توافق سقف بدهی مک کارتی و بایدن می‌تواند به وام‌گیرندگان وام‌های دانشجویی و افرادی که کوپن‌های غذایی دریافت می‌کنند صدمه بزند – و به قیمت شغل برخی از آمریکایی‌ها تمام شود.


کوین مک کارتی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستی در دفتر بیضی شکل در مورد سقف بدهی در 22 می.

کوین مک کارتی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشستی در دفتر بیضی شکل در مورد سقف بدهی در 22 می.سائول لوب / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

  • بایدن و مک کارتی سرانجام شنبه شب برای افزایش سقف بدهی به توافق رسیدند.

  • این قرارداد الزامات کاری در برنامه های رفاهی را تقویت می کند و پایان توقف پرداخت وام دانشجویی را مدون می کند.

  • این توافق باید قبل از نکول آمریکا در 5 ژوئن به قانون امضا شود.

توافق برای افزایش سقف بدهی بین کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و کاخ سفید، به توقف پرداخت وام های دانشجویی پایان می دهد، دریافت کوپن غذا را برای برخی از آمریکایی های کم درآمد دشوارتر می کند و هزینه های دولت را میلیاردها دلار در سال های آینده کاهش می دهد. .

شنبه شب، مک کارتی و رئیس جمهور جو بایدن سرانجام به توافقی دست یافتند تا سقف بدهی را قبل از اینکه کشور در 5 ژوئن با مانع مواجه شود، افزایش دهد. رویکرد افزایش سقف بدهی – بایدن می خواست که توافق نهایی یک افزایش خالص باشد، بدون هیچ گونه کاهش هزینه، در حالی که مک کارتی از جلوگیری از نکول بدون کاهش هزینه در بسیاری از اولویت های دموکرات امتناع کرد.

توافقی که دو طرف به آن دست یافتند مستلزم مصالحه بود – تحلیل نیویورک تایمز تخمین می‌زند که این توافق هزینه‌ها را تا سال مالی 2025 به میزان 136 میلیارد دلار کاهش می‌دهد. این کاهش قابل‌توجهی نسبت به پیشنهاد اولیه کاهش هزینه‌های 4.5 تریلیون دلاری مک کارتی است و شامل الزامات کاری جدید برای دولت است. برنامه ها، همراه با کدگذاری پایان توقف پرداخت وام دانشجویی. این وقفه در حال حاضر 60 روز پس از 30 ژوئن یا 60 روز پس از صدور تصمیم نهایی دادگاه عالی در مورد قانونی بودن طرح گسترده کاهش بدهی دانشجویان بایدن به پایان می رسد.

این قرارداد همچنین الزامات کاری برنامه کمک تغذیه تکمیلی را برای افراد بین 18 تا 54 سال که بچه ندارند و قادر به کار هستند، تغییر می دهد. برای دریافت اسنپ، این افراد بزرگسال باید حداقل 80 ساعت در ماه کار کنند یا در دوره آموزشی شغلی ثبت نام کنند.

با این حال، به گفته تایمز، این معامله همچنین به گسترش دسترسی به این برنامه برای سایر گروه‌های آسیب‌پذیر، مانند کهنه سربازان و افراد بی‌خانمان، کمک می‌کند.

اگرچه این توافق در اصل به معنای اجتناب از عواقب فاجعه‌بار اقتصادی است، اما مودی آنالیتیکس تخمین می‌زند که کاهش هزینه‌ها می‌تواند منجر به کاهش 120000 شغل تا پایان سال 2024 شود. آژانس اطلاعات مالی افزود که الزامات کاری جدید برای درآمد برنامه های حمایتی علاوه بر این می تواند منجر به از دست دادن ده ها هزار شغل شود.

مارک زندی، مدیر حساب توییتر Moody’s Analytics Econ، روز جمعه نوشت: «بزرگترین زمان برای محدودیت مالی نیست، زیرا اقتصاد شکننده است و خطرات رکود زیاد است.

زندی خاطرنشان کرد، با این حال، این تغییرات “قابل مدیریت” خواهد بود. و در حالی که این توافق ضربه‌ای به برخی آمریکایی‌های روزمره است که به برنامه‌های دولتی تکیه می‌کنند، کارشناسانی که با تایمز صحبت کردند، موافق بودند.

برخلاف سال 2011، زمانی که توافق مشابهی بین باراک اوباما، رئیس جمهور وقت و جان بونر، رئیس جمهور سابق، برای کاهش تریلیون ها در هزینه های دولت طی یک دهه منعقد شد، اقتصاددانان می گویند که این توافق به اندازه کافی تهاجمی نیست که اقتصاد را به طور کامل تحت فشار قرار دهد – حتی در شرایط فعلی. می ایستد.

جیسون فورمن، اقتصاددان هاروارد، به تایمز گفت که در حالی که قرارداد بدهی در سال 2011 منجر به رشد اقتصادی راکد برای کشوری شد که از رکود سال 2008 بهبود می‌یابد، کاهش هزینه‌های دولت می‌تواند به کنترل نرخ‌های بهره کمک کند، نرخ‌هایی که در واکنش به افزایش سرسام‌آور تورم در حال افزایش هستند. .

فورمن به تایمز گفت: «اقتصاد هنوز نیاز به خنک شدن دارد، و این فشار را بر روی نرخ بهره برای انجام این سرد شدن کم می کند.

اکنون، کنگره باید به سرعت عمل کند تا این قانون قبل از اینکه دولت برای پرداخت صورتحساب‌هایش تمام شود، به قانون تبدیل شود. این نشان دهنده یک هفته پیامد برای قانونگذاران است – به خصوص که برخی از دموکرات ها و جمهوری خواهان از مصالحه ای که منجر به توافق نهایی شد هیجان زده نیستند. با این حال، امضای لایحه افزایش سقف بدهی حیاتی است زیرا پیش‌فرض می‌تواند به معنای رکود اقتصادی باشد – و در نتیجه میلیون‌ها شغل دیگر از بین برود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع