاوی مدنی در مورد ادعای مدنی می‌دهد. رفتار نادرست صرف نظر از اینکه چه زمانی رخ داده است.

سازمان ترامپ قرار است در 24 اکتبر به اتهام کلاهبرداری مالیاتی جنایی ایالت نیویورک محاکمه شود. مدیر ارشد مالی سابق آن، آلن وایسلبرگ، که همچنین به عنوان متهم در دعوای جیمز نام برده می شود، به جرم خود اعتراف کرده و انتظار می رود علیه شرکت شهادت دهد.

جیمز به دنبال این است که ترامپ، پسرانش دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ و دخترش ایوانکا ترامپ را از اداره شرکت‌هایی در ایالت نیویورک منع کند و از خرید ملک جدید و گرفتن وام‌های جدید در این ایالت برای آنها و شرکتش جلوگیری کند. پنج سال. جیمز همچنین به دنبال این است که متهمان حدود 250 میلیون دلاری را که به گفته او از طریق کلاهبرداری به دست آمده است، تخلیه کنند.

دعوای مدنی دادستان کل نیویورک

آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ وام دهندگان و دیگران را در مورد ارزیابی دارایی ها گمراه کرده است یا خیر. ترامپ تخلفات را رد کرده و این تحقیقات را با انگیزه سیاسی خوانده است. براگ، یک دموکرات روز چهارشنبه گفت که تحقیقات درباره ترامپ و شرکتش ادامه دارد.

(رویترز) – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، سه فرزند بزرگسالش و شرکت خانوادگی‌اش روز چهارشنبه به دلیل آنچه دادستان کل ایالت نیویورک در یک دهه تحریف تقلبی ارزش املاک و مستغلات برای تضمین وام‌های مطلوب و مزایای مالیاتی خواند، مورد شکایت قرار گرفتند. .

دادگاه استیناف ناحیه دوم ایالات متحده مستقر در منهتن آماده است در مورد درخواست ترامپ برای رد شکایت کارول تصمیم بگیرد.

کارشناسان حقوقی می گویند ترامپ ممکن است حداقل سه قانون انتخابات جنایی گرجستان را نقض کرده باشد: توطئه برای ارتکاب تقلب در انتخابات، درخواست جنایی برای ارتکاب تقلب در انتخابات و مداخله عمدی در انجام وظایف انتخاباتی.

در اینجا نگاهی به برخی از تحقیقات و شکایت‌های متعددی می‌اندازیم که ترامپ در حال بررسی نامزدی دیگری برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 با آنها مواجه است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال انجام تحقیقات جنایی از ترامپ به دلیل حفظ سوابق دولتی، از جمله برخی از آنها که به عنوان طبقه بندی شده، پس از ترک قدرت در ژانویه 2021. 8 جستجو، از جمله حدود 100 مورد مشخص شده به عنوان طبقه بندی شده از جمله فوق سری.

حمله به کاپیتول آمریکا

تحقیقات جنایی نیویورک

جیمز گفت که تحقیقات او همچنین شواهدی مبنی بر تخلف جنایی کشف کرد که او برای تحقیق به دادستان‌های فدرال و سرویس درآمد داخلی ارجاع داد.

پس از اعلام شکایت جیمز، ترامپ در پستی در شبکه های اجتماعی این اقدام را «شکار جادوگر دیگری» نامید. یک وکیل ترامپ ادعاهای این شکایت را “بی ارزش” خواند.

نوشته لوک کوهن

کمیته ای از مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 توسط حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، در حال بررسی این موضوع است که آیا او در اقدامات انجام شده برای براندازی شکست خود در انتخابات 2020 قانون را زیر پا گذاشته است یا خیر. آشوبگران به دنبال جلوگیری از تایید نتایج انتخابات توسط کنگره بودند.

مورد افترا

ترامپ می‌تواند استدلال کند که در آزادی بیان تحت حمایت قانون اساسی شرکت می‌کند.

ای. جین کارول، نویسنده سابق مجله ال، در سال 2019 پس از رد اتهامات ترامپ مبنی بر تجاوز به او در دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ در شهر نیویورک، از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد. ترامپ او را به دروغ گفتن برای افزایش فروش کتاب متهم کرد.

کاوشگر دستکاری در انتخابات گرجستان

لیز چنی، معاون رئیس کمیته گفته است که این کمیته می تواند چندین بار به وزارت دادگستری ارجاع دهد تا ترامپ را متهم کند که این هیئت را به انجام تحقیقات ساختگی با انگیزه سیاسی متهم کرده است.

این کمیته نمی تواند ترامپ را به جنایات فدرال متهم کند. این تصمیم باید توسط وزارت دادگستری به رهبری دادستان کل مریک گارلند گرفته شود.

(گزارش توسط لوک کوهن در نیویورک؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

سوابق دولتی گم شده است

این وزارتخانه تحقیقات خود را پس از آن آغاز کرد که آرشیو ملی، آژانس آمریکایی که مسئول حفظ سوابق دولتی است، تلاش کرد تا اموال گمشده دولتی را توسط ترامپ بازگرداند و 15 جعبه با اسناد طبقه بندی شده دریافت کرد.

هیئت منصفه بزرگ ویژه ای در ماه مه انتخاب شد تا شواهد مربوط به تحقیقات دادستان جورجیا در مورد تلاش های ادعایی ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات 2020 آن ایالت را بررسی کند.

تحقیقات تا حدی بر تماس تلفنی ترامپ با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، یک جمهوری خواه، در 2 ژانویه 2021 متمرکز است. ترامپ از رافنس اسپرگر خواست تا آرای لازم برای لغو شکست ترامپ در انتخابات را “پیدا کند”.

یک وکیل ترامپ استدلال کرده است که او توسط یک قانون فدرال محافظت می شود که کارمندان دولت را از ادعاهای افترا مصون می دارد. ترامپ در زمان طرح شکایت رئیس جمهور بود.

ترامپ وزارت دادگستری را متهم به دست داشتن در یک شکار جادوگر حزبی کرده است.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، گفت که دفتر او بیش از 200 نمونه از ارزیابی دارایی های گمراه کننده توسط ترامپ و سازمان ترامپ را بین سال های 2011 تا 2021 کشف کرده است. جیمز ترامپ را متهم کرد که دارایی خالص خود را میلیاردها دلار افزایش داده است تا شرایط وام را برآورده کند و پوشش بیمه بهتری داشته باشد. .